Ηράκλειο: 26oC

Αεροδρόμιο Καστελίου: Αυτοί είναι οι όροι που βάζει η περιφέρεια Κρήτης

16.04.2025, 19:04

Οι όροι που βάζει η περιφέρεια Κρήτης στο «ναι» επί της συμπληρωματικής μελέτης για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου 

Μια πλειάδα… όροι και αιτήματα, από τεχνικά ζητήματα γύρω από το μεγάλο διπλό τούνελ μήκους σχεδόν 3 χιλιομέτρων στην Άγνο , τις οδικές συνδέσεις  και το αίτημα για μελέτη για τρένο ή προαστιακό  μέχρι τον αναγκαίο  αγωγό καυσίμων , την υδροδότηση και τα αντιπλημμυρικά έργα φιγουράρουν στην θετική με αστερίσκους απόφαση της περιφέρειας Κρήτης επί της συμπληρωματικής μελέτης για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου.

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης γνωμοδότησε θετικά αλλά υπό όρους επί της συμπληρωματικής μελέτης για το έργο κατασκευής του νέου διεθνούς αερολιμένα και των οδικών του συνδέσεων, βάζοντας στο τραπέζι συγκεκριμένα αιτήματα, από κοινού με τους άμεσα ενδιαφερόμενους δήμους Μινώα Πεδιάδας και Χερσονήσου .

αεροδρομίου Καστελλίου

Το γενικό πλαίσιο και το πνεύμα της  κατά πλειοψηφία (γνωμοδότησε αρνητικά ο Δημήτρης Βρύσαλης από τη Λαϊκή Συσπείρωση) απόφασης της Επιτροπής Περιβάλλοντος έχει αναδειχθεί τις προηγούμενες μέρες, ωστόσο έχει ενδιαφέρον να δει κανείς αναλυτικά τους όρους που βάζει η πλευρά της Περιφέρειας Κρήτης στην δική της γνωμοδοτική απόφαση.

Με βάση λοιπόν τους  όρους που συνοδεύουν το έγγραφο «ναι» της Επιτροπής Περιβάλλοντος  για το Συμπληρωματικό Τεύχος της ΜΠΕ για την τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του Νέου Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι Κρήτης και των οδικών του συνδέσεων, λόγω επικαιροποίησης τελικού σχεδιασμού», με φορέα έργου την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε.» , η Περιφέρεια ζητά συμπληρωματικά τα εξής ως προς το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης:

Αύξηση των εσοχών εντός του τούνελ για λόγους ασφαλείας
• Την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής γύρω από το Α/Δ, με την μέριμνα του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,
• Την υδροδότηση του έργου από τη ΔΕΥΑ Μινώα Πεδιάδας και εναλλακτικά- συμπληρωματικά η υδροδότηση να προέρχεται από τον
Ταμιευτήρα του Αποσελέμη με τη σύμφωνη γνώμη του ΟΑΚ,
• Να διευκρινιστεί ποιος θα είναι ο φορέας που θα δέχεται τα λύματα μέσω βυτιοφόρων σε περίπτωση αστοχίας του Βιολογικού Καθαρισμού,
• Να προωθηθούν μελέτες και έργα για την διασύνδεση του Αεροδρομίου Καστελίου με το νότιο τμήμα των νομών Ηρακλείου & Ρεθύμνου και του τμήματος
Βιάννου – Ιεράπετρας, καθώς επίσης να οριστεί η εναλλακτική όδευση των οχημάτων σε περίπτωση ανάγκης,
• Να ανατεθεί μελέτη σκοπιμότητας για το μέσο σταθερής τροχιάς της γραμμής Ηρακλείου – Αεροδρομίου
• Να διερευνηθεί ο σχεδιασμός κατασκευής αγωγού καυσίμων με στόχο τη μείωση του κυκλοφορικού φόρτου και του κινδύνου
ατυχήματος,
• Να προστατευτούν οι γεωτρήσεις που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του δανειοθαλάμου στη θέση «ΚΟΥΠΟΣ» όπου λαμβάνουν
χώρα οι ανατινάξεις για την εξόρυξη ορυκτού υλικού,
• Να χαραχθούν και να κατασκευασθούν δρόμοι πέριξ του Α/Δ (π.χ. Θραψανό) και για τις Δημοτικές Κοινότητες Καλού Χωριού και Χαρασού που γειτνιάζουν με την θέση του δανειοθάλαμου ώστε να συνδεθούν με την επαρχιακή οδό Καρτερού – Επισκοπής – Καστελίου στη θέση του οικισμού Σμάρι,
• Να μην χρησιμοποιείται νερό ύδρευσης για τις ανάγκες του δανειοθαλάμου στη θέση «ΚΟΥΠΟΣ» ώστε να μην δημιουργούνται
προβλήματα στην υδροδότηση του οικισμού Χαρασού

• Να ληφθούν υπόψη οι απόψεις των οικείων δημοτικών αρχών .

Advertisment

Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα