Παρά το φαινομενικά ανθρώπινο κίνητρο της πράξης, δεν άργησαν να προκύψουν αντιδράσεις
Το περιστατικό με τη Δέσποινα Βανδή άνοιξε ξανά τη συζήτηση για τα όρια χρήσης των υπηρεσιακών οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ.
Το βίντεο που κατέγραψε τη Δέσποινα Βανδή να επιβιβάζεται σε περιπολικό, έπειτα από βλάβη του αυτοκινήτου της στη Χαλκιδική, επανέφερε στο προσκήνιο ένα ερώτημα που έχει τεθεί ξανά στο παρελθόν: επιτρέπεται η μεταφορά πολιτών με περιπολικό όταν δεν συντρέχει άμεσος επιχειρησιακός λόγος;
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το περιστατικό συνέβη τον Αύγουστο, σε σημείο χωρίς Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, με αποτέλεσμα η τραγουδίστρια και οι συνεργάτες της να περιμένουν στην άκρη του δρόμου μετά από σκασμένο λάστιχο. Περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ. έφτασε στο σημείο, τοποθέτησε κώνους ασφαλείας και στη συνέχεια μετέφερε δύο άτομα -ανάμεσά τους και τη Βανδή- σε ασφαλέστερη τοποθεσία.
Παρά το φαινομενικά ανθρώπινο κίνητρο της πράξης, δεν άργησαν να προκύψουν αντιδράσεις, με τον αστυνομικό αναλυτή Σταύρο Μπαλάσκα να χαρακτηρίζει την ενέργεια «παράτυπη». Όπως δήλωσε στο MEGA, τα περιπολικά χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη μεταφορά συλληφθέντων ή πολιτών που επιθυμούν να υποβάλουν μήνυση. Οποιαδήποτε άλλη μεταφορά απαιτεί προηγούμενη έγκριση από το κέντρο επιχειρήσεων της αστυνομίας ή γραπτή διαταγή, σύμφωνα με τις ισχύουσες κανονιστικές οδηγίες.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως το προβλεπόμενο πρωτόκολλο σε αντίστοιχες περιπτώσεις είναι η διασφάλιση του σημείου μέχρι να φτάσει η οδική βοήθεια – και όχι η μεταφορά των πολιτών. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «η αστυνομία δεν μεταφέρει τροχαία, τραυματίες ή εγκύους – τις εγκύους τις συνοδεύει».
Η υπόθεση έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αρκετούς να θυμούνται τη φράση «το περιπολικό δεν είναι ταξί», που είχε ακουστεί πέρυσι με αφορμή τον θάνατο της Κυριακής Γρίβα έξω από αστυνομικό τμήμα. Τότε, η καθυστερημένη ανταπόκριση των αρχών είχε οδηγήσει σε δημόσια κατακραυγή και είχε αναδειχθεί το ζήτημα της χρήσης των περιπολικών, όχι μόνο για αστυνομικούς σκοπούς αλλά και για την άμεση προστασία πολιτών σε κίνδυνο.
Η περίπτωση της Βανδή, αν και δεν αφορά περιστατικό ζωής ή θανάτου, εγείρει το ερώτημα: ποια είναι τα όρια ευελιξίας ενός αστυνομικού σε περιστατικά καθημερινότητας; Υπάρχει περιθώριο διακριτικής ευχέρειας ή πρέπει να τηρείται αυστηρά το πρωτόκολλο, ανεξαρτήτως περίπτωσης;
Ανεξαρτήτως των απαντήσεων, είναι σαφές πως το ζήτημα της χρήσης των περιπολικών δεν είναι μόνο τυπικό αλλά και πολιτικό: αφορά την ισονομία, την αξιοπιστία των αρχών και, τελικά, την εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στους θεσμούς.
Με πληροφορίες του: newsauto.gr
Σύνοψη άρθρου
- Το περιστατικό με τη Δέσποινα Βανδή ανακίνησε το ζήτημα της χρήσης περιπολικών για μεταφορά πολιτών χωρίς άμεσο επιχειρησιακό λόγο.
- Ο αστυνομικός αναλυτής Σταύρος Μπαλάσκας χαρακτήρισε την πράξη "παράτυπη", υπογραμμίζοντας ότι απαιτείται έγκριση για τέτοιες μεταφορές.
- Το πρωτόκολλο προτείνει τη διασφάλιση του σημείου μέχρι να φτάσει η οδική βοήθεια, αντί για μεταφορά πολιτών.
- Η υπόθεση εγείρει ερωτήματα για τα όρια ευελιξίας των αστυνομικών και τη σχέση των πολιτών με τους θεσμούς.
Δημοφιλή
Βαρύ πένθος στην Κρήτη: «Έφυγε» ο αγαπητός Γιάννης - Αύριο 24/10 το τελευταίο αντίο
Ψυχίατρος προς Αλέξη Καλοκαιρινό: «Ηράκλειο, η πόλη που μαραζώνει και αρνείται να θεραπευτεί»
Πένθος στην Κρήτη για τον πρώην αερολιμενάρχη Ηρακλειου
Βαρύ πένθος και στη Βιάννο για τον πρόωρο χαμό του δικηγόρου Γιώργου Καραγιάννη
Σοβαρό εργατικό ατύχημα στο Ηράκλειο: Παγιδεύτηκε το χέρι εργαζομένου σε μηχάνημα
Τραγωδία στη Μεσαρά: Υπέκυψε ο οδηγός μετά τη σφοδρή σύγκρουση – «Έσβησε» μέσα στο ασθενοφόρο
Τραγωδία στην Λάρισα: Νεκρό βρέφος μόλις ενός μηνός
Βαρύ πένθος στο Ηράκλειο για την Ροδάνθη που έφυγε πολύ νωρίς
ΟΠΕΚΕΠΕ: Σφραγίδα Δήμου στην Κρήτη στα χέρια δημοτικού συμβούλου με ΚΥΔ