Τοποθέτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής
Ασκώντας κριτική στην τακτική της Κυβέρνησης να αρνείται να φέρει στη Βουλή τα παραρτήματα της σύμβασης παραχώρησης του έργου του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και αναδεικνύοντας όλες τις αρνητικές πρωτοτυπίες της σύμβασης, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτη 28/5 μια ακόμη τοποθέτηση στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, του Εισηγητή Τομεάρχη Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη.
Ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε ότι είναι προσβλητική η στάση της Κυβέρνησης της ΝΔ να μην παρουσιάζει στη Βουλή τα 17 παραρτήματα της σύμβασης, τα οποία σε 240 σελίδες περιλαμβάνουν το κόστος του έργου, τους υπεργολάβους, κ.α., όταν ο ίδιος ο Υπουργός δεσμεύτηκε πριν λίγες μέρες ότι θα τα παρέχει στους Βουλευτές, τονίζοντας: «Είναι τακτική σας η αδιαφάνεια, είναι χαρακτηριστικό σας στοιχείο η προσβολή στον Κοινοβουλευτισμό. Έχω την αίσθηση ότι δεν είναι τυχαία η απόκρυψη των παραρτημάτων».
Ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ επανέλαβε ότι ο ΒΟΑΚ είναι μια ιστορική εκκρεμότητα δεκαετιών για την Κρήτη, αναφέρθηκε στο ότι αυτός ο δρόμος θα έπρεπε να είναι δημόσια επένδυση, και όχι παραχώρηση, δεδομένου ότι υπάρχει διαθέσιμος δημοσιονομικός χώρος. Το ερώτημα είναι που οδηγούνται αυτά τα «ματωμένα πλεονάσματα» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Χάρης Μαμουλάκης στην απουσία απαλλοτριώσεων που δεν έχουν προχωρήσει τα 6 χρόνια της Κυβέρνηση ΝΔ και θα επιβαρύνουν με σταλίες το Δημόσιο ταμείο, καθώς και στις αρνητικές πρωτοτυπίες της σύμβασης παραχώρησης. Όπως το ότι η Κρήτη γίνεται το πρώτο νησί στην Ευρώπη που οι κάτοικοι του θα πληρώνουν διόδια για τις μετακινήσεις τους και μάλιστα ακόμα και πριν ολοκληρωθεί το έργο. Καθώς και στην εξαιρετικά χαμηλή συμμετοχή του παραχωρησιούχου, που όπως προκύπτει μέχρι στιγμής από τη σύμβαση, θα συνεισφέρει με ίδια κεφάλαια μόλις το 10% του προϋπολογισμού, αλλά και στο ότι το έργο τελειώνει στον Άγιο Νικόλαο, αποκλείοντας την ανατολική Κρήτη από την όποια αναπτυξιακή προοπτική.
Ο Χάρης Μαμουλάκης αναρωτήθηκε «ποιος συνέταξε την σύμβαση;» δεδομένου ότι περιορίζεται το Δημόσιο σε χρόνους που είναι γνωστό εκ των προτέρων ότι δεν μπορούν να ικανοποιηθούν, καθώς και στα διπλά έσοδα του παραχωρησιούχου, από διόδια και σκιώδη διόδια.
Ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ μίλησε και για τις δίκαιες απαιτήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου και τις προσφυγές τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για τις οποίες αδιαφόρησε η Κυβέρνηση, κάτι που δημιουργεί κίνδυνο και στο ίδιο το έργο. Καθώς και για τον φόρτο που θα επιφέρει στον ΒΟΑΚ η κίνηση από το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου, ελλείψει σχετικής πρόνοιας για την ομαλή κίνηση.
Καταλήγοντας ο Χάρης Μαμουλάκης, υπενθύμισε ότι ο αυτός ο διαγωνισμός ξεκίνησε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με την πρώτη φάση να ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο του 2018 και τη δεύτερη φάση τόσα χρόνια μετά.
Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη την τοποθέτηση του Χάρη Μαμουλάκη στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής:
Δημοφιλή
Κρήτη: Σεισμός 3,2 ρίχτερ βόρεια του Ηρακλείου
Κρήτη: 250 αδέσποτα πρόβατα μάζεψε η αστυνομία - Ψάχνουν τους ιδιοκτήτες
Ηράκλειο: Άγρια συμπλοκή αλλοδαπών στον Καράβολα
ΟΠΕΚΕΠΕ: Εντοπίστηκαν τα πρώτα 100 ΑΦΜ με παράνομες επιδοτήσεις και στην Κρήτη
Σεισμός τα ξημερώματα στα ανοιχτά της Κρήτης
ΟΠΕΚΕΠΕ: Αντίστροφη μέτρηση για τις κατασχέσεις περιουσίας - Ποιοι δεν γλιτώνουν με τίποτα
Θρήνος στη Μεσαρά για την αγαπητή Στέλλα που έφυγε πρόωρα
ΟΠΕΚΕΠΕ: «Βροχή» οι κατασχέσεις για τους επιτήδειους που δεν μπορούν να επιστρέψουν τα χρήματα πίσω
Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Σάββατο 19 Ιουλίου