Τι λένε στο Cretaone o Μανώλης Στεφανάκης και ο Γιάννης Λιονάκης
Η τακτική συντήρηση των αυτοκινήτων, που κάποτε ήταν συχνή και αυτονόητη, έχει μετατραπεί πλέον σε «βάρος για πολλούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στο Ηράκλειο, καθώς τα νοικοκυριά αναγκάζονται να δίνουν προτεραιότητα στις πιο βασικές ανάγκες. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα αναφορικά με τα service ενώ είναι ενδεικτικό πώς οι νεότερες ηλικίες δεν μπορούν να «σηκώσουν» το βάρος των εξόδων από την συντήρηση των αυτοκινήτων και παίρνουν τηλέφωνο τον μπαμπά τους για «άμεση δράση».
Η κατάσταση μετά τις ραγδαίες αυξήσεις που έχουν πάρει οι τιμές, φέρνει και τα ίδια τα συνεργεία να δίνουν την δική τους «μάχη» προσαρμογής στις οικονομικές προκλήσεις.
Σε σχετικές δηλώσεις του στο Cretaone.gr, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Επισκευής Αυτοκινήτων Ηρακλείου, Μανώλης Στεφανάκης, μας σκιαγραφεί την εικόνα που επικρατεί σήμερα, τόσο μέσα στα συνεργεία όσο και έξω από αυτά.
Αποκαλυπτικά είναι τα όσα περιγράφει στο cretaone.gr και ο Πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Γιάννης Λιονάκης, με τον ίδιο να σκιαγραφεί στην συντήρηση στα οχήματα τόσο εντός της πόλης όσο και στην ενδοχώρα και στα χωριά του Ηράκλειου.
(ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI)
Η συντήρηση σε… κατάσταση επιβίωσης
Σχετικά με την συντήρηση και πόσο συνεπείς είναι στις υποχρεώσεις τους οι πελάτες, ο Μανώλης Στεφανάκης δήλωσε στο Cretaone.gr ότι: «Οι πελάτες συνεχίζουν να συντηρούν τα αυτοκίνητά τους, όμως στις περισσότερες περιπτώσεις περιορίζονται μόνο στα απολύτως απαραίτητα. Όταν γίνεται έλεγχος σε ένα όχημα και ενημερώνεται ο πελάτης για το συνολικό κόστος, οι πιο συχνές αντιδράσεις είναι «δεν μπορώ τώρα» ή «να το αφήσουμε για αργότερα». Έτσι, οι επισκευές που σχετίζονται με την ασφάλεια μπαίνουν σε προτεραιότητα, ενώ άλλα ζητήματα παραπέμπονται για το μέλλον».
Τα αυτοκίνητα των νέων τρέχουν… με τα λεφτά του μπαμπά!
Παρότι όλο και περισσότεροι νέοι σήμερα κυκλοφορούν με δικά τους οχήματα, λίγοι είναι εκείνοι που έχουν αναλάβει και την ευθύνη της συντήρησης τους.
«Οι περισσότεροι νέοι που έχουν αυτοκίνητο, όταν τύχει μια ζημιά των 30 ή 40 ευρώ, δεν σκέφτονται καν να τη φτιάξουν μόνοι τους. Το πρώτο που κάνουν είναι να πάρουν τηλέφωνο τον μπαμπά τους», σημειώνει χαρακτηριστικά.
«Καταλαβαίνω ότι οι γονείς τους στέλνουν χρήματα. Το κάναμε κι εμείς για τα δικά μας παιδιά. Όμως βλέπεις ότι αυτά τα παιδιά, ενώ έχουν ένα αυτοκίνητο στα χέρια τους, δεν ξέρουν ούτε να το φροντίσουν, ούτε να το διαχειριστούν. Και δυστυχώς, το ίδιο ισχύει για πολλά πράγματα στη ζωή τους».
Αυτό, όπως λέει, φανερώνει μια γενικότερη αδυναμία ανάληψης ευθύνης, «δεν έχουν μάθει να παίρνουν τη ζωή στα χέρια τους. Για το κάθε τι, πρέπει να πάρουν ένα τηλέφωνο, να ζητήσουν βοήθεια. Δεν κάνουν το βήμα να σταθούν στα πόδια τους, να λύσουν ένα πρόβλημα μόνοι τους. Και αυτό τελικά τους κρατάει πίσω», καταλήγει.
Freepik
Τι αναφέρει ο Πρόεδρος του Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ Ηρακλείου, Γιάννης Λιονάκης, για την συντήρηση των οχημάτων στο Ηράκλειο
Σημαντικές αναφορές έκανε για τη «σχέση» που υπάρχει μεταξύ της συντήρησης των οχημάτων και των τροχαίων ατυχημάτων ο Πρόεδρος του Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ Ηρακλείου, ο οποίος ανέφερε ότι η κατάσταση στην πόλη είναι καλύτερη σε σχέση με την ενδοχώρα, όμως τα προβλήματα παραμένουν σοβαρά.
«Στην πόλη υπάρχει σαφώς καλύτερη συντήρηση, ιδιαίτερα στα καινούργια αυτοκίνητα. Στην ενδοχώρα, όμως, τα πράγματα είναι πολύ άσχημα», σημείωσε, τονίζοντας ότι το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στην καθυστερημένη αλλαγή ελαστικών, κάτι που «απέχει πολύ από την έννοια της ασφαλούς οδήγησης».
Eurokinissi-Βασίλης Παπαδόπουλος
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα μηχανικά μέρη που συνδέει την επαφή του οχήματος με τον δρόμο, όπως τα λάστιχα, τα ακρόμπαρα, τα φρένα, τα ψαλίδια, τα οποία συχνά μένουν στην «μοίρα» τους.
Σύμφωνα με τον Κ. Λιονάκη, ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων στην Ελλάδα φτάνει τα 17 χρόνια, γεγονός που από μόνο του απαιτεί παραπάνω φροντίδα.
«Τα καινούργια αυτοκίνητα ειδοποιούν για τις αλλαγές και οι εταιρείες παρακολουθούν τη συντήρηση. Το πρόβλημα είναι στα παλιά, όπου λόγω οικονομικής δυσκολίας, πολλοί δεν κάνουν τις απαραίτητες επισκευές», εξήγησε, προσθέτοντας πως αγροτικά οχήματα και αυτοκίνητα σε χωριά συχνά αποτελούν το βασικό πρόβλημα στα τροχαία ατυχήματα.
Τι πρέπει να ξέρουμε για τα σέρβις του αυτοκινήτου
Ο Μανώλης Στεφανάκης εξηγεί πως πρέπει να γίνονται δύο βασικά σέρβις τον χρόνο: η λιπαντική συντήρηση κάθε έξι μήνες και το γενικό σέρβις μία φορά το χρόνο, ανάλογα με τα χιλιόμετρα.
«Το κόστος του γενικού σέρβις διαφοροποιείται ανάλογα με τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου. Όταν το αυτοκίνητο έρχεται για συντήρηση, ενημερώνουμε τον πελάτη για όλα αυτά», αναφέρει.
Παράλληλα, επισημαίνει πως τα μεγάλα σέρβις είναι η κεντρική συντήρηση του οχήματος και πολύ σημαντικά για την ασφάλεια και τη σωστή λειτουργία του.
Ωστόσο, ο ίδιος παρατηρεί ότι πολλές φορές οι πελάτες δυσκολεύονται να καλύψουν το κόστος των αναγκαίων εργασιών.
«Έχω πελάτη σήμερα που δεν μπορεί να αναλάβει το κόστος, αλλά του εξηγούμε ότι δεν μπορούμε να αρνηθούμε τις επισκευές, γιατί είναι θέμα ασφάλειας», λέει χαρακτηριστικά.
Δουλειά υπάρχει, προσωπικό όμως;
Παρά τις δυσκολίες, τα συνεργεία στο Ηράκλειο φαίνεται να έχουν κίνηση συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά οι εργαζόμενοι έχουν μετατραπεί σε…«φαντάσματα».
«Μετά την περίοδο της οικονομικής κρίσης και των λουκέτων, οι επιχειρήσεις έχουν ανακάμψει. Ωστόσο, το βασικό πρόβλημα πλέον είναι η έλλειψη προσωπικού».
Στη συνέχεια αναφέρει πως τα επαγγελματικά σχολεία και τα ΙΕΚ έχουν μαθητές, λίγοι όμως είναι εκείνοι που θέλουν πραγματικά να ακολουθήσουν το επάγγελμα του μηχανικού. «Τα παιδιά απλώς πάνε για να πάρουν το χαρτί. Δεν έχουν στόχο να μάθουν τη δουλειά», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Ποια είναι τα «εσωτερικά» προβλήματα των συνεργείων
Ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα του κλάδου είναι η απουσία συλλογικής δράσης. Πολλοί ιδιοκτήτες συνεργείων απέχουν από τις διαδικασίες και τις δράσεις του Συλλόγου. Δεν συμμετέχουν σε γενικές συνελεύσεις, δεν ενημερώνονται σχετικά με την κατάσταση.
Ακόμα και όταν οργανώνονται εξειδικευμένα σεμινάρια για νέες τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, η συμμετοχή είναι μικρή. «Η ενημέρωση δεν μπορεί να έρχεται μόνο από το ίντερνετ. Χρειάζεται επαφή με τον Σύλλογο και την πηγή της πληροφορίας», σημειώνει.
Freepik
Τα αυτοκίνητα αλλάζουν – τα συνεργεία αντέχουν;
Αναφερόμενος στις προκλήσεις που έρχονται αντιμέτωπα τα συνεργεία, ο Πρόεδρος σημειώνει: «Τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα αυξάνονται και απαιτούν διαφορετική τεχνογνωσία, ενώ ενδεχομένως να ακολουθήσει και η τεχνολογία του υδρογόνου».
Για το Ηράκλειο εκτιμά ότι το υβριδικό αυτοκίνητο είναι πιο εφαρμόσιμο από το ηλεκτρικό, καθώς οι υποδομές φόρτισης ακόμα δεν επαρκούν.
«Η τεχνολογία δεν περιμένει. Αν δεν ενημερωθείς, μένεις πίσω. Και για να ενημερωθείς, πρέπει να είσαι παρών και στις εξελίξεις», προσθέτει.
Ψηφιακό πελατολόγιο που φέρνει τα… «πάνω-κάτω»
Αναφερόμενος στην εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου, υποστηρίζει πως τα συνεργεία του Ηρακλείου το έχουν υιοθετήσει – παρά τις έντονες αντιδράσεις που υπήρξαν.
Όπως εξηγεί, η μετάβαση δεν ήταν εύκολη, ειδικά για τους επαγγελματίες που εργάζονται μόνοι τους. Η χρήση του συστήματος απαιτεί χρόνο και γνώση, λόγω των ήδη βεβαρημένων εργασιών, και αυτό φέρνει ως αποτέλεσμα είτε να γίνεται παραπάνω εργασία είτε στην πρόσληψη ενός υπαλλήλου – κάτι που επιβαρύνει την επιχείρηση.
Παρ’ όλα αυτά αναφέρει πως, το ψηφιακό πελατολόγιο θα ενισχύσει τη διαφάνεια και τη νομιμότητα. «Πολύ σύντομα θα εφαρμοστεί ηλεκτρονικό βιβλίο συντήρησης για όλα τα οχήματα – κάτι που ήδη ισχύει στις αντιπροσωπείες. Αυτό θα προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στον καταναλωτή και θα ενισχύσει την εικόνα των συνεργείων που λειτουργούν νόμιμα».
EUROKINISSI
Παράλληλα, ο ίδιος επισημαίνει ότι δεν είναι σωστό να θεωρούνται όλα τα συνεργεία που δεν το έχουν υιοθετήσει ως παράνομα. «Πολλοί πιστεύουν ότι τα συνεργεία που δεν είναι επίσημα φοροδιαφεύγουν. Δεν νομίζω ότι ισχύει πάντα αυτό.»
«Όταν ο πελάτης ζητάει απόδειξη για εργασία 100 ευρώ, και η φορολογική επιβάρυνση είναι 24 ευρώ, αυτά τα λεφτά δεν είναι απλώς έξοδα. Είναι η βενζίνη για τη βδομάδα, τα έξοδα μετακίνησης, που σε περιόδους στενότητας έχουν μεγάλη σημασία», συμπληρώνει.
Τέλος, ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που επισημαίνει ο Πρόεδρος είναι η οδική ασφάλεια. Τόνισε την απαραίτητη ασφάλεια κατά τους πρώτους βροχερούς μήνες. «Τα καινούργια λάστιχα δεν «σταματάνε» το νερό, και θέλει μεγάλη προσοχή – ειδικά στα δίκυκλα. Το λάστιχο θέλει χρόνο για να «στρώσει» και οι οδηγοί πρέπει να είναι προσεκτικοί», καταλήγει.
Σύνοψη άρθρου
- Η τακτική συντήρηση αυτοκινήτων στο Ηράκλειο γίνεται πλέον μόνο στα απολύτως απαραίτητα λόγω οικονομικών δυσκολιών.
- Οι νέοι συχνά βασίζονται οικονομικά στους γονείς τους για την κάλυψη των εξόδων συντήρησης των οχημάτων τους.
- Τα συνεργεία αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω έλλειψης προσωπικού και ανάγκης για συνεχή ενημέρωση σχετικά με νέες τεχνολογίες.
- Η χρήση ψηφιακού πελατολογίου στα συνεργεία ενισχύει τη διαφάνεια, αν και δημιουργεί προκλήσεις στην υιοθέτηση και εφαρμογή του.


Δημοφιλή
Όταν ο δήμαρχος είναι του χεριού σου, δεν παραιτείσαι!
ΟΠΕΚΕΠΕ: Σφραγίδα Δήμου στην Κρήτη στα χέρια δημοτικού συμβούλου με ΚΥΔ
Πένθος στο Λασίθι: Έφυγε από τη ζωή η Καλλιόπη Φραγκάκη
Τραγικό τροχαίο στη Μεσαρά: Ανείπωτος πόνος για τον Κωστή που άφησε την τελευταία του πνοή στο ΠΑΓΝΗ
Συντάξεις Νοεμβρίου: Πάνε ταμείο σήμερα οι συνταξιούχοι - Τι ώρα θα μπουν τα λεφτά
Αλλάζει όψη η παραλιακή, τουριστική «βιτρίνα» της Κρήτης - Δημοπρατήθηκε η μεγάλη ανάπλαση (βίντεο, φωτο)
Νέες δυναμικές κινητοποιήσεις από τον αγροτοκτηνοτροφικό κλάδο στην Κρήτη - Ο Λευτέρης Τριανταφυλλάκης στο Cretaone
Κορωπί: Σε κρίσιμη κατάσταση η 40χρονη μητέρα - Την χτυπούσε με μανία μπροστά στα παιδιά τους μέχρι που έπεσε αναίσθητη
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: «Πέφτουν από τα σύννεφα» στη Μεσαρά για τον 36χρονο γεωπόνο - «Αποκλείεται να δρούσε μόνος»