Έξτρα φόρος για 1 στους 3 φορολογούμενους
Την ευκαιρία να διορθώσουν λάθη ή παραλείψεις στις φορολογικές δηλώσεις τους χωρίς την επιβολή προστίμου έχουν οι φορολογούμενοι έως τις 15 Ιουλίου 2026, ημερομηνία κατά την οποία ολοκληρώνεται η φετινή διαδικασία υποβολής των δηλώσεων.
Όσοι έχουν ήδη υποβάλει τη δήλωσή τους και στη συνέχεια διαπίστωσαν ότι παρέλειψαν να συμπληρώσουν κρίσιμους κωδικούς όπως για παράδειγμα τους κωδικούς που δικαιολογούν τεκμήρια μπορούν να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ. Σε πολλές περιπτώσεις, μια απλή διόρθωση μπορεί να μειώσει τον τελικό φόρο ή να ενεργοποιήσει δικαιώματα για επιδόματα και οικονομικές ενισχύσεις.
Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς κατά την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης μεταφέρονται αυτόματα όλα τα στοιχεία των αρχικών εντύπων Ε1, Ε2 και Ε3 και ο φορολογούμενος χρειάζεται να διορθώσει μόνο τους κωδικούς που επιθυμεί.
Με την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης εκδίδεται νέο εκκαθαριστικό σημείωμα, το οποίο αντικαθιστά το αρχικό. Η προηγούμενη εκκαθάριση ακυρώνεται και πραγματοποιείται νέα, με βάση τα οριστικά στοιχεία. Στο νέο εκκαθαριστικό που αναρτάται στο myAADE εμφανίζεται το αποτέλεσμα της τροποποιητικής εκκαθάρισης. Εφόσον η τροποποιητική δήλωση υποβληθεί έως τις 15 Ιουλίου 2026, δεν επιβάλλεται πρόστιμο.
Έξτρα φόρος για 1 στους 3 φορολογούμενους
Την ίδια ώρα, η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση των φορολογικών δηλώσεων βρίσκεται στην τελική ευθεία, καθώς σχεδόν οκτώ στους δέκα φορολογούμενους έχουν ήδη ολοκληρώσει τη διαδικασία.
Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί περισσότερες από 5,15 εκατομμύρια δηλώσεις, σε σύνολο περίπου 6,9 εκατομμυρίων που αναμένεται να κατατεθούν φέτος.
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι ένας στους τρεις φορολογούμενους καλείται να βάλει το χέρι στην τσέπη. Συγκεκριμένα, το 33,24% των εκκαθαριστικών είναι χρεωστικά, με τον πρόσθετο φόρο που έχει ήδη βεβαιωθεί να ξεπερνά τα 3,15 δισ. ευρώ. Μέχρι στιγμής η μέση επιβάρυνση διαμορφώνεται στα 1.840 ευρώ ανά φορολογούμενο.
Δόσεις και εκπτώσεις
Οι φορολογούμενοι με χρεωστικό εκκαθαριστικό θα πρέπει έως τις 31 Ιουλίου 2026 να εξοφλήσουν είτε την πρώτη από τις οκτώ μηνιαίες δόσεις του φόρου που έχει βεβαιωθεί είτε ολόκληρο τον φόρο εφάπαξ με έκπτωση η οποία ανέρχεται σε 4% για όσους υπέβαλαν την αρχική δήλωση έως 15 Μαΐου, 3% για όσους υπέβαλαν τη δήλωση στο διάστημα από 16 Μαΐου έως 15 Ιουνίου και 2% για όσους υποβάλουν τη δήλωσή τους έως τις 15 Ιουλίου 2026.
Επιστροφή φόρου
Από την άλλη πλευρά, σχεδόν ένας στους τρεις φορολογούμενους δικαιούται επιστροφή φόρου. Οι πιστωτικές δηλώσεις αντιστοιχούν στο 30,98% του συνόλου, με τις επιστροφές να έχουν ήδη φθάσει τα 477 εκατ. ευρώ και το μέσο ποσό να διαμορφώνεται στα 296 ευρώ.
Οι υπόλοιπες δηλώσεις, ποσοστό 35,78%, είναι μηδενικές, χωρίς να προκύπτει ούτε επιπλέον φόρος ούτε επιστροφή χρημάτων.
tanea.gr
- Οι φορολογούμενοι μπορούν να διορθώσουν λάθη στις δηλώσεις τους χωρίς πρόστιμο έως τις 15 Ιουλίου 2026.
- Η διαδικασία τροποποιητικής δήλωσης είναι απλή και μπορεί να μειώσει τον φόρο ή να ενεργοποιήσει επιδόματα.
- Ένας στους τρεις φορολογούμενους πληρώνει επιπλέον φόρο, με μέση επιβάρυνση 1.840 ευρώ.
- Οι φορολογούμενοι δικαιούνται έκπτωση εάν πληρώσουν τον φόρο εφάπαξ, ενώ περίπου το 31% δικαιούται επιστροφή φόρου.

Δημοφιλή
100 ελαιόδεντρα: Πόσα χρήματα μπορούν πραγματικά να αφήσουν σε έναν παραγωγό
Αν αδειάζαμε τη Μεσόγειο, τι θα βλέπαμε ανάμεσα στην Κρήτη και την Αφρική;
Χερσόνησος: Ακρωτηριάστηκε τελικά ο 25χρονος μετά το σοβαρό τροχαίο (εικόνες)
Σοβαρό τροχαίο τώρα στην Χερσόνησο με πιθανό ακρωτηριασμό - Στο σημείο σπεύδει το ΕΚΑΒ
Ο Νίκος Καρβέλας ζητάει 200.000 - 300.000 ευρώ από την Άννα Βίσση: Το παρασκήνιο για την οικονομική διαφορά
Εξελίξεις στον θάνατο της 19χρονης Μυρτώς στην Κεφαλονιά: «Το εκτελέσανε οι γιατροί, κανείς δεν ήταν στο νοσοκομείο»
Πώς να φορτίσετε το κινητό σας χωρίς ρεύμα στο σπίτι
Πότε συμφέρει έναν παραγωγό να μαζέψει νωρίς τις ελιές και πότε να περιμένει
Ηράκλειο: Σήμερα το τελευταίο «αντίο» στα δυο παιδιά που «έσβησαν» στην άσφαλτο