Η πρώτη φοιτητική start up εταιρεία ξεκίνησε από το Ηράκλειο – Πώς η Epignosis έβαλε την Κρήτη στον παγκόσμιο χάρτη της τεχνολογίας
Ένα ταξίδι που ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια, στο Ηράκλειο, ως μια φοιτητική ιδέα, εξελίχθηκε σε μια από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες ψηφιακής μάθησης.
Ο συνιδρυτής και CEO της Epignosis, Δημήτρης Τσίγκος, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξή του στο Cretaone TV, μοιράστηκε την πορεία της εταιρείας και την καθοριστική συμβολή του Πανεπιστημίου Κρήτης στη διαμόρφωση ενός οικοσυστήματος καινοτομίας που συνεχίζει να εμπνέει.
Από μια φοιτητική ιδέα σε παγκόσμια επιτυχία
«Είναι μια διαδρομή που τώρα κλείσαμε ένα τέταρτο του αιώνα», σημείωσε ο Δημήτρης Τσίγκος. «Στις 5 Σεπτεμβρίου 2000 ξεκινήσαμε ως προπτυχιακοί φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από τότε ξεκίνησε ένα ταξίδι που δεν σταμάτησε ποτέ».
Η πρώτη επιχειρηματική προσπάθεια, Virtual Trip, αποτέλεσε, όπως υπογράμμισε, ίσως το πρώτο φοιτητικό startup στην Ελλάδα. «Λέει πολλά αυτό. Ξεκίνησε από το Ηράκλειο, σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά γόνιμο, που καλλιέργησε την αυτοπεποίθηση και το όραμά μας».
Στιγμιότυπο από την ομιλία του CEO της Epignosis στις Ημέρες Καριέρας του Πανεπιστήμιου Κρήτης
Το οικοσύστημα γνώσης της Κρήτης
Ο κ. Τσίγκος στάθηκε ιδιαίτερα στην επιστημονική και ερευνητική παράδοση του νησιού, αλλά και στις ρίζες του οράματος που άνθησε την τελευταία 40ετία. «Το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας υπήρξαν πρωτοπόροι σε παγκόσμιο επίπεδο. Άνθρωποι όπως ο Λευτέρης Οικονόμου και ο Στέλιος Ορφανουδάκης φύτεψαν έναν σπόρο που χρειάστηκε δεκαετίες για να αποδώσει, αλλά σήμερα βλέπουμε τους καρπούς του».
Με σεβασμό και συγκίνηση, πρόσθεσε ότι «οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ σε αυτούς τους πρωτοπόρους. Δημιούργησαν το εύφορο έδαφος που αξιοποιήσαμε όλοι εμείς για να επαναφέρουμε μια κεντρικότητα στην Κρήτη».
«Η Κρήτη δεν είναι περιφέρεια, είναι κέντρο»
Σχολιάζοντας τη θέση της Κρήτης στο σημερινό γεωπολιτικό γίγνεσθαι, ο CEO της Epignosis τόνισε ότι «η Κρήτη ήταν πάντα σταυροδρόμι. Δεν είναι περιφέρεια, είναι κέντρο. Κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου, κέντρο ιστορικών διεργασιών και μπορεί να γίνει κέντρο παγκόσμιας οικονομικής καινοτομίας».
Ο ίδιος ανέδειξε το στρατηγικό πλεονέκτημα του νησιού, που «συνδυάζει το παραδοσιακό με το σύγχρονο» και μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα ανάμεσα στην Ευρώπη και τις γειτονικές χώρες της Ανατολικής Μεσογείου.
«Από την Κρήτη απέχεις μισή ώρα από την Αίγυπτο, το Λίβανο, το Ισραήλ, την Παλαιστίνη. Είναι μια ευρύτερη γειτονιά πλούσια σε ταλέντο και πολιτισμό. Η Κρήτη μπορεί να γίνει το σημείο συνάντησης ανθρώπων από διαφορετικούς κόσμους, να ανοίξει ακόμα περισσότερο, να φέρει δημιουργικά μυαλά και να προσφέρει το ευρωπαϊκό της όραμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε αυτό το πλαίσιο, υπογράμμισε ότι ο «κόμβος» που έχει δημιουργηθεί γύρω από τα πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα οφείλει πλέον να αποκτήσει ακόμη πιο διεθνή διάσταση. «Η τοπική κοινωνία πρέπει να το απαιτήσει από τους εκάστοτε κρατούντες. Έχει γίνει μια επένδυση 40 ετών. Πρέπει να μάθουμε να χτίζουμε πάνω σε αυτά που έκαναν οι προηγούμενοι», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι το Πανεπιστήμιο Κρήτης , το ΙΤΕ, το ΕΛΜΕΠΑ και το Πολυτεχνείο Κρήτης δείχνουν τον δρόμο της εξωστρέφειας.
Το συναρπαστικό ταξίδι της Epignosis και το «μυστικό» της επιτυχίας
Αναφερόμενος στην Epignosis, που σήμερα έχει πελάτες σε κάθε χώρα του πλανήτη -περισσότερες από 12.000 επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων η Meta, η Google, η OpenAI και η eBay- εξήγησε πως δεν υπάρχει ένα «μυστικό επιτυχίας», αλλά μια σειρά από επιλογές και σταθερές αρχές.
Η πρώτη ιδρυτική προσπάθεια έγινε το 2003 και το 2012 κυκλοφόρησε το προϊόν που σημείωσε διεθνή απήχηση. Η καινοτομία της Epignosis, όπως είπε, ήταν ότι απλοποίησε την εμπειρία e-learning και μείωσε δραστικά το κόστος πρόσβασης. «Βγήκαμε στην αγορά με συνδρομή 30 ευρώ τον μήνα όταν ο ανταγωνισμός πουλούσε αντίστοιχες λύσεις με δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Έτσι εκδημοκρατίσαμε την ψηφιακή μάθηση» υπογράμμισε ο κ. Τσίγκος.
Ένα ακόμη κλειδί της επιτυχίας, σύμφωνα με τον κ. Τσίγκο, ήταν η στρατηγική επιλογή να αναπτυχθεί η εταιρεία στην Ελλάδα, αλλά να απευθυνθεί εξαρχής στη μεγάλη αγορά της Βόρειας Αμερικής και της Δυτικής Ευρώπης. «Οι ανταγωνιστές μας έπρεπε να προσλάβουν προγραμματιστές στο Σαν Φρανσίσκο με δεκαπλάσιο κόστος. Αυτό μας έδωσε πλεονέκτημα», είπε. Εξήγησε επίσης ότι οι εταιρείες που ξεκινούν σε μικρές χώρες γνωρίζουν πως η εγχώρια αγορά δεν αρκεί και αναγκαστικά στοχεύουν εξαρχής στο εξωτερικό, κάτι που τελικά αποδεικνύεται στρατηγικά σωστό.
Ο CEO της Εpignosis είπε καταληκτικά πως η Κρήτη έχει όλες τις προϋποθέσεις να καταστεί διεθνές κέντρο τεχνολογίας, γνώσης και επιχειρηματικότητας, καθώς ήδη εμφανίζονται στο νησί διεθνοποιημένες επιχειρήσεις όχι μόνο στον χώρο της τεχνολογίας αλλά και σε παραδοσιακούς κλάδους. «Αυτό αποδεικνύει ότι το όραμα είναι απολύτως εφικτό», τόνισε, καταλήγοντας πως η Κρήτη μπορεί να συνεχίσει να παράγει ιδέες, ανθρώπους και επιχειρήσεις με παγκόσμια εμβέλεια.


Δημοφιλή
Τραγωδία στο Λασίθι: Έχασε τη ζωή του ενώ μάζευε ελιές
Βαρύ πένθος για τον αναπάντεχο χαμό του εκπαιδευτικού Μανώλη Σιγανού
Η Κρητικοπούλα που «μάγεψε» με τον χορό της - Δείτε το βίντεο
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από δάσκαλο στα Βορίζια: «Εφυγα από το σχολείο νύχτα, κυνηγημένος»
Βορίζια: Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια της 56χρονης πριν ξεψυχήσει
«Είχαμε σχεδιάσει με Καρυστιανού να ανακοινώσει κόμμα στις 24 Ιουλίου στα Χανιά» - Αποκαλύψεις Καραχάλιου για το «Κύμα»
SOS στην Κρήτη: Εντοπίστηκαν κυνηγετικά σκυλιά - Δείτε φώτο
Βορίζια: Η μητέρα του 39χρονου νεκρού επιτέθηκε στην αδερφή της 56χρονης «Με έλεγε βρώμα και μπ… τα παιδιά μου» (βίντεο)
Βορίζια: Η μαρτυρία της αδελφής του Φανούρη Καργάκη - «Μας έβριζαν, έλεγαν γ@@ τα θηλυκά σας κοπέλια»