Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις προσφορές
Αν και οι ημερομηνίες απέχουν κάτι παραπάνω από δυο μήνες, η αγορά «μετράει» αντίστροφα για τις δύο μεγαλύτερες ημέρες εκπτώσεων, την Black Friday στις 28 Νοεμβρίου και τη Cyber Monday στη 1 Δεκεμβρίου με τους καταναλωτές να αρχίσουν να προετοιμάζονται από τώρα, ώστε να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις προσφορές.
Πώς θα προετοιμαστείτε σωστά
Καλό θα ήταν πριν ξοδέψετε τα χρήματά σας εκείνη την ημέρα, να έχετε προετοιμαστεί κατάλληλα για τις αγορές που πρόκειται να κάνετε και μπορείτε να το κάνετε με τους εξής τρόπους:
Καταγράψτε τις ανάγκες σας: Φτιάξτε μια λίστα με τα προϊόντα που πραγματικά χρειάζεστε, ώστε να αποφύγετε περιττές αγορές.
Ορίστε προϋπολογισμό: Οι μεγάλες εκπτώσεις μπορεί να είναι δελεαστικές, αλλά είναι σημαντικό να έχετε ένα οικονομικό πλάνο.
Ελέγξτε τις τιμές από πριν: Παρακολουθήστε τα προϊόντα που σας ενδιαφέρουν για να διαπιστώσετε αν η έκπτωση είναι πραγματική.
Κάντε έγκαιρη έρευνα αγοράς: Αναζητήστε τις καλύτερες τιμές και μη διστάσετε να συγκρίνετε διαφορετικά καταστήματα.
Δώστε προσοχή σε όρους και προϋποθέσεις: Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε την πολιτική επιστροφών, ιδίως για online αγορές.
Συμβουλές για ασφαλείς αγορές την Black Friday
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας επισημαίνουν ότι στόχος όλων των καταναλωτών δεν θα πρέπει να είναι μόνο οι οικονομικά συμφέρουσες, αλλά ταυτόχρονα οι έξυπνες και ασφαλείς αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, συμβουλεύουν τους καταναλωτές τα παρακάτω:
Προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων: Κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας.
Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να μας ξεγελούν. Εντοπίζουμε και συμβουλευόμαστε εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και μας δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, σημειώνουμε τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούμε εύκολα να τις συγκρίνουμε εκ των υστέρων και να γνωρίζουμε έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό μας όφελος.
Προτιμούμε τη διεκπεραίωση της πληρωμής με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, που μας δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική. Αποφεύγουμε την ολοσχερή εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή.
Όταν αγοράζουμε εξ αποστάσεως, βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητας (π.χ. η εμπορική επωνυμία του) και επικοινωνίας (πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση εγκατάστασης). Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, αναζητούμε εάν παρέχονται επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ.
Στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων συνυπολογίζουμε τυχόν έμμεσα έξοδα (π.χ. κόστος αντικαταβολής, μεταφοράς, ασφάλισης, κ.λπ.), ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής μας επιβάρυνσης.
Υποβάλλουμε το συντομότερο μετά την παραλαβή ενός προϊόντος και, πάντως, εντός της νόμιμης προθεσμίας των τριών ημερών προς την ταχυδρομική επιχείρηση που πραγματοποίησε την επίδοση τις επιφυλάξεις μας για τυχόν εμφανείς φθορές, δεδομένου ότι μπορεί να προκλήθηκαν κατά τη μεταφορά και να δικαιούμαστε αποζημίωση. Επικοινωνούμε, οπωσδήποτε, και με το κατάστημα πώλησης το συντομότερο, προκειμένου να διερευνήσουμε την πιθανότητα ένα προϊόν να έφερε εξ αρχής (πριν από τη μεταφορά) φθορές ή ζημιές.
Ενημερωνόμαστε για την πολιτική ακύρωσης συναλλαγών και επιστροφών προϊόντων που εφαρμόζουν τα καταστήματα, με τα οποία συναλλασσόμαστε. Γνωρίζουμε καλά ότι τα δικαιώματα της υπαναχώρησης στις εξ αποστάσεως αγορές, καθώς επίσης της δωρεάν διόρθωσης ή αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων αποτελούν θεσπισμένα δικαιώματα των καταναλωτών, που εξασφαλίζονται από τον νόμο, και δεν παρασυρόμαστε από εσφαλμένους και παραπλανητικούς ισχυρισμούς των πωλητών ότι δήθεν αποτελούν προνομιακές -μοναδικές και πρόσθετες- παροχές.
Προβληματιζόμαστε έντονα με τιμές που είναι υπερβολικά χαμηλές, ιδίως όταν το εύρος τους βρίσκεται αρκετά μακριά από τον συνήθη ανταγωνισμό για τα αντίστοιχα προϊόντα ή όταν πρόκειται για διαφημιστικές καταχωρήσεις προϊόντων αποκλειστικά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος εξαπάτησης.
Εάν αγοράζουμε διαδικτυακά από τρίτες (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) χώρες, δεδομένου ότι η Black Friday είναι ένα διεθνές εκπτωτικό γεγονός, γνωρίζουμε καλά από πριν ότι τα εισαγόμενα προϊόντα επισείουν έξοδα εκτελωνισμού, τα οποία ενδέχεται να είναι πολλαπλάσια της αρχικής τιμής και να την επιβαρύνουν σημαντικά.
Δείχνουμε ιδιαίτερη προτίμηση σε καταστήματα που αναλαμβάνουν οικειοθελώς δέσμευση να επιλύσουν φιλικά μία καταναλωτική διαφορά μέσω του θεσμού της εξωδικαστικής επίλυσης (π.χ. μέσω του Συνηγόρου του Καταναλωτή), καθώς με αυτόν τον τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών αποκτούν μεγαλύτερη αξία και εξασφαλίζονται ακόμα περισσότερο.
Δημοφιλή
ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποιος δήμαρχος στην Κρήτη «τσέπωνε» επιδοτήσεις για... βαμβάκι
Θλίψη στο Ηράκλειο: Έφυγε από τη ζωή ο Γιώργος Βαρδιάμπασης - 20 ημέρες μετά τον θάνατο της αγαπημένης του συζύγου
Σεισμός στα ανοιχτά της Κρήτης
Βρέθηκε νεκρή η 28χρονη κόρη του εφοπλιστή Διαμαντή Λαιμού!
Χάος στον ΒΟΑΚ: Ουρές χιλιομέτρων και μποτιλιαρίσματα που δοκιμάζουν τα νεύρα των οδηγών – Τι συνέβη; (Βίντεο)
Σοβαρό τροχαίο στη Μεσαρά: Οδηγός έχασε τον έλεγχο και συγκρούστηκε με διερχόμενο όχημα
Θρήνος για τον 23χρονο Νίκο που σκοτώθηκε σε τροχαίο - Tο αυτοκίνητο του κατέληξε στην θάλασσα
Νεκρός 23χρονος μετά από πτώση του αυτοκινήτου του στη θάλασσα (φωτογραφίες)
Τέσσερα ζώδια βγαίνουν από μια επώδυνη περίοδο μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου