Ηράκλειο: 17oC

Κρήτη: Τροπολογία βουλευτών για κατάργηση ΕΙΧ με οδηγό «απειλεί» ξενοδοχεία, tour operators και τουριστικές μεταφορές

10.12.2025, 14:42

Τροπολογία για κατάργηση των ΕΙΧ με οδηγό, ζητούν δύο κυβερνητικοί βουλευτές του Ηρακλείου

Σε μια κίνηση που έχει προκαλέσει εύλογα ερωτήματα σε ολόκληρο τον τουριστικό κλάδο, δύο κυβερνητικοί βουλευτές του Ηρακλείου, ο Λευτέρης Αυγενάκης και ο Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης, κατέθεσαν στη Βουλή —στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου— αναφορές που ουσιαστικά ζητούν την κατάργηση της λειτουργίας των ΕΙΧ με οδηγό (mini vans, transfers, VIP μεταφορές) σε όλη τη χώρα.

Μάλιστα, η μία από αυτές συνοδεύεται από πλήρη νομοθετική τροπολογία και αιτιολογική έκθεση.

Ακόμη πιο αξιοσημείωτο είναι ότι οι προτάσεις που προωθούνται δεν προέρχονται από τουριστικούς φορείς, ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις ή επισκέπτες, αλλά αποκλειστικά από το Σωματείο Ταξί Ηρακλείου, όπως επιβεβαιώνεται ξεκάθαρα στην αναφορά του Λευτέρη Αυγενάκη.

Με απλά λόγια, η Κρήτη —η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού— βλέπει δύο βουλευτές της να εισηγούνται τροπολογία που, εφόσον εφαρμοστεί, θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρή αναστάτωση στις μεταφορές, στα ξενοδοχεία, στα τουριστικά γραφεία και συνολικά στην εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Τι ζητούν οι βουλευτές;

Σύμφωνα με το περιεχόμενο των Αναφορών προτείνονται μεταξύ άλλων:

  1. Ελάχιστος χρόνος μίσθωσης: 4 ώρες πανελλαδικά

Ακόμα κι αν ο πελάτης θέλει μετακίνηση 10 λεπτών. Ακόμα κι αν πρόκειται για ηλικιωμένο, οικογένεια ή παιδί με αποσκευές. Ακόμα κι αν η μετακίνηση είναι από ξενοδοχείο στο αεροδρόμιο.

  1. Ελάχιστο τίμημα: 180€

Αν εφαρμοστεί, σημαίνει ότι:
• Ο τουρίστας δεν μπορεί να μετακινηθεί με κόστος κάτω από 180€, ακόμη και σε μικρές αποστάσεις.
• Η Ελλάδα θα γίνει η ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη για οδικές μετακινήσεις.

  1. Απαγόρευση στα ξενοδοχεία να συνεργάζονται με εταιρείες ΕΙΧ με οδηγό
    Ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων , που θέλει να προσφέρει premium υπηρεσίες στους πελάτες του, δεν θα μπορεί να καλέσει transfer εκτός αν ο πελάτης πληρώσει και υπογράψει ο ίδιος μίσθωση.

Αυτό είναι πλήγμα:

  • Στην εξυπηρέτηση
  • Στην ασφάλεια
  • Στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών ξενοδοχείων σε σχέση με Ισπανία, Τουρκία, Πορτογαλία.
  1. Απαγόρευση τιμολόγησης ανά διαδρομή

Δεν μπορεί να υπάρξει τιμή για «από Α προς Β».
Θα πρέπει όλα να τιμολογούνται σαν “εκδρομή πολλών ωρών”.

  1. Πλαφόν στον αριθμό των ΕΙΧ στο 40% των ταξί ανά Περιφέρεια

Άρα:
• Στην Κρήτη π.χ. με ~2.000 ταξί ⇒ το όριο ΕΙΧ θα ήταν ~800.
• Όλες οι νόμιμες, υφιστάμενες επιχειρήσεις που υπερβαίνουν το όριο θα πρέπει να κλείσουν.

  1. Πρόστιμα 4.000–10.000€ και αφαίρεση άδειας έως 2 χρόνια

Προβλέπεται εξοντωτική ποινικοποίηση της δραστηριότητας.

Πού οδηγούν όλα αυτά; Καταστροφή των μεταφορών & του τουρισμού

Τα transfers αποτελούν κρίσιμο κομμάτι του τουριστικού προϊόντος. Σε μια χώρα με εκατομμύρια αφίξεις, τα ΕΙΧ με οδηγό εξυπηρετούν:
• VIP,
• οικογένειες,
• groups,
• άτομα με ειδικές ανάγκες,
• tour operators,
• συνεδριακούς πελάτες.

Αν εφαρμοστούν οι προτάσεις της τροπολογίας οι μισοί τουρίστες δεν θα μπορούν να μετακινηθούν.

Πλήγμα στα τουριστικά γραφεία

Συγκεκριμένη πρόβλεψη ζητά να μην μπορούν τα πρακτορεία να αναθέτουν μεταφορές σε ελληνικά τουριστικά γραφεία αν το πακέτο προέρχεται από το εξωτερικό. Αυτό είναι πρωτοφανές και αντίθετο με κάθε ευρωπαϊκή πρακτική.

Οι περιορισμοί αυτοί θίγουν:
• την ελευθερία παροχής υπηρεσιών,
• τον ανταγωνισμό,
• τις ενδοενωσιακές μεταφορές.

Πλήγμα στην εικόνα της χώρας

Η Ελλάδα θα παρουσιαστεί ως χώρα που:

  • βάζει αντικίνητρα επιχειρηματικότητας,
  • επιβάλλει τεχνητά μονοπώλια,
  • τιμωρεί την καινοτομία.

Ποιοι ωφελούνται;

Μόνο μία ομάδα: Το Σωματείο Ταξί Ηρακλείου. Και μάλιστα: όσα αιτήματα αναφέρονται στην Αναφορά αντιγράφουν λέξη προς λέξη σημεία του εγγράφου των ταξί.

Ποιοι ζημιώνονται;

  • Τα ξενοδοχεία
  • Τα τουριστικά γραφεία
  • Τα ΕΙΧ
  • Οι οδηγοί
  • Οι tour operators
  • Ολόκληρη η Κρήτη
  • Και, τελικά, η οικονομία της χώρας

Πηγές της τουριστικής αγοράς εκτιμούν ότι «δεν πρόκειται απλώς για μία «αναφορά» στη Βουλή. Πρόκειται για νομοθετική επίθεση σε όλο το μοντέλο του ελληνικού τουρισμού. Η πιο τουριστική Περιφέρεια της χώρας βλέπει δύο βουλευτές της να ζητούν να επιβληθούν μέτρα που:

• αυξάνουν τεχνητά το κόστος μετακινήσεων,
• εξαφανίζουν τον ανταγωνισμό,
• περιορίζουν την ελευθερία των ξενοδοχείων,
• αποθαρρύνουν tour operators,
• δημιουργούν χάος σε αεροδρόμια και λιμάνια».

Και τονίζουν: «Η κυβέρνηση καλείται πλέον να απαντήσει ένα απλό ερώτημα: Υποστηρίζει το άνοιγμα της αγοράς ή το κλείσιμό της; Θέλει τον τουρισμό να αναπτύσσεται ή να πληρώνει «φόρο μετακίνησης» 180€»;

money-tourism.gr

πριν από 1 λεπτό
Κόσμος

Αγγλία: Περισσότερα από 600 αντικείμενα «σημαντικής πολιτιστικής αξίας» κλάπηκαν από μουσείο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 λεπτό
Αθλητικά

Super Cup: Στις 21:00 το Σάββατο 3/1 η σέντρα του αγώνα ΟΦΗ-Ολυμπιακός

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Ηράκλειο

Γιορτή αθλητισμού, έμπνευσης και…κάμψεων στο 34ο δημοτικό σχολείο Ηρακλείου – Οι μαθητές υποδέχθηκαν κατόχους ρεκόρ Γκίνες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Πολιτική

Τσουκαλάς: «Θέλουμε να γίνει διάλογος με την κυβέρνηση και τους αγρότες και να βρεθεί λύση και να έχουμε αποκλιμάκωση»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Πολιτική

Χαρίτσης: «Δεν γίνεται να βαφτίζονται οι αγρότες εγκληματική οργάνωση επειδή διεκδικούν το δίκιο τους»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Αθλητικά

Οπαδοί έκαψαν το γήπεδο της ομάδας τους μετά τον υποβιβασμό της! (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Οικονομία

Πότε ξεκινά η προπληρωμή επιδομάτων και δώρου Χριστουγέννων;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Πολιτική

Βουλή: Άρση ασυλίας για την βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Ζέττα Μακρή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Κόσμος

Βουλγαρία: Οι διαδηλώσεις ώθησαν την Κυβέρνηση σε παραίτηση!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 26 λεπτά
Οικονομία

Φορολογούμενοι: Τι πρέπει να τακτοποιήσετε στην εφορία πριν φύγει το 2025

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →

Διαβάστε επίσης