Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για τη διατήρηση της ισορροπίας της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας
Οι ναυτιλιακές εταιρείες που αποφάσισαν να περιπλεύσουν το νότιο άκρο της Αφρικής για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιθέσεις των Χούθι αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα ως προς το κόστος των δρομολογίων και τον ανεφοδιασμό σε καύσιμα και προμήθειες.
Εκατοντάδες εμπορικά πλοία πλέον έχουν επανασχεδιάσει τη ρότα τους και κατευθύνονται προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας αντί για τον κόλπο του Άντεν για να κατευθυνθούν προς την Ευρώπη, επιλέγοντας μια διαδρομή μεγαλύτερη κατά 10-14 ημέρες από τον κίνδυνο να βρεθούν στο στόχαστρο των πυραύλων και των ρουκετών των σιιτών ανταρτών της Υεμένης.
Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν διαταράξει το διεθνές εμπόριο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, που αντιπροσωπεύει περίπου το ένα έκτο των παγκόσμιων μεταφορών αγαθών.
Το απρόσμενο επιπλέον κόστος για τους κολοσσούς των μεταφορών είναι σημαντικό και εξαρτάται όχι μόνο από την τρέχουσα τιμή των καυσίμων, αλλά και από τους ναύλους, οι οποίοι εξαρτώνται ανά πάσα στιγμή από την προσφορά και τη ζήτηση.
Επίσης, τα λιμάνια που βρίσκονται σε αυτή τη διαδρομή, πέρα από τις ανεπάρκειες από τις οποίες ούτως ή άλλως υποφέρουν, παρουσιάζονται πολύ λίγο προετοιμασμένα για αυτήν την αιφνιδιαστική και ραγδαία αύξηση της κίνησης των εμπορικών πλοίων. Ακόμη και το λιμάνι του Ντέρμπαν στη Νότια Αφρική, που θεωρείται το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο λιμάνι της Αφρικής, διαθέτει πολύ περιορισμένες επιλογές για έκτακτο ελλιμενισμό και ανεφοδιασμό επιπλέον σκαφών από αυτά που ήδη είχαν προγραμματιστεί.
Άλλοι λιμένες βαθέων υδάτων κατά μήκος της διαδρομής του Ακρωτηρίου στις αφρικανικές ακτές, όπως η Μομπάσα της Κένυας και το Νταρ ες Σαλάμ της Τανζανίας, πολλοί οικονομικοί αναλυτές και ειδικοί στη ναυσιπλοΐα φοβούνται ότι είναι εντελώς ανεπαρκή να χειριστούν την κίνηση που αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες.
Κάποιες πολυεθνικές εταιρείες μεταφορών, όπως η Maersk, ανακοίνωσαν ότι θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα πλοία τους να ανεφοδιάζονται κατά την έναρξη του ταξιδιού ή στην άφιξη στον προορισμό. Όμως αυτό δεν είναι πάντα προβλέψιμο. Πολλές φορές στην ανοιχτή θάλασσα επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες, ειδικότερα κατά μήκος της διαδρομής του περίπλου της Αφρικής.
Σύμφωνα με το ertnews.gr, το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας έχει τη φήμη του «ακρωτηρίου των καταιγίδων» μεταξύ των ναυτικών, ενώ το κανάλι της Μοζαμβίκης είναι επιρρεπές στην εμφάνιση κυκλώνων. Οι αντίξοες καιρικές συνθήκες απαιτούν και πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων, που σημαίνει ότι η εξασφάλιση λιμένα ανεφοδιασμού κατά τη διάρκεια της διαδρομής είναι πολύ σημαντική.
Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για τη διατήρηση της ισορροπίας της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και ιδιαίτερα από την άποψη πώς θα αποτυπωθεί αυτή η προσαρμογή σε οικονομικούς όρους για τους πολίτες σε όλον τον κόσμο.

Δημοφιλή
Μια υπόκλιση αμοιβαίου σεβασμού στο Ηράκλειο - Το νόημα της τιμής σε μια κίνηση
Τουρκία: Ανατροπή με τον θάνατο της οικογένειας τουριστών στην Κωνσταντινούπολη
Καταιγίδες και ισχυροί άνεμοι από αύριο 26/11 – Προ των πυλών η κακοκαιρία Adel και στην Κρήτη
Κλειστά τα σχολεία αύριο σε περιοχή της Ελλάδας λόγω κακοκαιρίας - Δείτε την ανακοίνωση
Ηράκλειο: Επιπλέον 30.000 κυβικά νερού άρδευσης ανά ημέρα φέρνει η νέα μονάδα της ΔΕΥΑΗ (βίντεο και φωτογραφίες)
Ηράκλειο: Θρήνος για τον πρόωρο χαμό της αγαπητής Άννας μητέρας τριών παιδιών
Σκηνές πανικού σε κηδεία: Η νεκρή άρχισε να χτυπά το φέρετρο!
Συγκίνηση στην απονομή του Βραβείου «Μιλτιάδη Καράτζη» στο Ηράκλειο - Απονεμήθηκε στον ερευνητή Δημήτρη Ζαρίδη
Αναπάντεχες εκπλήξεις έρχονται σε 3 ζώδια μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου