Ηράκλειο: 20oC

Αλλάζει ο τρόπος που κάνουμε διακοπές – Οι μεγαλύτερες τάσεις στα ταξίδια για το 2026

08.11.2025, 13:11

Οι λιγότερο δημοφιλείς προορισμοί θα ανθίσουν

Η νέα χρονιά είναι μόλις δύο μήνες μακριά, κι αν οι προβλέψεις για τις ταξιδιωτικές τάσεις του 2026 επαληθευτούν, τότε ο τρόπος που ταξιδεύουμε πρόκειται να αλλάξει ριζικά.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με το Skyscanner, το 59% της Generation Z χρησιμοποιεί το Instagram για να σχεδιάσει τα ταξίδια του. Και καθώς αυτή η γενιά δίνει πλέον προτεραιότητα στην ευεξία αντί για τη φυγή μέσα από τα ξέφρενα πάρτι, οι νέοι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί αλλάζουν με ταχύ ρυθμό.

Ξεκινήστε να προγραμματίζετε τις επόμενες διακοπές σας έγκαιρα, διαβάζοντας για τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές τάσεις του 2026.

Το «Why-cation»

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση τάσεων της ξενοδοχειακής αλυσίδας Hilton για το 2026, οι ταξιδιώτες της επόμενης χρονιάς δεν θα ρωτούν «πού πάμε;», αλλά «γιατί;».

Βάσει παγκόσμιας έρευνας σε 14.000 ταξιδιώτες από 14 χώρες, η αλυσίδα ξενοδοχείων διαπίστωσε ότι το 2026 θα είναι η χρονιά του λεγόμενου «whycation», μιας αναδυόμενης τάσης που δίνει έμφαση στα ταξίδια με συναισθηματικό, στοχευμένο και ουσιαστικό κίνητρο.

Πλέον, δεν οργανώνουμε ταξίδια με εξαντλητικά προγράμματα για να «τα δούμε όλα», αλλά ξεκινάμε από το τι θέλουμε να νιώσουμε. Θέλουμε περιπέτεια ή χαλάρωση; Αυτή η πρόθεση καθορίζει τον προορισμό.

Ανάλογα, αναδύεται και η τάση του λεγόμενου «hushpitality», από το hush (σωπαίνω) και hospitality (φιλοξενία). Σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες (48%) δηλώνουν ότι προσθέτουν μερικές επιπλέον ημέρες μόνοι τους πριν ή μετά τις οικογενειακές διακοπές, για να απολαύσουν λίγη δικαιολογημένη ξεκούραση και ανασυγκρότηση.

Οι λιγότερο δημοφιλείς προορισμοί θα ανθίσουν

Η εποχή των social media σημαίνει ότι πολλοί άλλοτε αγαπημένοι προορισμοί έχουν πλέον κατακλυστεί από τουρίστες. Και, ας είμαστε ειλικρινείς, το τελευταίο πράγμα που θέλεις στις διακοπές είναι να μη μπορείς να βρεις τραπέζι σε κανένα εστιατόριο επειδή «το έχει ανακαλύψει» το μισό TikTok.

Πάνω από το ένα τρίτο των ταξιδιωτών (34%) δηλώνουν ότι αναζητούν πλέον πιο ήσυχους προορισμούς, ενώ το 32% αναφέρει ότι ο υπερτουρισμός έχει επηρεάσει αρνητικά την ταξιδιωτική τους εμπειρία.

Μερικοί από τους πιο ανερχόμενους προορισμούς για το 2026 περιλαμβάνουν το Σαλέρνο της Ιταλίας (αύξηση 211% στις αναζητήσεις σε ετήσια βάση), το Κορόρ στα νησιά Παλάου (156%) και το Κότσι στην Ιαπωνία (100%).

Άλλες πόλεις που προσελκύουν ενδιαφέρον είναι το Μπιλμπάο στην Ισπανία, το Ραμπάτ στο Μαρόκο και το Σεντ Τζον στον Καναδά.

ταξίδια προορισμοί Πάσχα 2025 Πηγή: freepik

 

Η πολυτελής κρουαζιέρα επιστρέφει

Ο τομέας των πολυτελών ταξιδιών αναπτύσσεται ραγδαία, με την αξία του να αναμένεται να φτάσει τα 2,36 τρισεκατομμύρια δολάρια μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Καθώς όμως η πολυτέλεια γίνεται πιο προσιτή, οι λάτρεις των εκλεπτυσμένων εμπειριών αναζητούν κάτι πέρα από ένα πεντάστερο ξενοδοχείο.

Ανερχόμενη επιλογή είναι τα πολυτελή κρουαζιερόπλοια και τα γιοτ που λανσάρουν κορυφαίες ξενοδοχειακές αλυσίδες.

Για παράδειγμα, γνωστό κρουαζιερόπλοιο, το οποίο διαθέτει 10 καταστρώματα και φιλοξενεί έως 400 επιβάτες (όταν ο μέσος όρος για τις κρουαζιέρες είναι περίπου 3.000), προσφέροντας όλα τα προνόμια ενός ιδιωτικού γιοτ με τον «αέρα» και την πολυτέλεια μιας κρουαζιέρας.

Αντίστοιχα, άλο κρουαζιερόπλοιο θα σαλπάρει στις αρχές του 2026, με 95 σουίτες για 222 επιβάτες, που θα απολαμβάνουν ιδιωτικές πισίνες, μπαρ σαμπάνιας και χαβιαριού, καθώς και ένα «beach club» πάνω στο πλοίο.

πλοιο κρουαζιεροπλοιο pexels

 

Τα bucket lists γίνονται πραγματικότητα

Tα χαμένα χρόνια της πανδημίας και η στροφή προς τις εμπειρίες εξηγούν γιατί ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις διακοπές τους για να πραγματοποιήσουν ταξίδια «μιας ζωής» αντί για τις συνηθισμένες εξορμήσεις, σύμφωνα με τη Virtuoso.

Αυτό μπορεί να σημαίνει επιλογή ενός πιο μακρινού προορισμού ή συμμετοχή σε μια μοναδική, εξατομικευμένη εμπειρία.

Οι ταξιδιώτες φαίνεται ότι προτιμούν πια ένα μεγάλο, αξέχαστο ταξίδι αντί για πολλά μικρότερα μέσα στη χρονιά. Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί στις αναζητήσεις περιλαμβάνουν τα νησιά Τερκς και Κέικος στην Καραϊβική (αύξηση 528%), το Άμπου Ντάμπι (94%) και την Κόστα Ρίκα (462%).

Τα μαθήματα μαγειρικής και οι φωτογραφικές περιηγήσεις αποτελούν επίσης δύο ταχύτατα αναπτυσσόμενους τομείς.

«Αν και οι παραδοσιακές ξεναγήσεις παραμένουν μακράν οι πιο δημοφιλείς, οι βιωματικές, συμμετοχικές εμπειρίες είναι εκείνες που αφήνουν το πιο διαρκές αποτύπωμα», δήλωσε στον Independent η Laurel Greatrix, Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ της ταξιδιωτικής εταιρείας Viator.

Τώρα, το μόνο που μένει είναι να ξεκινήσετε τα σχέδια, να κλείσετε εισιτήρια και να ετοιμάσετε βαλίτσες.

Πηγή: ieidiseis.gr

πριν από 3 λεπτά
Πολιτική

Παύλος Μαρινάκης: «Καμία επίθεση δεν θα φοβίσει την αλήθεια – Οι δράστες θα συλληφθούν»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Πολιτική

ΠΑΣΟΚ: «Το Υπουργείο Πολιτισμού δεν μπορεί να ελέγχει τα σπίτια και τα timelines των υπαλλήλων του»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Σε 24ωρη βάση η αστυνομική παρουσία στους οικισμούς Ρομά – Ξεκίνησαν οι πρώτοι έλεγχοι στα Διαβατά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Κόσμος

Ξεκληρίστηκε οικογένεια στην Άγκυρα: Νεκροί γονείς και το μωρό τους σε τροχαίο δυστύχημα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 31 λεπτά
Πολιτική

Νίκος Δένδιας: Θα δώσει το «παρών» αύριο 9/11 στην αεροπορική επίδειξη της Πολεμικής Αεροπορίας στον Φλοίσβο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 38 λεπτά
Κρήτη

Στην Κρήτη απολαμβάνει τον καφέ της η Βικτώρια Χίσλοπ! (Φώτο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 46 λεπτά
Κόσμος

Πλημμύρες στη Σικελία: Χείμαρροι παρέσυραν αμάξια – Δείτε βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 54 λεπτά
Ελλάδα

Σχολεία: Πότε κλείνουν για Χριστούγεννα φέτος και πότε ανοίγουν ξανά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 57 λεπτά
Style

Αυτή η συσκευή θα αντικαταστήσει τις φριτέζες αέρος!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ελλάδα

Συνελήφθησαν 3 διακινητές στον Έβρο – Μετέφεραν παράνομα μετανάστες

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →