Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Γιατί το πρωινό φαγητό επηρεάζει την ψυχολογία του παιδιού

04.09.2024, 2:45

Ποια τρόφιμα είναι πιο επικίνδυνα για την ψυχολογία του

Το σπιτικό πρωινό θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά γεύματα της μέρας και δεν θα πρέπει να παραλείπεται στην παιδική και εφηβική ηλικία, για την καλύτερη ψυχική υγεία και ομαλή συμπεριφορά των νέων. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει νέα μελέτη δημοσιευμένη στο Frontiers in Nutrition, επισημαίνοντας τη σημασία του σπιτικού πρωινού.

Ενώ προηγούμενες έρευνες έχουν αναφέρει τον βασικό ρόλο ενός θρεπτικού πρωινού, αυτή είναι η πρώτη μελέτη που εξετάζει τις επιπτώσεις της παράλειψής του, αλλά και του περιεχομένου του. «Η παράλειψη του πρωινού ή η κατανάλωση του εκτός σπιτιού συνδέεται με αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης προβλημάτων συμπεριφοράς σε παιδιά και εφήβους.

Ομοίως, η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφίμων και ποτών συνδέεται με υψηλότερες ή χαμηλότερες πιθανότητες εμφάνισης αυτών των διαταραχών» επισημαίνει ο πρώτος συγγραφέας Δρ. José Francisco López-Gil από το Πανεπιστήμιο Castilla-La Mancha στην Cuenca της Ισπανίας.

Στη συγκεκριμένη μελέτη, ο Δρ. López-Gil και οι συνεργάτες του ανέλυσαν δεδομένα από την ισπανική έρευνα υγείας του 2017. Η εν λόγω εθνική έρευνα περιελάμβανε ερωτηματολόγια σχετικά με τις πρωινές διατροφικές συνήθειες των παιδιών αλλά και την ψυχοκοινωνική υγεία των παιδιών, η οποία εστίαζε σε στοιχεία όπως η αυτοεκτίμηση, η διάθεση και το άγχος. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες των παιδιών και τα αποτελέσματα περιελάμβαναν συνολικά 3.772 Ισπανούς ανήλικους κατοίκους ηλικίας τεσσάρων έως 14 ετών.

Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα των ερευνητών ήταν ότι η κατανάλωση πρωινού εκτός σπιτιού ήταν σχεδόν το ίδιο επιβλαβής με την πλήρη παράλειψη του γεύματος. Οι συγγραφείς εξηγούν το φαινόμενο λέγοντας ότι συνήθως τα γεύματα εκτός σπιτιού είναι ανθυγιεινά και λιγότερο θρεπτικά.

Η ερευνητική ομάδα μπόρεσε επίσης να αναγνωρίσει τα τρόφιμα και τα ροφήματα που αύξαναν τον κίνδυνο διαταραχών στη συμπεριφορά και όσα μείωναν τον κίνδυνο. Ο καφές (στην περίπτωση των ενηλίκων), το γάλα, το τσάι, η σοκολάτα, το κακάο, το γιαούρτι, το ψωμί, η φρυγανιά, τα δημητριακά και τα αρτοσκευάσματα συνδέθηκαν με χαμηλότερες πιθανότητες εμφάνισης προβλημάτων συμπεριφοράς. Τα αυγά, το τυρί και το ζαμπόν συνδέθηκαν με υψηλότερους κινδύνους εμφάνισης τέτοιων προβλημάτων.

Παρά το γεγονός ότι η μελέτη αφορούσε μόνο δείγμα παιδιών και εφήβων από την Ισπανία, τα ευρήματα αυτά συνάδουν και με άλλες έρευνες από διαφορετικά μέρη. Οι συγγραφείς τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω μελέτες προκειμένου να κατανοήσουν τις σχέσεις αιτίου-αποτελέσματος πίσω από τις παρατηρήσεις τους, αλλά εξακολουθούν να υποδεικνύουν τη χρησιμότητα των αποτελεσμάτων τους.

«Τα ευρήματά μας ενισχύουν την ανάγκη το πρωινό όχι μόνο να αποτελέσει μέρος μιας υγιεινής ρουτίνας, αλλά και ότι πρέπει να καταναλώνεται στο σπίτι. Επίσης, για την πρόληψη των ψυχικών προβλημάτων υγείας, ένα πρωινό που περιλαμβάνει γαλακτοκομικά ή/και δημητριακά με λιγότερες ζωικές τροφές που περιέχουν κορεσμένα λιπαρά, θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων υγείας στους νέους» καταλήγει ο Δρ. López-Gil.

Πηγή: ygeiamou.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 4 λεπτά
Καιρός

Αλλάζει το σκηνικό του καιρού στην Κρήτη: Βοριάδες έως 8 μποφόρ και πιθανές βροχές

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Κρήτη

Νέες μαζικές αφίξεις μεταναστών νότια του Ηρακλείου – 115 διασώθηκαν από δύο λέμβους, τρεις συλλήψεις για διακίνηση

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ελλάδα

Κλήρωση Τζόκερ 13/8/2026: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν πάνω από 3,3 εκατ. ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Κρήτη

Τραγωδία στα Χανιά: Ανασύρθηκε νεκρός 81χρονος από παραλία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 30 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Λαθραία καπνικά, πλαστό έγγραφο και χειροπέδες – Νέα στοιχεία για τον 35χρονο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 37 λεπτά
Ελλάδα

Συγκλονιστικές εικόνες από τη φωτιά στη Χαλκιδική: Δάσος έγινε στάχτη, κόποι μιας ζωής καταστράφηκαν

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 41 λεπτά
Κόσμος

«Πoνάνε τα μάτια μου»: H έκλειψη ηλίου εκτίναξε 5.000% πάνω τις αναζητήσεις στην Google

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 44 λεπτά
Ελλάδα

Συνελήφθη ο οδηγός βυτιοφόρου που παραλίγο να σκοτώσει μοτοσικλετιστή στη λίμνη Πλαστήρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 50 λεπτά
Ελλάδα

«Σουβλάκι 4,70 μετρητά αλλά …. 6 ευρώ με κάρτα» – Το διπλό τιμολόγιο για τουρίστες στα νησιά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 58 λεπτά
Ηράκλειο

Τηλεφωνική απάτη σε επιχείρηση του Ηρακλείου: Της τηλεφώνησαν στη δουλειά ως «λογιστήριο» και της «σήκωσαν» 2.500 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →