Δείτε αναλυτικά τις αλλαγές
Προ των πυλών φαίνεται ότι βρίσκεται η ψήφιση του νομοσχεδίου που σηματοδοτεί μεγάλες αλλαγές στους ελέγχους των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα ΚΤΕΟ.
Μολονότι το μερίδιο αγοράς των diesel ΙΧ μειώνεται διαρκώς στη χώρα μας, φτάνοντας πλέον μικρό μονοψήφιο ποσοστό, ο στόλος των κυκλοφορούντων πετρελαιοκίνητων απαρτίζεται από εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα.
Πολλά από τα εν λόγω ΙΧ, ωστόσο, συνιστούν ωρολογιακές βόμβες, δεδομένου ότι κυκλοφορούν δίχως DPF, δηλαδή το φίλτρο που μειώνει τα βλαβερά μικροσωματίδια (ακάθαρτα σωματίδια άνθρακα). Σήμερα, στη χώρα μας είναι αδύνατο να διαπιστωθεί αν ένα όχημα κυκλοφορεί δίχως DPF, κάτι το οποίο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αναμένεται να αλλάξει, προκαλώντας πονοκέφαλο σε χιλιάδες ιδιοκτήτες diesel ΙΧ.
Ειδικότερα, το φίλτρο ενσωματώνεται σε όλα τα αυτοκίνητα diesel προδιαγραφών Euro 5 (από το 2009 και έπειτα) και Euro 6, αλλά αρκετοί ιδιοκτήτες το αφαιρούν είτε για να αυξήσουν την απόδοση του κινητήρα, είτε διότι το DPF χρήζει αντικατάστασης, αλλά αρνούνται να επωμιστούν το μεγάλο κόστος που μπορεί να φτάσει σε τετραψήφιο ποσό.
Το DPF φράζει με την πάροδο του χρόνου λόγω της συσσώρευσης αιθάλης (σωματίδια από την καύση του πετρελαίου) και αν δεν γίνεται η λεγόμενη «αναγέννηση» μπορεί να βουλώσει πλήρως και να χρειάζεται αντικατάταση.
Η κυκλοφορία χιλιάδων ΙΧ χωρίς DPF συνιστά απειλή για το περιβάλλον αλλά και την ανθρώπινη υγεία, με απότεσμα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να έχει προλειάνει το έδαφος για τη διενέργεια σχετικών ελέγχων στα ΚΤΕΟ, μέσω του λεγόμενου ερανιστικού νομοσχεδίου που δημοσιεύθηκε στις αρχές του 2025 και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το φθινόπωρο του 2025.
Υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου αναφέρουν ότι μια τέτοια εξέλιξη θα σηματοδοτήσει τεράστιες αλλαγές στα κέντρα τεχνικού ελέγχου, ενώ θα απαιτήσει την απόκτηση νέου σύγχρονου εξοπλισμού μεγάλης ακρίβειας επί των μετρήσεων.
Το όριο των εκπεμπόμενων μικροσωματιδίων στη χώρα μας αναμένεται να ανέρχεται σε 1.000.000 μικροσωματίδια/ανά κυβικό εκατοστό, και ο έλεγχος θα διενεργείται στα diesel οχήματα κατηγοριών Euro 5 και Euro 6, αντικαθιστώντας τη μέτρηση του συντελεστή θολερότητας “Κ” των εκπεμπόμενων καυσαερίων των συγκεκριμένων οχημάτων.
Στην Ευρώπη έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται ως υποχρεωτικός ο έλεγχος των μικροσωματιδίων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Γερμανία όπου τα κέντρα ελέγχου πιάνουν συχνά στις δαγκάνες τους μοντέλα που το DPF είτε έχει αφαιρεθεί είτε φέρει βλάβη και επομένως αδυνατεί να φέρει εις πέρας την αποστολή του, όπως αναφέρουν γερμανικά δημοσιεύματα.
Επομένως, οι ιδιοκτήτες των εν λόγω μοντέλων καλούνται να επισκευάσουν ή να αντικαταστήσουντ το φίλτρο, βγάζοντας από την τσέπη τους ένα ποσό που μπορεί να υπερβαίνει τα 3.000 ευρώ. Στην Ελλάδα κάθε όχημα πρέπει να υποβάλλεται σε τεχνικό έλεγχο 4 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του και στη συνέχεια ανά δύο έτη.
Πηγή: carandmotor.gr
Σύνοψη άρθρου
- Η ψήφιση νέου νομοσχεδίου θα φέρει αλλαγές στους ελέγχους πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα ΚΤΕΟ, απαιτώντας σύγχρονο εξοπλισμό.
- Ο έλεγχος για φίλτρα DPF, που μειώνουν βλαβερά μικροσωματίδια, θα γίνει υποχρεωτικός για οχήματα Euro 5 και Euro 6.
- Η κυκλοφορία χωρίς DPF αποτελεί περιβαλλοντική και υγειονομική απειλή, οδηγώντας σε αυξημένους ελέγχους.
- Οι ιδιοκτήτες οχημάτων με ελλιπές ή προβληματικό DPF θα πρέπει να καταβάλουν μεγάλα ποσά για επισκευές ή αντικαταστάσεις.
Δημοφιλή
Μυστήριο στο Παλαιό Φάληρο: Δείτε φωτογραφία ντοκουμέντο με το κοριτσάκι λίγο πριν βρεθεί νεκρό στην παραλία
Λασίθι: Πρωινός σεισμός αναστάτωσε την Ιεράπετρα
ΑΑΔΕ: Η Εφορία βγάζει σπίτια, χωράφια και αποθήκες στο «σφυρί» από 975 ευρώ - Πλειστηριασμοί και στην Κρήτη
Παλαιό Φάληρο: Αδιανόητη τροπή στην υπόθεση της 3χρονης - Πήγαν το παιδί στην θάλασσα για να το πνίξουν
Αυτά τα 3 ζώδια θα χωρίσουν τον Αύγουστο
Βόλος: Χειροπέδες σε γνωστό τραγουδιστή μετά από επεισόδιο με αστυνομικούς
Απίστευτο αλλά ελληνικό: Τον πήραν τηλέφωνο από τον ΕΦΚΑ, του είπαν πως είναι νεκρός... και του έκοψαν τη σύνταξη!
Νέα Υόρκη: Νεαρός μπήκε εντελώς γυμνός στο μετρό - Οι επιβάτες έμειναν με το στόμα ανοιχτό (βίντεο)
Συγκλονίζει η μητέρα της Κυριακής Γρίβα: «Το παιδί βιάστηκε όταν ήταν 2 μηνών έγκυος»