Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Εφορία: Αντίστροφη μέτρηση για τις «e-αποδείξεις»

24.12.2024, 8:54

Ποιοι κινδυνεύουν με φόρο 22% αν δεν καλύψουν το απαιτούμενο 30% του εισοδήματος

Μόλις 8 ημέρες έχουν στη διάθεσή τους οι περίπου 8.500.000 φορολογούμενοι για να συγκεντρώσουν τις απαραίτητες ηλεκτρονικές αποδείξεις, αποφεύγοντας την επιβολή πρόσθετου φόρου. Όσοι δεν καταφέρουν να συλλέξουν το απαιτούμενο 30% του ετήσιου πραγματικού τους εισοδήματος μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών, θα επιβαρυνθούν με έξτρα φόρο 22%.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, μόνο οι πληρωμές που γίνονται μέσω πιστωτικών, χρεωστικών ή προπληρωμένων καρτών, καθώς και μέσω άλλων ηλεκτρονικών μεθόδων πληρωμής, υπολογίζονται για τη μείωση του φόρου στα εισοδήματα του 2024, τα οποία θα δηλωθούν το 2025. Οι πληρωμές πρέπει να γίνονται σε δεκάδες κατηγορίες επαγγελματιών που προβλέπονται από τη νομοθεσία. Για να αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις από την Εφορία και ένα “βαρύ” εκκαθαριστικό το 2025, οι φορολογούμενοι καλούνται να ελέγξουν το ποσό των ηλεκτρονικών αποδείξεων που έχουν συγκεντρώσει και να φροντίσουν για την κάλυψη του επιπλέον ποσού που υπολείπεται, εντός της προθεσμίας.

Εκτός από τη βασική μείωση του φόρου, προβλέπεται και πρόσθετη έκπτωση εισοδήματος, ίση με το 30% των αποδείξεων που προέρχονται από συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Οι κατηγορίες αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, κτηνιατρικές υπηρεσίες, εργασίες υδραυλικών, ηλεκτρολόγων και ψυκτικών, τοποθετήσεις πλακιδίων, μονώσεις, σοβατίσματα, υπηρεσίες ταξί, κομμωτήρια, κέντρα ομορφιάς, νομικές υπηρεσίες και παιδική φροντίδα. Η πλήρης λίστα περιλαμβάνει 20 επαγγελματικές κατηγορίες και δίνει σημαντικό κίνητρο για τη χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών.

Ορισμένες κατηγορίες φορολογουμένων εξαιρούνται από την υποχρέωση συγκέντρωσης e-αποδείξεων. Σε αυτές περιλαμβάνονται δημόσιοι υπάλληλοι και λειτουργοί που υπηρετούν στο εξωτερικό, ανήλικοι που υποχρεούνται να υποβάλλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος, άτομα με αναπηρία 80% και άνω, μακροχρόνια νοσηλευόμενοι, φιλοξενούμενοι σε οίκους ευγηρίας, φορολογούμενοι άνω των 70 ετών και κάτοικοι μικρών χωριών και νησιών, εκτός τουριστικών περιοχών. Οι φορολογούμενοι που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες δεν επιβαρύνονται με πρόστιμο για μη κάλυψη του απαιτούμενου ποσοστού ηλεκτρονικών δαπανών.

Πηγή: newmoney.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 5 ώρες
Οικονομία

Τέλος τα μετρητά στην πόρτα – Τι αλλάζει σε courier, efood και Wolt

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 ώρες
Οικονομία

Τι αλλάζει σε προσλήψεις, αμοιβές και μισθούς από 1η Νοεμβρίου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 ώρες
Ελλάδα

Άννα Βίσση στο ΟΑΚΑ: Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ η διοργάνωση

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Style

Τα ζώδια που βιάζονται πάντα να κάνουν νέες σχέσεις

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Κόσμος

Τραγωδία στη Βρετανία: Τρεις αδελφές αυτοκτόνησαν μαζί 16 χρόνια μετά τον θάνατο της μητέρας τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Κρήτη

Τι μπορούμε να δούμε στον ουρανό της Κρήτης λίγο πριν τα μεσάνυχτα – Τα μυστικά μιας νύχτας χωρίς φεγγάρι

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Καιρός

Σάκης Αρναούτογλου: Οι βροχές επιστρέφουν – Ποιες περιοχές θα πλήξουν αρχικά οι μπόρες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Οικονομία

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στο Δημόσιο: Πότε έρχεται- Τι αλλάζει για τους υπαλλήλους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Ελλάδα

Φωτιά στη Δεσκάτη Γρεβενών: Σηκώθηκαν δύο ελικόπτερα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Κόσμος

Pfizer: Προχωρά σε 330 απολύσεις στην Ιταλία

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →