Αισθητά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι είναι η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday
Αντίστροφα μετρούν και φέτος καταναλωτές και καταστηματάρχες για την πολυαναμενόμενη Black Friday. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, τα καταστήματα λιανικής πώλησης προχωρούν σε εκπτώσεις που μπορεί να ξεπεράσουν το 50%.
Η Black Friday το 2025 πέφτει την 28η Νοεμβρίου, ενώ στη συνέχεια ακολουθεί η Cyber Monday, την 1η Δεκεμβρίου, με τις εκπτώσεις να περιορίζονται αποκλειστικά στις διαδικτυακές αγορές.
Επίσης, την Κυριακή 30 Δεκεμβρίου, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά.
Black Friday: Αυξημένη η πρόθεση των Ελλήνων για αγορές
Αισθητά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι είναι η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday. Αυτό προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, με τίτλο, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο.
Συγκεκριμένα, σχεδόν δύο στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (63% το 2025, από 50% πέρυσι) δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday.
Η ισχυρότερη πρόθεση για αγορές αυτή την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 (76%), ενώ πριν έναν χρόνο πιο πρόθυμοι για αγορές εμφανίζονταν οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών. Αντίθετα, στην ηλικιακή ομάδα 50-64 μόνο το 50% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές. Επιδραστικός παράγοντας στη θετική πρόθεση αγοράς φαίνεται να είναι η παρουσία παιδιών στην οικογένεια – και, κυρίως, ανηλίκων (77% πρόθεση αγοράς).
Κυρίως είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές(68% συνολικά, και 77% οι άνδρες), και ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά, και 68% οι γυναίκες), σκοπεύουν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές. Σε μικρότερο βαθμό, οι αγορές θα κατευθυνθούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες (φαγητό έξω, συναυλίες, κ.λπ. – 9%).
Παρά την ισχυρή πρόθεση για αγορές κατά την περίοδο αυτή, μία σημαντική μερίδα των καταναλωτών εμφανίζονται επιφυλακτικοί απέναντι στις προσφορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday του 2025.
Συγκεκριμένα, 45% αμφισβητούν κατά πόσο οι εκπτώσεις και προσφορές αντιστοιχούν σε πραγματικές μειώσεις τιμών, άποψη που βρίσκει μικρότερη απήχηση στους νέους 18-29 ετών (32%). Συγχρόνως, 30% των ερωτώμενων διαπιστώνουν ότι τα προϊόντα που τούς ενδιαφέρουν, σπάνια περιλαμβάνονται στις προσφορές.
Ενδιαφέρον εντοπίζεται και στο συναισθηματικό υπόβαθρο των καταναλωτών για τις εκπτώσεις στα τέλη Νοεμβρίου και στις αρχές Δεκεμβρίου: 19% των συμμετεχόντων στην έρευνα της EY Ελλάδος δηλώνουν ότι περιμένουν την Black Friday και τη Cyber Monday με ενθουσιασμό, ενώ, στον αντίποδα, 13% αναφέρουν ότι η πίεση για κατανάλωση την περίοδο αυτή, τους κουράζει ή τους αγχώνει.
Παρά τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται, πάνω από τέσσερις στους πέντε καταναλωτές του δείγματος (81%) αναφέρουν ότι ανέβαλαν κάποιες αγορές που ήθελαν να πραγματοποιήσουν, μέχρι την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday.
Πηγή: reader.gr

Δημοφιλή
Λασίθι: «Βροχή» οι μπαλωθιές σε γλέντι λίγα 24ωρα μετά τις ανακοινώσεις Χρυσοχοΐδη
Ηράκλειο: Αυτός είναι ο πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας που... «έσκισε» τον ουρανό της πόλης
Βορίζια: Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια της 56χρονης πριν ξεψυχήσει
Η Κρητικοπούλα που «μάγεψε» με τον χορό της - Δείτε το βίντεο
Βορίζια: Μαρτυρία «βόμβα» του 25χρονου Φραγκιαδάκη
Βορίζια: Ταυτοποιήθηκε το άτομο που έβαλε τη βόμβα και ξεκίνησε το μακελειό - Σε ποια οικογένεια ανήκει
Το σκοτεινό παρελθόν του Φανούρη Καργάκη: Ο καβγάς που οδήγησε στον θάνατo έναν 59χρονο
Δυνατός σεισμός τα ξημερώματα μεταξύ Κρήτης και Κυθήρων
Βορίζια: Η μητέρα του 39χρονου νεκρού επιτέθηκε στην αδερφή της 56χρονης «Με έλεγε βρώμα και μπ… τα παιδιά μου» (βίντεο)