Η φορολογική διοίκηση μπορεί να εκλάβει ως γονική παροχή ή δωρεά οποιαδήποτε μεταφορά ποσού από κοινό λογαριασμό σε ατομικό ή σε λογαριασμό τρίτου προσώπου
Οι κοινοί τραπεζικοί λογαριασμοί αποτελούν συχνή επιλογή, ιδιαίτερα μεταξύ μελών της ίδιας οικογένειας, καθώς προσφέρουν ευκολία στη διαχείριση των οικονομικών. Ωστόσο, πίσω από την πρακτικότητα αυτή, ενδέχεται να κρύβονται σημαντικοί κίνδυνοι — κυρίως φορολογικής φύσεως — οι οποίοι συχνά παραβλέπονται.
Η φορολογική διοίκηση μπορεί να εκλάβει ως γονική παροχή ή δωρεά οποιαδήποτε μεταφορά ποσού από κοινό λογαριασμό σε ατομικό ή σε λογαριασμό τρίτου προσώπου, αν δεν έχει δηλωθεί και τεκμηριωθεί, με συνέπεια την επιβολή φόρου.
Αφορμή στάθηκε πρόσφατη υπόθεση, όπου μεταφορά χρημάτων από κοινό λογαριασμό γονέα και παιδιού προς ατομικό λογαριασμό του παιδιού χαρακτηρίστηκε ως δωρεά. Όπως ανέφεραν τα Νέα, η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών ξεκαθάρισε ότι εάν ένας συνδικαιούχος, ο οποίος δεν έχει καταθέσει χρήματα στον λογαριασμό, κάνει ανάληψη για προσωπικό του όφελος, αυτό θεωρείται δωρεά. Σε τέτοιες περιπτώσεις, εφόσον τα ποσά είναι υψηλά, απαιτείται η υποβολή δήλωσης στην πλατφόρμα myProperty της ΑΑΔΕ, για να φορολογηθεί ή να εξαιρεθεί.
Υπενθυμίζεται ότι οι γονικές παροχές και δωρεές μέχρι 800.000 ευρώ μεταξύ στενών συγγενών (π.χ. γονείς, παιδιά, σύζυγοι, παππούδες, γιαγιάδες, εγγόνια) απαλλάσσονται από φόρο, αρκεί να γίνονται μέσω τραπέζης και να δηλώνονται στην Εφορία.
Η απλή κατάθεση σε κοινό λογαριασμό δεν θεωρείται δωρεά. Ζήτημα προκύπτει μόνο όταν το ποσό χρησιμοποιείται από συνδικαιούχο που δεν συνέβαλε. Μικροποσά και χρήματα για παιδιά που σπουδάζουν στο εξωτερικό εξαιρούνται από τους ελέγχους.
Η ΑΑΔΕ εξετάζει τις δηλώσεις με βάση τα στοιχεία που αποστέλλουν οι τράπεζες. Αν η συναλλαγή δεν επιβεβαιωθεί και λείπουν αποδείξεις, τότε επιβάλλεται φόρος από το πρώτο ευρώ, με συντελεστές 10% έως 40%, ανάλογα με τον βαθμό συγγένειας. Μετρητά εκτός τραπέζης φορολογούνται άμεσα με 10%, χωρίς αφορολόγητο.
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στις διαδοχικές δωρεές. Όταν χρήματα περνούν από ενδιάμεσους για να καταλήξουν σε πρόσωπα εκτός πρώτου βαθμού συγγένειας, τότε η Εφορία επιβάλλει φόρο 20% χωρίς απαλλαγή. Αν οι συναλλαγές γίνουν μέσα σε έξι μήνες, ενεργοποιείται άμεσος έλεγχος. Επιπλέον, αν χρήματα μπουν σε κοινό λογαριασμό παιδιού και τρίτου, πρέπει να αποδειχθεί ότι χρησιμοποιήθηκαν μόνο από τον δωρεοδόχο. Διαφορετικά, επιβάλλεται φόρος.
Πηγή: newmoney.gr
- Η φορολογική διοίκηση μπορεί να εκλάβει ως δωρεά τη μεταφορά ποσού από κοινό σε ατομικό λογαριασμό, επιβάλλοντας φόρους εάν δεν δηλωθεί.
- Οι γονικές παροχές και δωρεές μέχρι 800.000 ευρώ μεταξύ στενών συγγενών απαλλάσσονται από φόρο εφόσον δηλώνονται στην Εφορία.
- Μικροποσά και χρήματα για σπουδές εξαιρούνται από τους ελέγχους, ενώ οι διαδοχικές δωρεές μπορούν να οδηγήσουν σε άμεσο έλεγχο και επιβολή φόρου.
- Οι συναλλαγές πρέπει να επιβεβαιώνονται με αποδείξεις, διαφορετικά επιβάλλεται φόρος από 10% έως 40%, αναλόγως του βαθμού συγγένειας.

Δημοφιλή
Φράγμα Αποσελέμη: Πάνω από 6,6 εκατ. κυβικά νερού από την κακοκαιρία και παράλληλη στήριξη από τον ΟΑΚ στους παραγωγούς!
Ποιο είναι το βαθύτερο σημείο της θάλασσας γύρω από την Κρήτη και τι υπάρχει εκεί κάτω;
Η ζωή γίνεται πολύ καλύτερη για 5 ζώδια μέχρι τις 23 Οκτωβρίου
Νικόλαος Νικολαΐδης στο CRETAONE 102,3: «Χάνουμε εκατομμύρια κυβικά νερού από κακοδιαχείριση και διαρροές»
Μεσαρά: Έκλεισε το Φράγμα Φανερωμένης – Πόσο νερό έχει σήμερα
Κύκλωμα που εξαπατούσε τον ΕΦΚΑ: Αδαμαντίδης, Θώδη, Ηλιάδη, Στανίση και ακόμη 9 τραγουδιστές εμφανίζονταν ως ασφαλισμένοι
Σε έκτακτη ανάγκη Βασιλειές και Σκαλάνι στον Δήμο Ηρακλείου
Θλίψη στο Ηράκλειο: «Έφυγε» ο Γιάννης Ηλιάκης – Πένθος για τη Βαγγελιώ Σχοιναράκη
Γαστρεντερίτιδα στο Ρέθυμνο: 70 περιστατικά σε μία ημέρα – Ψάχνουν την πηγή, ελέγχουν την ύδρευση