Κόβονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Με προσφυγές, απεντάξεις και καθυστερήσεις που κινδυνεύουν να εκτροχιάσουν το μεγάλο πρόγραμμα υλοποίησης των έργων βρίσκεται αντιμέτωπη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σε μια περίοδο όπου τα εργοτάξια έπρεπε να εκτείνονται σε όλη τη χώρα για να ανταποκριθούν στις υψηλές ταχύτητες του Ταμείου Ανάκαμψης, που έχει ορόσημο το καλοκαίρι του 2026, τα προβλήματα πληθαίνουν, την ίδια στιγμή που τα συμφέροντα των εργολάβων συγκρούονται και προκαλούν νέο κύκλο καθυστερήσεων.
Ποιοι κόβονται
Επτά αντιπλημμυρικά έργα, έργα ύδρευσης και η χιλιομετρική χρέωση των διοδίων, ύψους 90 εκατ. ευρώ, έχουν πάρει τον δρόμο της εξόδου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στην αγορά στοιχηματίζουν ότι ανάλογη πορεία θα έχει και η παραχώρηση του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), μήκους 157 χιλιομέτρων (Χανιά – Ηράκλειο) και ύψους σχεδίν 2 δισ., για την οποία δεν έχουν ανοίξει ακόμη οι οικονομικές προσφορές που υποβλήθηκαν τον Μάιο. Στο παρασκήνιο η μάχη διεκδίκησης του έργου κρατά σε ομηρία την πορεία του, με τις πληροφορίες να μιλούν για έντονες διεργασίες κυβέρνησης – εργολάβων προκειμένου η διαδικασία να ξεκολλήσει και ο διαγωνισμός να πάει ένα βήμα παρακάτω.
Ο προβληματισμός επεκτείνεται και για τη σύμβαση του ΒΟΑΚ που κατασκευάζεται με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη μεταξύ Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) που υπογράφτηκε τον περασμένο Απρίλιο, παρουσία του πρωθυπουργού. Για το Χερσόνησος – Νεάπολη ύψους 290 εκατ. ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Ιntrakat – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2024.
Ο ΒΟΑΚ έχει προβλεφθεί να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης με περίπου 427 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν για την κατασκευή του και με τα οποία καλύπτεται το σκέλος της δημόσιας συμμετοχής. Από αυτά, περίπου 200 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτήσουν το τμήμα της παραχώρησης Χανιά – Χερσόνησος και 90 εκατ. ευρώ τη ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη. Τα υπόλοιπα κονδύλια καλύπτουν την κατασκευή του τμήματος Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, που υλοποιείται ως δημόσιο έργο. Ερωτήματα υπάρχουν και για άλλα έργα που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, όπως τα έργα της οδικής ασφάλειας συνολικού ύψους 675 εκατ. ευρώ με παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία σε όλη τη χώρα. Σύννεφα όμως υπάρχουν και για τη Γραμμή 4 του μετρό, καθώς οι καθυστερήσεις που δημιουργούν οι προσφυγές λόγω χωροθέτησης των σταθμών και κοπής των δέντρων εγκυμονούν κινδύνους και πυροδοτούν σενάρια περί συνδρομής και άλλων τεχνικών ομίλων στο έργο.
Δημοφιλή
Απόφαση σταθμός για τους άνω των 60 - Ποιοι δεν βγαίνουν στη σύνταξη
Νησιά σε καθεστώς… take away - Οι τουρίστες γυρνούν την πλάτη στην εστίαση
Τι λέει ο Γεωργιάδης για τη γυναίκα έχασε τη ζωή της στην Αίγινα εξαιτίας έλλειψης οδηγού ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας
Ηράκλειο: Συγκίνηση για τον θάνατο του Θεόδωρου Χαλκιαδάκη
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική αντικατάστασή τους
Με αίμα βάφτηκε ξανά η άσφαλτος: Νεκρός 30χρονος οδηγός μηχανής σε τροχαίο
ΕΦΚΑ: Σήμερα η πληρωμή των αναδρομικών – Ποιους αφορά
ΟΠΕΚΕΠΕ: Λιγότεροι κατά 100 χιλιάδες οι αγρότες που υπέβαλαν αιτήσεις επιδότησης
Viral ο μικρός Κρητικός που φλερτάρει νεαρή κοπέλα με μπικίνι - «Έλα να πάμε στο νησί»