Δρα σε 60 λεπτά
Μπορεί ένα και μόνο φρούτο να περιορίσει δραστικά και γρήγορα τις εναποθέσεις λίπους στις αρτηρίες, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού επεισοδίου; Ναι, απαντούν τώρα Ιάπωνες επιστήμονες, σύμφωνα με τους οποίους ένα μπολ με φρέσκες φράουλες είναι ικανό να «διαλύσει» την υπερβολική συσσώρευση λίπους στις αρτηρίες, προστατεύοντας από καρδιοπάθειες. Τα νέα επιστημονικά συμπεράσματα δημοσιεύονται στο Journal of Nutritional Science.
Μεγάλο ποσοστό ανθρώπων ανά τον κόσμο παρουσιάζει υψηλή χοληστερόλη, μια καθόλου «αθώα» πάθηση, που αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο καρδιοπάθειας. Ειδικότερα, η υψηλή χοληστερόλη και ειδικότερα η LDL «κακή» χοληστερόλη μεταφράζεται σε υψηλές εναποθέσεις λίπους στις αρτηρίες.
Οι λιπιδικές αυτές συγκεντρώσεις είναι πιθανό να μπλοκάρουν τις αρτηρίες, προκαλώντας στένωση και απόφραξη των αιμοφόρων αγγείων. Οι θρόμβοι που σχηματίζονται στη συνέχεια μπορούν δυνητικά να προκαλέσουν καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Σύμφωνα με τους μελετητές από το Πανεπιστήμιο Setsunan στην Οσάκα της Ιαπωνίας, οι φράουλες, ένα φρούτο πλούσιο σε βιταμίνη C, μπορεί να αποτρέψει τη συσσώρευση λίπους προστατεύοντας έτσι από τον κίνδυνο σοβαρών καρδιαγγειακών επεισοδίων.
Αφού διαπίστωσαν τα οφέλη της φράουλας στην καρδιαγγειακή υγεία, οι Ιάπωνες μελετητές θέλησαν να διερευνήσουν πόσο άμεσο αντίκτυπο έχουν αυτές οι ευεργετικές ιδιότητες του φρούτου στον ανθρώπινο οργανισμό.
Για το λόγο αυτό, εξέτασαν μια ομάδα εθελοντών, αποτελούμενων από 23 υγιείς, νεαρές γυναίκες. Οι εθελόντριες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Στη μία ομάδα χορηγήθηκε ένας πουρές φράουλας 500 γραμμαρίων, ενώ στην άλλη ένα σακχαρούχο ρόφημα. Μισή ώρα αφότου οι συμμετέχουσες κατανάλωσαν το προϊόν που τους δόθηκε, οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα αίματος. Η ίδια διαδικασία κατανάλωσης και αιμοληψιών επαναλαμβανόταν κάθε 30 λεπτά για 4 ακόμη ώρες.
Σύμφωνα με το ygeiamou.gr, τα αποτελέσματα των μετρήσεων αποκάλυψαν ότι η ομάδα που είχε καταναλώσει τον πουρέ φράουλας παρουσίαζε σημαντικά μικρότερες συγκεντρώσεις λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας ή «κακής» LDL χοληστερόλης, συγκριτικά με εκείνη που κατανάλωσε το σαχκαρούχο ρόφημα. Μάλιστα, η επίδραση αυτή κατέστη εμφανής ήδη μία ώρα μετά την κατανάλωση της φράουλας για πρώτη φορά, ενώ διήρκεσε για τουλάχιστον 4 ώρες μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, η ερευνητική ομάδα δήλωσε: «Οι φράουλες αποτελούν μια σημαντική πηγή θρεπτικών ενώσεων και οι μελέτες δείχνουν ότι η υψηλή κατανάλωση τέτοιων φρούτων σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων».
Διαβάστε επίσης:

Δημοφιλή
7 διαδρομές στην Κρήτη που αξίζει να κάνεις έστω μία φορά με αυτοκίνητο
Γιώργος Μεταξάκης: Το έγκλημα που πάγωσε την Κρήτη - Η τραγωδία με τα τρία παιδιά στον Αλμυρό ποταμό
Πένθος στην Κρήτη: «Έφυγε» από τη ζωή η Μαριλένα Χαιρέτη-Πατσωνάκη
Τα κρητικά φαγητά που οι παλιότεροι έτρωγαν το καλοκαίρι για να αντέχουν τη ζέστη
«Ανάσα» για τους μικρούς αγρότες: Απαλλαγή από ελέγχους και κυρώσεις ΚΑΠ για κάτω από 100 στρέμματα
Τροχαίο ατύχημα ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου στον ΒΟΑΚ - Κυκλοφοριακό «έμφραγμα» στο σημείο - Δείτε βίντεο
Το ελληνικό νησί που δεν θα δεις εύκολα στο Instagram – Κι όμως όσοι πάνε επιστρέφουν κάθε καλοκαίρι
16 Αυγούστου: Γιατί οι παλιοί έλεγαν ότι από σήμερα το καλοκαίρι αρχίζει να «γυρίζει»;
5 μέρη της Κρήτης που μοιάζουν σαν να βρίσκεσαι σε άλλη χώρα