Πότε πρέπει να πληρωθεί η πρώτη δόση, ποιοι δικαιούνται έκπτωση
Εντός της εβδομάδας αναμένεται να αναρτηθεί ο φετινός ΕΝΦΙΑ ο οποίος θα αφορά περίπου επτά εκατομμύρια εκκαθαριστικά.
Τα εκκαθαριστικά θα αναρτηθούν στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, όπου οι ιδιοκτήτες ακινήτων, ειδικά αυτοί που απέκτησαν πέρυσι είτε με γονική παροχή, είτε με αγορά κάποιο ακίνητο, θα πρέπει να μπουν με τους κωδικούς τους, για να δουν τον ΕΝΦΙΑ που θα πρέπει να πληρώσουν.
Όσοι δεν είχαν μεταβολή στα περιουσιακά τους στοιχεία δεν θα δουν κάποια αλλαγή, όσα πλήρωσαν πέρυσι θα πληρώσουν και εφέτος, εκτός αν έχουν ασφαλίσει το ακίνητο αυτό.
Θα πρέπει να αποφασίσουν έγκαιρα αν θα πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ σε δόσεις ή εφάπαξ. Αν το κάνουν σε δόσεις, αυτές είναι 12 και η πρώτη πρέπει να πληρωθεί 31 Μαρτίου. Εάν το κάνουν εφάπαξ, επίσης το ποσό πρέπει να πληρωθεί 31 Μαρτίου, χωρίς να υπάρχει και το κίνητρο της έκπτωσης.
Ποιοι θα έχουν εκπτώσεις
Εάν το ακίνητο ήταν ασφαλισμένο την περυσινή χρονιά, από τρεις μήνες και πάνω, τότε η έκπτωση θα είναι 10% ή 20%, ανάλογα με την αξία του ακινήτου.
Ιδιοκτήτες ακινήτων με χαμηλά ή πολύ χαμηλά εισοδήματα, μπορούν να έχουν έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ 50%, ή και 100%, ειδικά τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, οικογένειες που έχουν άτομα με αναπηρίες.
Η πιο ουσιαστική αλλαγή αφορά ακίνητα σε περισσότερους από 13.000 μικρούς οικισμούς. Για κύριες κατοικίες σε περιοχές έως 1.500 κατοίκους (εκτός Αττικής) ή έως 1.700 κατοίκους σε Έβρο, Δυτική Μακεδονία και παραμεθόριες ζώνες, ο ΕΝΦΙΑ μειώνεται κατά 50% από φέτος, ενώ από το 2027 καταργείται πλήρως.
Τέλος, 50% έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ για πρώτη φορά, εφαρμόζεται αυτό το μέτρο από εφέτος, για περιοχές οι οποίες έχουν έως 1.500 κατοίκους, για όποιον έχει πρώτη κατοικία σε τέτοιες περιοχές, ενώ ειδικά για την περιοχή του Έβρου, εφαρμόζεται το ίδιο κριτήριο αλλά για 1.700 κατοίκους.
- Εντός της εβδομάδας θα αναρτηθούν τα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για περίπου επτά εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων.
- Η πρώτη δόση ή εφάπαξ πληρωμή του ΕΝΦΙΑ πρέπει να γίνει μέχρι τις 31 Μαρτίου, με δυνατότητα εξόφλησης σε 12 δόσεις.
- Έκπτωση 10% ή 20% δικαιούνται όσοι έχουν ασφαλίσει το ακίνητό τους για πάνω από τρεις μήνες, ενώ έκπτωση 50% ή 100% ισχύει για χαμηλά εισοδήματα και ειδικές κατηγορίες.
- ΕΝΦΙΑ μειώνεται κατά 50% από φέτος για κύριες κατοικίες σε μικρούς οικισμούς, ενώ από το 2027 θα καταργηθεί εντελώς σε αυτές τις περιοχές.

Δημοφιλή
Τραγωδία στο Μαλεβίζι: Άνδρας εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του
Πένθος στο Ηράκλειο για τον Αντώνη Αποστολίδη που «έφυγε» σε ηλικία 53 ετών
Ποιο είναι το βαθύτερο σημείο της θάλασσας γύρω από την Κρήτη και τι υπάρχει εκεί κάτω;
Πένθος στον Ζαρό για τον 63χρονο Γιώργο που έφυγε από τη ζωή
Πολιτική «θύελλα» για τις δηλώσεις Ρούμπιο στην Αθήνα
Ζώδια σήμερα 8 Οκτωβρίου: Τα 3 ζώδια που πρέπει να εμπιστευτούν το ένστικτό τους
Φράγμα Αποσελέμη: Πάνω από 6,6 εκατ. κυβικά νερού από την κακοκαιρία και παράλληλη στήριξη από τον ΟΑΚ στους παραγωγούς!
Άννα Βίσση: Αναβάλλει τις εμφανίσεις της - Αποδέσμευσε τους μουσικούς της
Πένθος στο Λασίθι: Έφυγε από τη ζωή ο Δαμιανός Πατερμανάκης σε ηλικία 67 ετών