Συνάντηση με τον Πρωθυπουργό επιδιώκουν οι Περιφερειακές Ενώσεις Εργαστηριακών Γιατρών
Και αυτή την εβδομάδα συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των περιφερειακών διαγνωστικών εργαστηρίων, ως αντίδραση στις υπέρογκες αυτόματες επιστροφές (clawback και rebate). Η συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι των εργαστηρίων με τον Υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, δεν είχε το αποτέλεσμα που θα ήθελαν οι εργαστηριακοί γιατροί, ζητώντας πλέον συνάντηση με τον Πρωθυπουργό.
Όπως προκύπτει από πληροφορίες, υπήρχε δέσμευση από την πλευρά της κυβέρνησης για ενίσχυση των εργαστηρίων με 30 εκατομμύρια ευρώ για το 2023 και άλλα τόσα για το 2024, ποσά που προς το παρόν δεν έχουν δοθεί. Αυτό που έχει δοθεί ως «τονωτική ένεση» είναι η επιβάρυνση των πολιτών με ένα και τρία ευρώ για διαγνωστικές και απεικονιστικές εξετάσεις που, όμως, θεωρείται…ασπιρίνη για τους εργαστηριακούς γιατρούς. Τα χρήματα που προκύπτουν από αυτές τις επιβαρύνσεις μειώνουν το clawback σε ένα μικρό, κατά τους ίδιους, ποσοστό (10%). Επιπλέον, επιστρέφει η προκράτηση ανά μήνα που είχε ανασταλεί για τρεις μήνες του φθινοπώρου λόγω οικονομικής δυσπραγίας των εργαστηρίων.
Στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, 600 άτομα ψήφισαν για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων των διαγνωστικών κέντρων, με το 78% να είναι υπέρ. Οι κινητοποιήσεις μετρούν δύο εβδομάδες και αφορούν σε περίπου 1.400 εργαστήρια. Τα εργαστήρια και διαγνωστικά κέντρα της Αθήνας προς το παρόν δεν έχουν ενσωματωθεί στις κινητοποιήσεις.
Οι εργαστηριακοί γιατροί ζητούν, μεταξύ άλλων, θεσμοθέτηση ανώτατου ορίου clawback στο 5%, καθώς και συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Σε πρόσφατη ανακοίνωσή τους, μάλιστα, οι Περιφερειακές Ενώσεις Εργαστηριακών Ιατρών, έκαναν λόγο για προκλητή ζήτηση.
«Η υπέρβαση του κλειστού προϋπολογισμού για τις εργαστηριακές εξετάσεις οφείλεται είτε σε αληθινή αύξηση αναγκών του πληθυσμού, είτε σε ψευδή/τεχνητή αύξηση. Και στις δυο περιπτώσεις υπεύθυνο είναι το Κράτος για την αντιμετώπιση τους. Στην πρώτη περίπτωση, αυξάνοντας τον προϋπολογισμό και στη δεύτερη επιβάλλοντας κανόνες και αυστηρές ποινές για όσους δεν τους τηρούν. Σε καμία μα καμία περίπτωση δεν ευθυνόμαστε οι εργαστηριακοί ιατροί, όμως τελικά μόνον εμείς πληρώνουμε τις υπερβάσεις άλλων», ανέφεραν, προσθέτοντας: «Καταστραφήκαμε, ανεξαρτήτως οικονομικού μεγέθους του καθενός μας. Φορτωθήκαμε ένα υπέρογκο τεχνητό χρέος 1,6 δις, καλούμαστε να το αποπληρώσουμε εμείς και τα παιδιά μας και το οικονομικό μας θρίλερ συνεχίζεται αμείωτο».
Πηγή: ygeiamou.gr
Διαβάστε επίσης:

Δημοφιλή
Θρήνος στο Αρκαλοχώρι για την Ράνια που έφυγε πρόωρα σε ηλικία μόλις 28 ετών!
Σταυρούλα Λεβεντάκη: Νέα τροπή στο θρίλερ - Στο στόχαστρο και η σύζυγος του 43χρονου (βίντεο)
Ηράκλειο: Σοβαρό τροχαίο στην Παντάνασσα μετά από καταδίωξη της ΕΛ.ΑΣ. - Δείτε εικόνες
Σάλος σε βάφτιση στο Ηράκλειο - Ο παππάς έδιωξε τους νονούς από την εκκλησία
Απόσυρση στήριξης στο κόμμα Καρυστιανού από τον Πτέραρχο Αθανάσιο Παπανικολάου
Viral ο Κρητικός κουμπάρος: Δεν έφτανε τα στέφανα και τον σήκωσαν στα χέρια! - Δείτε το βίντεο
Περιστέρι: Συμμορία με 40 οπλισμένους ανηλίκους σκόρπισε πανικό - «Ήρθαν σαν κοπάδι και χτυπούσαν στα τυφλά»
Μεσαρά: Πενθεί η Βαγιωνιά για τον χαμό του αγαπητού Γιάννη
Ηράκλειο: Σύλληψη 22χρονης υπαλλήλου για κλοπή 9.000 ευρώ από περίπτερο