Το αυστηρό πλαίσιο καταβολής, οι κυρώσεις της αυτόφωρης διαδικασίας και ο ρόλος της Επιθεώρησης Εργασίας σε περίπτωση καθυστέρησης
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την καταβολή του Δώρου Πάσχα 2026 στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι εργοδότες υποχρεούνται να καταβάλουν το ποσό το αργότερο έως τη Μεγάλη Τετάρτη, 8 Απριλίου 2026.
Το δώρο δικαιούνται όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από τη μορφή της σύμβασής τους (πλήρους ή μερικής απασχόλησης), εφόσον η εργασιακή τους σχέση είχε διάρκεια εντός του διαστήματος από την 1η Ιανουαρίου έως τις 30 Απριλίου.
Πώς υπολογίζεται το ποσό
Η βάση υπολογισμού είναι οι τακτικές αποδοχές που καταβάλλονται στον εργαζόμενο τη 15η ημέρα πριν από το Πάσχα.
- Πλήρες Δώρο: Ισούται με μισό μηνιαίο μισθό (για τους αμειβόμενους με μισθό) ή 15 ημερομίσθια (για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο).
- Αναλογία Δώρου: Εάν η εργασιακή σχέση δεν διήρκεσε ολόκληρο το τετράμηνο, ο εργαζόμενος δικαιούται:
- 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού για κάθε 8 ημερολογιακές ημέρες (για μισθωτούς).
- Ένα ημερομίσθιο για κάθε 8 ημερολογιακές ημέρες (για ημερομίσθιους).
- Αναλογικό κλάσμα δικαιούνται ακόμη και όσοι εργάστηκαν λιγότερο από 8 ημέρες.
Υποχρεώσεις εργοδοτών
- Μόνο σε χρήματα: Απαγορεύεται ρητά η καταβολή του δώρου σε είδος.
- Τραπεζική κατάθεση: Η πληρωμή γίνεται υποχρεωτικά μέσω τράπεζας (e-banking ή πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών) με σαφή αναγραφή της αιτιολογίας και του χρονικού διαστήματος.
Τι να κάνετε αν δεν σας καταβληθεί το Δώρο Πάσχα
Η μη καταβολή του Δώρου Πάσχα συνιστά ποινικό αδίκημα. Σε περίπτωση που ο εργοδότης δεν τηρήσει την προθεσμία, οι εργαζόμενοι ή τα σωματεία μπορούν:
- Να προσφύγουν στην Επιθεώρηση Εργασίας για τη σύνταξη μηνυτήριας αναφοράς.
- Να υποβάλουν μήνυση απευθείας στο Αστυνομικό Τμήμα ζητώντας την κίνηση της αυτόφωρης διαδικασίας.
- Οι εργοδότες υποχρεούνται να καταβάλουν το Δώρο Πάσχα το αργότερο έως τη Μεγάλη Τετάρτη, 8 Απριλίου 2026.
- Το δώρο δικαιούνται όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξαρτήτως της μορφής σύμβασής τους, με υπολογισμό βασισμένο στις τακτικές αποδοχές.
- Το δώρο πρέπει να καταβάλλεται μόνο σε χρήματα και μέσω τραπεζικής κατάθεσης.
- Η μη καταβολή του Δώρου Πάσχα είναι ποινικό αδίκημα και οι εργαζόμενοι μπορούν να προσφύγουν στην Επιθεώρηση Εργασίας ή να υποβάλουν μήνυση.

Δημοφιλή
Πένθος στο Ηράκλειο για τον Αντώνη Αποστολίδη που «έφυγε» σε ηλικία 53 ετών
Τραγωδία στο Μαλεβίζι: Άνδρας εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του
Ποιο είναι το βαθύτερο σημείο της θάλασσας γύρω από την Κρήτη και τι υπάρχει εκεί κάτω;
Πένθος στον Ζαρό για τον 63χρονο Γιώργο που έφυγε από τη ζωή
Ζώδια σήμερα 8 Οκτωβρίου: Τα 3 ζώδια που πρέπει να εμπιστευτούν το ένστικτό τους
Πολιτική «θύελλα» για τις δηλώσεις Ρούμπιο στην Αθήνα
Ρέθυμνο: Πάνω από 300 περιστατικά γαστρεντερίτιδας – «Ανοιχτή επιδημία χωρίς να γνωρίζουμε το παθογόνο»
Λασίθι: Εξαρθρώθηκε εγκληματική ομάδα που έκλεβε κοπάδια και μάντρες για πάνω από 5 χρόνια
Πένθος στο Λασίθι: Έφυγε από τη ζωή ο Δαμιανός Πατερμανάκης σε ηλικία 67 ετών