Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Διαβήτης τύπου 2: Τα τρόφιμα που αυξάνουν τον κίνδυνο νόσου

14.08.2025, 19:12

Η κίνηση που σώζει

Τα άτομα που καταναλώνουν περισσότερα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, αλλά ο κίνδυνος αυτός μπορεί να μειωθεί με την κατανάλωση λιγότερων τέτοιων τροφίμων, όπως διαπιστώνει μελέτη που δημοσιεύθηκε στο The Lancet Regional Health- Europe.

Η επιστημονική ομάδα, με επικεφαλής ερευνητές του University College London, σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες του Πανεπιστημίου του Cambridge και του Imperial College του Λονδίνου, διερεύνησε τη σχέση μεταξύ του βαθμού επεξεργασίας των τροφίμων και του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 σε 311.892 άτομα από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, τους οποίους παρακολούθησε για 11 χρόνια κατά μέσο όρο.

Όπως διαπιστώθηκε, κάθε 10% αύξηση της ποσότητας των πολύ επεξεργασμένων τροφίμων στη διατροφή ενός ατόμου συνδέεται με 17% αύξηση του κινδύνου διαβήτη τύπου 2. Τα φαγώσιμα που συνδέονταν με υψηλότερο κίνδυνο ήταν τα αλμυρά σνακ, τα προϊόντα ζωικής προέλευσης, όπως επεξεργασμένα κρέατα, τα έτοιμα γεύματα και τα ζαχαρούχα ποτά. Αντίθετα, άλλα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα, όπως ψωμιά, μπισκότα, δημητριακά πρωινού, γλυκά και επιδόρπια, καθώς και οι εναλλακτικές λύσεις φυτικής προέλευσης συσχετίστηκαν με χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Ο κίνδυνος της εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 μπορεί να μειωθεί με την κατανάλωση λιγότερο επεξεργασμένων τροφίμων, όπως εντόπισαν οι ερευνητές. Συγκεκριμένα, η αντικατάσταση στη διατροφή του 10% των υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με 10% μη επεξεργασμένων/ελάχιστα επεξεργασμένων τροφίμων (όπως αυγά, γάλα, φρούτα) και τροφίμων με επεξεργασμένα μαγειρικά συστατικά (αλάτι, βούτυρο, λάδι) μείωσε τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 κατά 14%. Επίσης, η αντικατάσταση του 10% των υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με 10% επεξεργασμένων τροφίμων (όπως αλατισμένοι ξηροί καρποί, χειροποίητα ψωμιά, κονσέρβες ψαριών, τυρί, μπύρα) μείωσε τον κίνδυνο κατά 18%.

Πηγή: ygeiamou.gr

  • Η αυξημένη κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2.
  • Η μελέτη παρακολούθησε 311.892 άτομα από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες για 11 χρόνια.
  • Ο κίνδυνος διαβήτη αυξάνεται κατά 17% με κάθε 10% αύξηση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων στη διατροφή.
  • Η αντικατάσταση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με λιγότερο επεξεργασμένα μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη έως και 18%.
Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Ελλάδα

Σεπτέμβριος 2027: Ο Μητσοτάκης πρότεινε στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο να παντρέψει τον γιο του με τη Μαρία Σάκκαρη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Ελλάδα

Σκιάθος: Νέος τραυματισμός τουρίστριας στο αεροδρόμιο από κινητήρα αεροσκάφους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 9 λεπτά
Ελλάδα

Χαλκιδική: Γυναίκα ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της από παραλία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Style

Τα 3 ζώδια που τους αρέσει να είναι ελεύθερα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 12 λεπτά
Ελλάδα

Χαλκίδα: Νεκρά ψάρια ξεβράστηκαν στην παραλία Ροδιές (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Κόσμος

Στους 950.279 οι επιβάτες τον Ιούλιο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» – Αύξηση κατά 7,6%

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Ελλάδα

Αλεξανδρούπολη: Επιχείρηση διάσωσης 19χρονου που παρασύρθηκε από τα κύματα με το φουσκωτό του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Κρήτη

Πάνω από 340 μετανάστες έφτασαν στην Κρήτη το τελευταίο 48ωρο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 37 λεπτά
Κόσμος

Γιατί ο Τραμπ άφησε τον Ρούμπιο και δημοσιογράφους στο Air Force One-δόλωμα και ταξίδεψε κρυφά με άλλο αεροσκάφος

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 45 λεπτά
Ηράκλειο

Ηράκλειο: Φωτιά σε σπίτι σήμανε συναγερμό στην Πυροσβεστική

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →