Οι αντιφάσεις στα λεγόμενα του κυβερνήτη
Φως στις ενέργειες που οδήγησαν στο αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία ρίχνει ηχογραφημένος διάλογος ανάμεσα στους δύο χειριστές του Boeing 787 της Air India το οποίο συνετρίβη τον Ιούνιο στην περιοχή Αχμενταμπάντ.
Τα ηχητικά ντοκουμέντα δείχνουν ότι ο πιο έμπειρος κυβερνήτης ήταν αυτός που διέκοψε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα, όπως μετέδωσε η Wall Street Journal.
Ο αποκαλυπτικός διάλογος των πιλότων
Ο συγκυβερνήτης, στο πηδάλιο του 787, ρώτησε τον πιο έμπειρο κυβερνήτη γιατί γύρισε τους διακόπτες που ρύθμιζαν την τροφοδοσία των δυο κινητήρων στη θέση «διακοπή» (cutoff), δευτερόλεπτα αφού το αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων, που θα εκτελούσε πτήση προς το Λονδίνο, απογειώθηκε από τον διάδρομο, κατά το δημοσίευμα.
Συγκυβερνήτης ήταν ο 32χρονος Κλάιβ Κούντερ, με πτητική εμπειρία 3.403 ωρών, ενώ κυβερνήτης ήταν ο 56χρονος Σουμίτ Σαμπαουάλ, με πτητική εμπειρία 15.638 ωρών. Ο τελευταίος αρνήθηκε πως το έκανε.
Κατά το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που έδωσε στη δημοσιότητα η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) κι είχε μόλις απογειωθεί όταν οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. Στο κείμενο δεν διευκρινίζεται από ποιον. Οι κινητήρες αμέσως έχασαν κάθε ισχύ.
Οι αντιφάσεις στα λεγόμενα του κυβερνήτη
Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν απέδωσε ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο τόνισε πως ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα. Ο άλλος του απάντησε πως δεν το είχε κάνει.
Στις εικόνες από κάμερες του συστήματος επιτήρησης του αεροδρομίου καταγράφτηκε πως μικρή, βοηθητική τουρμπίνα (η Ram Air Turbine, RAT), τέθηκε σε λειτουργία αμέσως μετά την απογείωση. Πρόκειται για μέρος του εφεδρικού συστήματος ισχύος (Auxiliary Power Unit, APU), σχεδιασμένου για την ηλεκτροδότηση καίριας σημασίας συστημάτων του αεροσκάφους σε περίπτωση διακοπής λειτουργίας των κινητήρων, ή όταν βρίσκεται στο έδαφος.
Οι διακόπτες βρέθηκαν γυρισμένοι στη θέση λειτουργία
Στα συντρίμμια του αεροσκάφους που συγκεντρώθηκαν μετά το δυστύχημα, οι διακόπτες βρέθηκαν γυρισμένοι στη θέση «λειτουργία» (run). Τα δεδομένα από τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης υποδεικνύουν πως οι μηχανές πήραν ξανά μπροστά λίγο πριν από τη συντριβή, πλην όμως ήταν πλέον πολύ αργά για να αποτραπεί.
Σε εσωτερικό έγγραφό του τη Δευτέρα, ο διευθύνων σύμβουλος της Air India Κάμπελ Ουίλσον ανέφερε πως το πόρισμα δεν έδειξε κανένα πρόβλημα, μηχανικό ή συντήρησης, του Boeing 787, αντίθετα ανέφερε πως κάθε απαιτούμενη συντήρηση είχε γίνει.
Στο προκαταρκτικό πόρισμα της AAIB δεν διατυπώνεται καμιά σύσταση ασφαλείας, ούτε στη Boeing, ούτε στην κατασκευάστρια των κινητήρων GE. Ενημέρωση της ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής υπηρεσίας των ΗΠΑ, της FAA, διαβεβαίωσε εξάλλου πως οι διακόπτες είναι απόλυτα ασφαλείς, σύμφωνα με το Reuters.
Πηγή: cnn.gr
Δημοφιλή
Ταϊλάνδη: 35χρονη έκανε σεξ με βουδιστές μοναχούς, τράβηξε βίντεο και τους εκβίαζε ζητώντας εκατομμύρια ευρώ
Σοβαρό τροχαίο στη Μεσαρά - Στο νοσοκομείο 26χρονος οδηγός μηχανής
Σύγκρουση μοτοσικλετών με ένα νεκρό και ένα τραυματία (βίντεο)
Χειροπέδες σε Ελληνες ιδιοκτήτες πλοίου - Μετέφεραν 4,5 τόνους κοκαΐνης
ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπές ρεύματος σήμερα (17/7) σε περιοχές της Κρήτης
Τραγωδία στην Βραζιλία: 12χρονη πέθανε την ώρα που γένναγε το μωρό του βιαστή της
Τι λένε τα ζώδια για σήμερα Πέμπτη 17 Ιουλίου
Στήριξη από τον αδερφό της η Μουρτζούκου: «Η Πόπη ευθύνεται για τα εγκλήματα της Ειρήνης»
Ειρήνη Μουρτζούκου: Η ανατριχιαστική ζωγραφιά της πριν τον θάνατο του Παναγιωτάκη