Ηράκλειο: 19oC

Από αυτά τα τμήματα θα ξεκινήσει ο νέος ΒΟΑΚ – Τι ανακοίνωσε από τα Χανιά ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος

16.11.2025, 16:34

Μέσα στις επόμενες μέρες η έγκριση της μελέτης για το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος 

Την εκτίμηση του ότι ανεβάζει ρυθμούς ο νέος ΒΟΑΚ και πως προσεχώς θα πατηθεί κι άλλο το «πόδι στο…γκάζι»  εξέφρασε σήμερα Κυριακή 16/11 από τα Χανιά ο Υφυπουργός Υποδομών-Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

Ο υφυπουργός αποκάλυψε πως η αρχή των εργασιών για το μεγάλο τμήμα που κατασκευάζεται ως παραχώρηση, δηλαδή το Χανιά- Χερσόνησος θα γίνει με 3 συγκεκριμένα τμήματα που δεν είναι άλλα από τις λεγόμενες παρακάμψεις των 3 μεγάλων αστικών κέντρων (Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Χανίων). Παράλληλα, ανακοίνωσε πως μέχρι το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται να έχει εγκριθεί η μελέτη για το δυτικό άκρο του νέου αυτοκινητοδρόμου. Δηλαδή για το οδικό τμήμα  Χανιά – Κίσσαμος.

Πρόκειται για μια κομβική εξέλιξη καθώς με την έγκριση της ΜΠΕ(μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων)   θα ανοίξει ο δρόμος για να ενεργοποιηθεί η προαίρεση, η οποία έχει προβλεφθεί στη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ που έχει υπογράψει το δημόσιο με τον ανάδοχο, τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και να επεκταθεί το κατασκευαστικό αντικείμενο κατά ακόμα 30 χιλιόμετρα.

Όπως έχουμε γράψει εδώ στο cretaone.gr, το συγκεκριμένο έργο  Χανιά-Κίσσαμος έχει ενταχθεί ως προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης για το βασικό τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, η οποία υπεγράφη τον περασμένο Μάιο με ανάδοχο τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συνολικού ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ και διάρκειας 35 ετών.

Η Κίσσαμος αποτελεί πύλη εισόδου για χιλιάδες επισκέπτες και σημείο αναφοράς για κορυφαίους προορισμούς όπως το Ελαφονήσι, τα Φαλάσαρνα και η Γραμβούσα, με τις υφιστάμενες οδικές υποδομές να κρίνονται εδώ και χρόνια ανεπαρκείς. Το κόστος του νέου έργου εκτιμάται μεταξύ 200 και 250 εκατ. ευρώ, χωρίς να έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, ενώ μαζί με τον υπόλοιπο ΒΟΑΚ ο συνολικός προϋπολογισμός προσεγγίζει τα 2,5 δισ. ευρώ.

Ταχιάος Χανιά

Συγκίνηση για τα θύματα των τροχαίων

Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος βρέθηκε σήμερα τα Χανιά, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση  στην επιμνημόσυνη δέηση και στις εκδηλώσεις μνήμης  που διοργάνωσε ο Σύλλογος Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων «Ο Άγιος Χριστόφορος», στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων.

Στην συγκινητική εκδήλωση έδωσαν το παρών μεταξύ άλλων εκπρόσωποι φορέων και αρχών, σωμάτων ασφαλείας και οι βουλευτές των Χανίων, Σέβη Βολουδάκη και Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, οι οποίοι τίμησαν την μνήμη των θυμάτων, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας στο νησί.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν προβολές βίντεο για τον απεγκλωβισμό από τα σώματα ασφαλείας, Πυροσβεστική, Τροχαία και το ΕΚΑΒ ενώ αρμοδιότητα για την παρουσίαση του εξοπλισμού μοτοσικλετιστών είχε η ομάδα Varadero Cretan Maniacs.

Τιμήθηκαν για την προσφορά τους ως προς την αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων η Αστυνομική Διεύθυνση Χανίων, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, το ΕΚΑΒ και το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων ενώ η «αυλαία» στις εκδηλώσεις έπεσε με την πορεία μνήμης στο πάρκο «Χρήστος Πολέντας», με συμμετοχή συλλόγων ποδηλασίας και μοτοσικλετιστών.

Ταχιάος Χανιά

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών-Μεταφορών Νίκος Ταχιάος υπογράμμισε πως η ανακατασκευή του ΒΟΑΚ αποτελεί βασική προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Έκανε λόγο για πολύ γρήγορους ρυθμούς πλέον στις κατασκευαστικές εργασίες των υπό εξέλιξη τμημάτων από Χερσόνησο ως Νεάπολη και από Νεάπολη ως Άγιο Νικόλαο  ενώ στάθηκε και στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας, ζητώντας τη συνδρομή και των ίδιων των πολιτών

«Πέρα από την γιορτή του Αγίου Χριστοφόρου, η σημερινή ημέρα επισκιάζεται από το γεγονός ότι έχει γίνει εδώ, έχει προκύψει από τον θάνατο ενός νέου ανθρώπου και δεν είναι ο μοναδικός. Από την πλευρά του κράτους, αυτό το οποίο κάνουμε είναι ότι προσπαθούμε επιταχύνοντας το έργο του ΒΟΑΚ, το οποίο αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και ειδικά στο τμήμα το οποίο βρισκόμαστε, να βελτιώσουμε τις συνθήκες ασφάλειας της κυκλοφορίας στην Κρήτη.

Ήδη έχουμε κάνει προσωρινές ρυθμίσεις τις οποίες βλέπετε όλοι στον δρόμο, οι οποίες αποσκοπούν στο ίδιο ακριβώς. Είναι ρυθμίσεις που έχουμε χρησιμοποιήσει και στον δρόμο Πάτρα- Πύργος που στην πορεία αναβαθμίστηκε, αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Χρειάζεται και η συμβολή των πάντων, ξεκινώντας από την οικογένεια και τα σχολεία και φτάνοντας στην καθημερινή ανάγκη για αστυνόμευση, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε πρακτική όλοι μας το γεγονός ότι πρέπει να προτάσσουμε την οδική ασφάλεια όχι μόνο στα έργα αλλά και στην συμπεριφορά μας». ανέφερε χαρακτηριστικά ο Νίκος Ταχιάος για να σημειώσει ακόμα:

«Μέσα στον μήνα αυτό θα εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά – Κολυμπάρι, το οποίο είναι πάρα πολύ βασικό ότι η έγκριση περιβαλλοντικών επιπτώσεων της προαίρεσης είναι αυτή η οποία θα μας επιτρέψει την εκκίνηση της παραχώρησης. Αυτό σημαίνει ότι ο παραχωρησιούχος θα έχει πλέον τη δυνατότητα να απορροφήσει χρηματοδότηση από τις τράπεζες και να μην κινείται μόνο με ιδία κεφάλαια. Εμείς έχουμε προτάξει τα πρώτα τμήματα που θα κατασκευάσουμε που είναι η παράκαμψη Χανίων, η παράκαμψη Ρεθύμνου, η παράκαμψη Ηρακλείου και κάποια μέτρα μιας σήραγγας. Αυτά είναι έργα τα οποία αντιστοιχούν σε χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ προχωρούν με πολύ γρήγορους ρυθμούς τα έργα τα οποία βρίσκονται στην περιοχή του Λασιθίου, από την Χερσόνησο προς τον Άγιο Νικόλαο, με μια στάση στη Νεάπολη».

Το έργο Χανιά-Κίσσαμος του νέου ΒΟΑΚ

Το έργο αφορά σε οδικό άξονα μήκους περί τα 30,4 km, συνοδό παράπλευρο οδικό δίκτυο εξυπηρέτησης, κατασκευή γεφυρών, σηράγγων, ανισόπεδων κόμβων, Κέντρων Ελέγχου Σηράγγων (ΚΕΣ), Κέντρου Λειτουργίας και Συντήρησης και κατασκευή Σταθμού Εξυπηρέτησης επιβατών (ΣΕΑ).

Το υπό μελέτη τμήμα ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Βαμβακόπουλου και καταλήγει 1,2 χιλιόμετρα πριν από την είσοδο της πόλης της Κισσάμου. Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται να έχει τετράιχνη διατομή, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κεντρική νησίδα.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, 6 Ανισόπεδοι κόμβοι, 1 Ισόπεδος Κόμβος, 10 γέφυρες μέγιστου μήκους 214,2 m, 2 σήραγγες συνολικού μήκους (2 κλάδων) περί τα 1.430 m, ένα ημιστέγαστρο μήκους 80 m, 41 Ανισόπεδες Διαβάσεις (34 Κάτω Διαβάσεις και 7 Άνω) 71 οχετοί (σωληνωτοί και κιβωτοειδούς διατομής) διαφόρων διαστάσεων, 36 έργα αντιστήριξης (τοίχοι/ πασσαλότοιχοι) συνολικού μήκους περί τα 8km μέγιστους ύψους 17.5 m κ.α. Οι υφιστάμενοι ανισόπεδοι κόμβοι διατηρούνται ως προς τη θέση τους με τροποποιήσεις της μορφής τους ώστε είτε να ικανοποιηθεί το κανονιστικό πλαίσιο είτε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι κυκλοφοριακές ανάγκες. Ειδικά στην περιοχή του κόμβου Νωπηγείων έχει ληφθεί υπόψη η ύπαρξη αρχαιολογικού χώρου σε άμεση γειτνίαση με τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ.

Σε ότι αφορά στις νέες χαράξεις:

• Η μεγαλύτερη γίνεται στη θέση “Μαυρομούστακο”,ανάμεσα σε Καλυδωνία και Νοπήγεια, όπου τα εδάφη παρουσιάζουν έντονα κατολισθητικά φαινόμενα. Σε αυτό το σημείο ο ΒΟΑΚ θα μπει σε νέα χάραξη.
• Επίσης νέα χάραξη προτείνεται και στο τμήμα από τον κόμβο της Καλυδωνίας μέχρι τον κόμβο του Κολυμβαρίου.
• Από τον Κόμβο Κολυμβαρίου έως και μετά τον Κόμβο Ταυρωνίτη προτείνεται νότια διαπλάτυνση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ. Μέχρι και τον κόμβο Γαλατά προβλέπονται μια σειρά αλλαγές προκειμένου να μειωθούν οι στροφές και προτείνεται η νότια διαπλάτυνση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ με στόχο την απεμπλοκή από το υφιστάμενο καλώδιο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
• Μέχρι τον κόμβο Βαμβακόπουλου προτείνονται κυρίως διαπλατύνσεις του υφιστάμενου δρόμου.
• Προβλέπονται δύο σήραγγες στο ύψος της Αγίας Μαρίνας και μετά τον κόμβο του Πλατανιά.
• Προβλέπονται επίσης σε πολλά σημεία παράλληλο οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων των χωριών γύρω από τον ΒΟΑΚ.

Τεχνικά στοιχεία του τμήματος Χανιά-Κίσσαμος του ΒΟΑΚ

• MΗΚΟΣ:30,4 χιλ.
• ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Τετράιχνη διατομή πλάτους 21,50 μέτρα χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις.
• ΚΟΜΒΟΙ: 6 Ανισόπεδοι κόμβοι ,1 Ισόπεδος Κόμβος .
• ΓΕΦΥΡΕΣ: 10 γέφυρες μέγιστους μήκους 214,2 μ.
• ΣΗΡΑΓΓΕΣ: Δύο σήραγγες συνολικού μήκους 1430 μ. η μια στο ύψος της Αγίας Μαρίνας και η δεύτερη μετά τον κόμβο του Πλατανιά στο δρόμο προς Κίσσαμο.
• ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ: 41 Ανισόπεδες Διαβάσεις (34 Κάτω Διαβάσεις και 7 Άνω).
• ΕΡΓΑ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ: 36 έργα αντιστήριξης (τοίχοι/ πασσαλότοιχοι) συνολικού μήκους περί τα 8 χιλ. μέγιστους ύψους 17.5 μ.

 

 

πριν από 1 λεπτό
Κόσμος

Καρδιακή ανακοπή σε βιντεοκλήση: Έσωσε τη ζωή του 60χρονου φίλου της

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 λεπτά
Ηράκλειο

Ο Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης για την επέτειο τιμής και μνήμης στους πεσόντες της Μιαμούς

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Οικονομία

Επίδομα θέρμανσης: Τι ισχύει για καυσόξυλα και πέλετ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 λεπτά
Κρήτη

Σεισμός 3,4 Ρίχτερ νότια της Κρήτης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Ελλάδα

Πρώην Ολυμπιονίκης της ενόργανης κατηγορείται για συμμετοχή σε κύκλωμα τηλεφωνικών απατών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 14 λεπτά
Πολιτική

Νέα Αριστερά: «Η Συνάντηση Μητσοτάκη – Ζελένσκι αποτυπώνει την εμπλοκή της Ελλάδας στα σχέδια Τραμπ»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Οικονομία

Ρύθμιση 120 δόσεων για χρέη στον ΕΦΚΑ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Ηράκλειο

Αυτό είναι το στοιχειωμένο χωριό της Κρήτης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Ελλάδα

Ζελένσκι από Αθήνα: «Ευχαριστώ Ελλάδα, είμαι ευγνώμων στον Κυριάκο Μητσοτάκη»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Ελλάδα

Τέλη κυκλοφορίας 2026: «Ραβασάκια» για αυτούς τους οδηγούς

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →