Ποιες οι προτιμήσεις των εγχώριων τουριστών, το είδος που προτιμούν και πόσα ξοδεύουν
Μπορεί παραδοσιακά ο Αύγουστος να είναι ο μήνας της ραστώνης των Ελλήνων, όμως τα τελευταία χρόνια δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν είτε να επεκτείνουν τις διακοπές τους είτε να τις «μοιράσουν» και σε άλλες χρονικές περιόδους. Σύμφωνα με έρευνα της ΕΛ.ΣΤΑΤ, το 2023 τα άτομα όλων των ηλικιών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι ανήλθαν σε 4,9 εκατ. και πραγματοποιήθηκαν 8,3 εκατ. ταξίδια, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,7% και κατά 0,6%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα στοιχεία του έτους 2022.
Το σύνολο των διανυκτερεύσεων το 2023 ανήλθε σε 77,8 εκατ. και των δαπανών σε 3,45 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 2,2% και αύξηση κατά 3,6%, σε σύγκριση με τα στοιχεία του έτους 2022, αντίστοιχα. Είναι εμφανές ότι ο προϋπολογισμός του ελληνικού νοικοκυριού πιέζεται σημαντικά από τον πληθωρισμό, ωστόσο η διάθεση για ταξίδια είναι μεγάλη. Έτσι, προτιμούν να μειώσουν τις διανυκτερεύσεις προκειμένου να περιορίσουν τα έξοδα, τα οποία είναι ούτως ή άλλως αυξημένα λόγω των ακριβότερων τιμών. Για τον λόγο αυτό, και σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τα αυξημένα αεροπορικά και ακτοπλοϊκά ναύλα, οι οδικοί προορισμοί της χώρας, όπως η Πελοπόννησος, η Εύβοια, η Ήπειρος και η Χαλκιδική, έχουν και φέτος την τιμητική τους.
Όπως φαίνεται από τη μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες – Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό», ο κύριος λόγος ταξιδιού είναι η αναψυχή (60%), ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Τα επαγγελματικά ταξίδια (περιλαμβανομένων των συνεδρίων) αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό (14%) απ’ ό,τι στο εσωτερικό (11%). Για ιατρικούς ή άλλους σκοπούς ταξιδεύουν πολύ μικρά ποσοστά.
Στο εξωτερικό
Περίπου τα μισά ταξίδια στο εξωτερικό γίνονται σε πόλεις, ενώ το 32% έχουν σκοπό ταξιδιού την περιήγηση. Έτσι, οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%). Οι Έλληνες στο εξωτερικό προτιμούν να μένουν σε ξενοδοχείο (64%), με το 40% εξ αυτών να επιλέγουν 4 αστέρων και ένα 15% μονάδα 5 αστέρων. Καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης επιλέγουν το 16% των ταξιδιωτών, ενώ 15% φιλοξενούνται σε σπίτια φίλων και συγγενών.
Οι δραστηριότητες στους προορισμούς είναι η επίσκεψη σε αξιοθέατα (61%) και μετά το φαγητό και ποτό (57%) ακολουθεί η επίσκεψη σε μουσεία/εκθέσεις (45%), οι αγορές/ψώνια (37%) και η απόλαυση της ατμόσφαιρας της πόλης (35%). Για τη μετάβασή τους, το 72% χρησιμοποιούν το αεροπλάνο, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τρένο, 8% μηχανή), ενώ διά θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών. Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το Internet (65%), ακολουθούμενη από πληροφορίες από γνωστούς και φίλους (36%). Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία/πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%). Και τελικά το 69% των κρατήσεων γίνονται online.
Στο εσωτερικό
Ο εσωτερικός τουρισμός αποτελεί μια υπολογίσιμη δύναμη για την Ελλάδα. Στο εσωτερικό το κυρίαρχο είδος ταξιδιού είναι οι διακοπές στη θάλασσα/παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Στο εσωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%) και η Πελοπόννησος (14%), δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο. Το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52%), με το 35% εξ αυτών να επιλέγουν 4 αστέρων και ένα 12% μονάδα 5 αστέρων. Σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22%).
Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21%). Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το φαγητό και ποτό (64%) και ακολουθεί η χαλάρωση (62%). Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν η απόλαυση της φύσης και του φυσικού περιβάλλοντος (36%), το κολύμπι και η ηλιοθεραπεία (25%). Σε ό,τι αφορά τον τρόπο μετάβασης, κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τρένο κ.λπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών πραγματοποιούνται με το αεροπλάνο. Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το Internet (57%), ακολουθούμενη από πληροφορίες από γνωστούς και φίλους (31%). Επίσης, μόλις ένα 8% των ταξιδιών έγιναν μέσω ταξιδιωτικών γραφείων, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή πληροφόρησης. Οι online κρατήσεις για ταξίδια εσωτερικού αντιπροσωπεύουν μόλις το 39% των κρατήσεων.
Πηγή: parapolitika.gr
Διαβάστε επίσης:
Δεκαπενταύγουστος: Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
Tι τρώνε οι Έλληνες – ανά περιοχή – τον Δεκαπενταύγουστο;
Καλή Παναγιά: Πόσο σωστή ή λάθος είναι η ευχή που έχει καθιερωθεί για τον Δεκαπενταύγουστο;
Αργία 15 Αυγούστου: Αυτά ισχύουν για αποδοχές, ρεπό και άδεια των εργαζομένων
Κοίμηση της Θεοτόκου: Τι γιορτάζουμε τον Δεκαπενταύγουστο
Δεκαπενταύγουστος: Τι να στείλω σε αυτούς που γιορτάζουν σήμερα – Οι καλύτερες ευχές
15 Αυγούστου 1940: Σαν σήμερα ο τορπιλισμός της «Έλλης» στην Τήνο
Δημοφιλή
Παλαιό Φάληρο: Βίντεο από τη στιγμή που η γυναίκα πετάει το καρότσι και φεύγει χωρίς το 3χρονο κοριτσάκι
Σοκ! Έφυγε από τη ζωή ο πρώην παίκτης του «Ηράκλειο» Βασίλης Μπανακάκης!
«Φρούριο» γεμάτο όπλα το σπίτι απόστρατου της Πολεμικής Αεροπορίας στο Κιάτο
Τροχαίο ατύχημα με παράσυρση πεζής – Στο νοσοκομείο με σοβαρά τραύματα η γυναίκα
Κρήτη: Ποιες περιοχές θα μείνουν χωρίς ρεύμα σήμερα Παρασκευή 1 Αυγούστου
Τρόμος στον «άερα» από αναταράξεις σε πτήση γνωστής εταιρείας – Τουλάχιστον 25 τραυματίες
Κόλλησε ως «φωτογραφικός» ο διαγωνισμός του ΤΕΕ για το rebranding - 3η χρονιά χωρίς εθνική καμπάνια για τον Τουρισμό
Ρόδος: Δόθηκε εισαγγελική εντολή να συλληφθεί ο νεαρός που έριξε άστεγο μέσα σε συντριβάνι (Βίντεο)
Λέσβος: Ο πρώτος πολιτικός γάμος μεταξύ γυναικών είναι γεγονός!