Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Αρτηριακή πίεση: Αυτή η κίνηση αρκεί για να είστε υγιείς με γερή καρδιά

19.09.2024, 5:47

Πολλοί παράγοντες συμβάλλουν στη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων της αρτηριακής πίεσης

Η μείωση της πρόσληψης νατρίου, δηλαδή αλατιού, κατά οποιαδήποτε ποσότητα μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση μακροπρόθεσμα και να ωφελήσει την υγεία όλων, ακόμα και των ανθρώπων με φυσιολογική αρτηριακή πίεση, δείχνει νέα μελέτη.

Παρόλο που η σύνδεση ανάμεσα στην κατανάλωση τροφίμων με λιγότερο αλάτι και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης έχει αποδειχθεί πολλάκις, οι ερευνητές της παρούσας μελέτης από την Αμερικανική Καρδιολογική Ένωση θέλησαν να κατανοήσουν την ακριβή φύση αυτής της σύνδεσης σε διάφορες ποσότητες καθημερινής πρόσληψης νατρίου και όχι μόνο τα αποτελέσματα μιας διατροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι έναντι μιας με χαμηλή.

Έτσι, ανέλυσαν 85 μελέτες που παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες για τρία χρόνια και διαπίστωσαν πως οποιαδήποτε μείωση στο νάτριο μείωσε τόσο την συστολική όσο και τη διαστολική αρτηριακή πίεση. Η τάση αυτή, μάλιστα, παρατηρήθηκε σε ένα ευρύ φάσμα επιπέδων καθημερινής πρόσληψης νατρίου, με τα στοιχεία να δείχνουν πως δεν υπήρξε κάποιο κατώτατο όριο στα οφέλη.

«Βρήκαμε ότι η μείωση στο νάτριο ήταν ωφέλιμη μακροπρόθεσμα ακόμα και για τους ανθρώπους που καταναλώνουν πολύ μικρές ποσότητες και έχουν φυσιολογική αρτηριακή πίεση», αναφέρει ο Δρ. Marco Vinceti, επικεφαλής συγγραφέας της ανάλυσης που δημοσιεύθηκε στο Circulation και καθηγητής επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Modena και την Ιατρική Σχολή Reggio Emilia της Ιταλίας.

Η ιδανική ημερήσια πρόσληψη νατρίου για τη διατήρηση μιας υγιούς αρτηριακής πίεσης και επακόλουθα τη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων βρίσκεται επί χρόνια υπό συζήτηση. Ο άνθρωπος χρειάζεται το νάτριο –λιγότερα από 500 mg την ημέρα– για να διατηρήσει τις λειτουργίες του σώματος, οι περισσότεροι όμως καταναλώνουν υπερβολικές ποσότητες, που φτάνουν τα 3.400 mg.

Οι συστάσεις της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης, πάντως, κάνουν λόγο για πρόσληψη που δεν ξεπερνά τα 1.500 mg νατρίου ημερησίως. Πράγματι, τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν πως για κάθε μείωση κατά 2.300 mg στην πρόσληψη νατρίου, η συστολική αρτηριακή πίεση έπεφτε κατά μέσο όρο 5.6 mmHg και η διαστολική κατά 2.3 mmHg.

Σημειώνεται, πάντως, πως η συγκεκριμένη εργασία δεν έκανε αναλυτική αξιολόγηση του νατρίου, καθώς εξέτασε ως αποτέλεσμα μόνο την αρτηριακή πίεση. Επειδή, όμως, η μη ελεγχόμενη, υψηλή αρτηριακή πίεση αποτελεί κορυφαίο παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό επεισόδιο και νευρολογικές παθήσεις όπως η άνοια, «πιστεύουμε ότι αυτό είναι πιθανότατα το πιο σημαντικό σημείο που πρέπει να αξιολογηθεί», εξηγεί ο Δρ. Vinceti.

Συμπερασματικά, τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι που μειώνουν την πρόσληψη νατρίου μέσω μιας πιο υγιεινής διατροφής είναι πολύ πιθανό να δουν σημαντικές θετικές επιδράσεις στην καρδιαγγειακή τους υγεία.

Πηγή: ygeiamou.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 5 λεπτά
Ηράκλειο

Πρόγνωση Κολυδά: Θυελλώδεις άνεμοι το Δεκαπενταύγουστο – Έως 126 χλμ. οι ριπές στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Ελλάδα

Ταυτοποιήθηκε ο οδηγός του βυτιοφόρου που έκανε επικίνδυνη προσπέραση σε τυφλό σημείο στη Λίμνη Πλαστήρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 7 λεπτά
Ηράκλειο

Πρόβλημα στις τηλεφωνικές γραμμές της ΕΛ.ΑΣ. στο Ηράκλειο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 λεπτά
Ελλάδα

Εύβοια: Χειροβομβίδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εντοπίστηκε σε παλιά αποθήκη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Ελλάδα

Νέο ρεκόρ για τη Fraport Greece: Στα 6,9 εκατομμύρια οι επιβάτες τον Ιούλιο (+5,4%)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Μασκοφόρος λήστεψε 85χρονο ιδιοκτήτη καντίνας μέσα στο σπίτι του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Ελλάδα

Εξαφανίστηκε 70χρονος στη Λαμία: Σε κίνδυνο η ζωή του – Πάσχει από άνοια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Ελεύθερος με περιορισμούς όρους ο 21χρονος φοιτητής για τα ναρκωτικά σε δέματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 31 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στο Βαρθολομιό Ηλείας: Επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις – Μήνυμα του 112

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Κόσμος

Έκρηξη στο λιμάνι του Ρότερνταμ: Ένας νεκρός και πολλοί τραυματίες

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →