Ηράκλειο: 33oC

Διόδια στον ΒΟΑΚ: Τι θα γίνει στο Ηράκλειο με τις αστικές μετακινήσεις

11.04.2025, 18:31

Τα μηνύματα για τα διόδια και τον ΒΟΑΚ κατά τη συνάντηση του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου και του Αλέξη Καλοκαιρινού 

Ένα από τα καυτά ζητήματα γύρω από τον ΒΟΑΚ, που πλανάται εύλογα στο μυαλό του κόσμου αφορά στα διόδια και  στο τι θα γίνει  στο Ηράκλειο, και στο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου που διέρχεται μέσα από το πολεοδομικό συγκρότημα, εξυπηρετώντας τις λεγόμενες αστικές μετακινήσεις.

Για το καυτό θέμα που «καίει» όλους μας, είχαμε νέα καθησυχαστικά μηνύματα, έστω και σε κάπως αόριστο πλαίσιο,  κατά τη σημερινή συνάντηση που είχαν στη Λότζια ο υφυπουργός Υποδομών-Μεταφορών Νίκος Ταχιάος και ο δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός. Σύμφωνα με πληροφορίες σε σχετική νύξη που έγινε έστω κι ακροθιγώς , από πλευράς του υφυπουργού δόθηκε η αίσθηση πως στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Υποδομών υπάρχει κατανόηση για τις αστικές μετακινήσεις που θα εξυπηρετεί ο νέος ΒΟΑΚ και ως εκ τούτου δεν υπάρχει πρόθεση να μπουν διόδια για το αστικό τμήμα του. Δηλαδή για το κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου που θα διέρχεται από το πολεοδομικό συγκρότημα του Ηρακλείου.

Πρόκειται για ένα όχι απλά πάγιο αλλά αυτονόητο αίτημα και ο λόγος είναι προφανέστατος: Υπάρχει πολύς κόσμος που αναγκαστικά λόγω δουλειάς, χρησιμοποιεί τον ΒΟΑΚ για να πάει στη δουλειά του. Με δεδομένο λοιπόν ότι δεν υπάρχει αλλαγή χάραξης, και πως δεν θα γίνει μια κανονική παράκαμψη του αυτοκινητοδρόμου όπως θα όφειλε φυσικά η πολιτεία να το πράξει, αυτό σημαίνει αυτομάτως πως και με τον περίφημο νέο ΒΟΑΚ , χιλιάδες πολίτες θα τον χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση για τη διαδρομή σπίτι-δουλειά και τούμπαλιν. Χώρια δε τις αναγκαίες τακτικές μετακινήσεις για εκπαιδευτικά ιδρύματα, νοσοκομεία, υπηρεσίες,, αεροδρόμιο κτλ.

Θα ήταν αδικία προφανώς να μπουν διόδια και να υπάρχει τέτοια οικονομική επιβάρυνση, σε καθημερινό επίπεδο για τόσο κόσμο. Σημειωτέον, αν μπουν διόδια στο αστικό τμήμα του ΒΟΑΚ, τότε θα οδηγηθούμε στο σκηνικό οι οδηγοί να τον αποφεύγουν και να επιλέγουν άλλες οδικές αρτηρίες, όπως π.χ η παραλιακή, η λεωφόρος 62 Μαρτύρων , κάτι που θα «πνίξει» τελείως κυκλοφοριακά την πόλη.

Αυτονόητο λοιπόν φαντάζει το  ότι για τις αστικές μετακινήσεις του ΒΟΑΚ δεν θα πρέπει να πληρώνουμε διόδια. Και αυτό το μήνυμα εκπέμπεται  εκ νέου μετά τη συνάντηση του  υφυπουργού Υποδομών Νίκο Ταχιάου με τον δήμαρχο Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινό. Πολύ θετικό ασφαλώς και το κρατάμε, αλλά με έναν αστερίσκο.

Δεν είναι η 1η φορά που δίνεται τέτοια καθησυχαστική διαβεβαίωση. Έχει ξαναδοθεί και στο παρελθόν από άλλα υπουργικά χείλη. Όμως πάντοτε, όπως συνέβη και τώρα, σε προφορικό επίπεδο. Όχι ρητώς κατοχυρωμένο εγγράφως δηλαδή. Κι αυτό είναι κάτι που επίσης δεν μπορεί να παραγνωριστεί …Και , όπως πληροφορύμαστε, δεν παραγνωρίζεται ούτε από την πλευρά του δήμου Ηρακλείου που όσο δεν έχει ρητές , χειροπιαστές δεσμεύσεις για την μη επιβολή διοδίων για τις αστικές τουλάχιστον μετακινήσεις εντός ΒΟΑΚ, δεν εφησυχάζει και δεν επαναπαύεται. 

Σε ότι αφορά δε στο επίμαχο θέμα της δικαστικής διαμάχης στο Συμβούλιο Επικρατείας και της προσφυγής του δήμου Ηρακλείου, δεν είχαμε κάποια μεγάλη είδηση . Είχαμε όμως σύμφωνα με πληροφορίες μια συζήτηση σε πολύ καλύτερο κλίμα από άλλες φορές. Και από ότι πληροφορούμαστε, στον δήμο Ηρακλείου κρατούν ως σημαντική παρακαταθήκη το καλύτερο κλίμα και την εμφανή διάθεση για μεγαλύτερη κατανόηση και διαλλακτικότητα που δείχνει πλέον το Υπουργείο Υποδομών -μεταφορών υπό του νέο του σχήμα, μετά δηλαδή την αποχώρηση του πρώην υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα που είχε μια πιο σκληρή,, αταλάντευτη γραμμή στο ζήτημα.

Ταχιάος Ηράκλειο Λότζια

Τι ζητά με την προσφυγή του για τον ΒΟΑΚ ο δήμος Ηρακλείου 

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Ηρακλείου έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την τροποποίηση του σχεδιασμού του ΒΟΑΚ στο κομμάτι που διέρχεται μέσα από την πόλη. . Η Δημοτική Αρχή έχει ενισχύσει την αρχική προσφυγή με πρόσθετους λόγους, οι οποίοι αναφέρονται σε κυκλοφοριακά και υδραυλικά ζητήματα που άπτονται της πολιτικής προστασίας, τα οποία παρουσιάζονται μέσω εμπεριστατωμένης τεχνικής έκθεσης η οποία έχει ήδη κατατεθεί με σχετικά υπομνήματα στον Πρωθυπουργό και την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και αφορούν:
· Στον επανασχεδιασμό και κατασκευή κόμβων, η λειτουργία των οποίων σχετίζεται με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη.
· Στον επανασχεδιασμό και το συνακόλουθο κατασκευαστικό έργο σε κάτω διαβάσεις, των οποίων ο σχεδιασμός και οι διαστάσεις είναι σήμερα από ελλιπείς έως επικίνδυνες.
· Με δεδομένο ότι τα παραπάνω, ακόμα και αν σχεδιασθούν και εκτελεστούν σωστά δεν θα επαρκέσουν, τον σχεδιασμό και την κατασκευή στεγάστρων (Covers), καθώς θα αποδώσουν εγκάρσιες κινήσεις εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ αλλά και σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.
· Την κατασκευή πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου.
· Τον σχεδιασμό και την κατασκευή των υδραυλικών έργων για απορροή και διόδευση των ομβρίων υδάτων από τον ΒΟΑΚ, κρίσιμο ζήτημα πολιτικής προστασίας της πόλης.
· Την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την προστασία από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.

Advertisment