Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Αυτά τα λαχανικά καθυστερούν το γκριζάρισμα των μαλλιών

21.08.2025, 22:29

Επιστήμονες εντόπισαν μια ένωση σε πράσινα λαχανικά που μπορεί να καθυστερήσει το γκριζάρισμα

Το γκριζάρισμα των μαλλιών είναι ένα φυσικό φαινόμενο που συμβαίνει λόγω της μείωσης της παραγωγής μελανίνης, της χρωστικής ουσίας που δίνει χρώμα στα μαλλιά. Αυτό συνήθως συνδέεται με τη γήρανση, αλλά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο, όπως το άγχος, η υγεία, η διατροφή και κυρίως η γενετική.

Δηλαδή, με την πάροδο του χρόνου, τα μελανοκύτταρα που βρίσκονται στο τριχωτό της κεφαλής, καθώς και σε όλο το δέρμα, υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα να μην παράγουν αρκετή μελανίνη. Η ηλικία εμφάνισης των πρώτων γκρίζων μαλλιών, η έκταση και ο ρυθμός με τον οποίο αυτά πολλαπλασιάζονται, επηρεάζονται από το πότε «άσπρισαν» οι γονείς μας.

Εάν κάποιος, όμως, δεν τρώει σωστά τότε δεν αποκλείεται να δει νωρίτερα από το αναμενόμενο άσπρες τρίχες στο κεφάλι του.

Κι ενώ γνωρίζαμε ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι ευεργετικά για την υγεία των μαλλιών, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Nagoya της Ιαπωνίας βρήκαν ένα αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στο μπρόκολο και το σέλερι, που μπορεί να καθυστερήσει το γκριζάρισμα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Antioxidants, οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες της λουτεολίνης (luteolin) επιβραδύνουν τη γήρανση των κυττάρων που παράγουν μελανίνη, παρατείνοντας τη διάρκεια του φυσικού χρώματος.

Παρότι η μελέτη βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο, η ερευνητική ομάδα υπογραμμίζει ότι ορισμένα θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για την παραγωγή μελανίνης και όταν ο οργανισμός στερείται αυτών των συστατικών, μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα στη λειτουργία των θυλάκων των τριχών, οδηγώντας ενδεχομένως σε αλλαγές στο χρώμα των μαλλιών.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ενώ οι διατροφικές ελλείψεις μπορούν να επιταχύνουν το γκριζάρισμα, πρέπει να συνυπολογίσουμε και άλλους παράγοντες, όπως η γενετική, η ηλικία, οι ιατρικές παθήσεις, το κάπνισμα και η έκθεση σε ρύπους.

Η διατροφή που «αντιστρέφει» το γκριζάρισμα

Τρόφιμα πλούσια σε χαλκό που ενισχύουν τη μελανίνη και βοηθούν τα σκούρα μαλλιά να διατηρήσουν το χρώμα τους. Τα κάσιους, οι πατάτες, τα ρεβίθια και τα μανιτάρια περιέχουν σημαντικές ποσότητες χαλκού.

Ομοίως, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι όπως τα αμύγδαλα, τα καρύδια και οι σπόροι κολοκύθας βοηθούν στη μείωση των πρόωρων γκρίζων μαλλιών.

Είναι επίσης σημαντικό να συμπεριλάβετε τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Β στη διατροφή σας, όπως τυρόπηγμα, μπανάνα, καρότα ή και χυμό λαχανικών της επιλογής σας.

Οι τροφές αυτές ενισχύουν την παροχή οξυγόνου στο σώμα, βοηθώντας τα κύτταρα να παραμείνουν υγιή και ενεργά, με αποτέλεσμα γερά και λαμπερά μαλλιά.

Αυξήστε την πρόσληψη πρωτεΐνης για μαλλιά με φυσική λάμψη και απαλή υφή.

Τέλος, συμπεριλάβετε περισσότερα μέταλλα στη διατροφή σας, όπως ψευδάργυρο και σίδηρο.

Σε γενικές γραμμές, μια ισορροπημένη διατροφή εμπλουτισμένη με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και μέταλλα όπως χαλκός, βιταμίνη Β, ωμέγα 3, σίδηρος, ιώδιο, μπορεί να αποτρέψει το πρόωρο γκριζάρισμα των μαλλιών.

Πηγή: Vita

 

  • Επιστήμονες ανακάλυψαν ότι μια ένωση σε πράσινα λαχανικά μπορεί να καθυστερήσει το γκριζάρισμα των μαλλιών.
  • Η λουτεολίνη, που βρίσκεται σε μπρόκολο και σέλερι, επιβραδύνει τη γήρανση των κυττάρων που παράγουν μελανίνη.
  • Διατροφικές ελλείψεις μπορούν να επιταχύνουν το γκριζάρισμα, αλλά άλλοι παράγοντες όπως η γενετική και το κάπνισμα παίζουν επίσης ρόλο.
  • Τρόφιμα πλούσια σε χαλκό, βιταμίνη Β και μέταλλα όπως ψευδάργυρος μπορούν να αποτρέψουν το πρόωρο γκριζάρισμα.
Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Ηράκλειο

Πρόγνωση Κολυδά: Θυελλώδεις άνεμοι το Δεκαπενταύγουστο – Έως 126 χλμ. οι ριπές στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 λεπτά
Ελλάδα

Ταυτοποιήθηκε ο οδηγός του βυτιοφόρου που έκανε επικίνδυνη προσπέραση σε τυφλό σημείο στη Λίμνη Πλαστήρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Ηράκλειο

Πρόβλημα στις τηλεφωνικές γραμμές της ΕΛ.ΑΣ. στο Ηράκλειο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 λεπτά
Ελλάδα

Εύβοια: Χειροβομβίδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εντοπίστηκε σε παλιά αποθήκη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Ελλάδα

Νέο ρεκόρ για τη Fraport Greece: Στα 6,9 εκατομμύρια οι επιβάτες τον Ιούλιο (+5,4%)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Μασκοφόρος λήστεψε 85χρονο ιδιοκτήτη καντίνας μέσα στο σπίτι του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ελλάδα

Εξαφανίστηκε 70χρονος στη Λαμία: Σε κίνδυνο η ζωή του – Πάσχει από άνοια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Ελεύθερος με περιορισμούς όρους ο 21χρονος φοιτητής για τα ναρκωτικά σε δέματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στο Βαρθολομιό Ηλείας: Επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις – Μήνυμα του 112

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Κόσμος

Έκρηξη στο λιμάνι του Ρότερνταμ: Ένας νεκρός και πολλοί τραυματίες

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →