11 οι «μνηστήρες» του έργου, με τη Λότζια να προβληματίζεται και να καλεί για εξηγήσεις την εταιρεία που αναδείχθηκε μειοδότης
Σε γερό «κονταροχτύπημα» μεταξύ εργολάβων εξελίχθηκε ο διαγωνισμός για την ανάπλαση της λεωφόρου Καλοκαιρινού (από την Ίδης ως τη Γιαμαλάκη).
Το έργο διεκδίκησαν 11 συνολικά εργοληπτικές εταιρείες, εκ των οποίων η 1 απορρίφθηκε, με τον δήμο Ηρακλείου να προβληματίζεται ωστόσο για τον μειοδότη του διαγωνισμού, τον εργολάβο δηλαδή που έκανε την καλύτερη προσφορά, ζητώντας εξηγήσεις!
Ουσιαστικά αυτό που έγινε, και έχουμε δει και σε πολλές ακόμα περιπτώσεις διαγωνισμών δημοσίων έργων εδώ στην Κρήτη όπως και στην υπόλοιπη χώρα, είναι ότι στον δήμο Ηρακλείου θεώρησαν ως αξιοπερίεργη την προσφορά και την εργολαβική έκπτωση που προσέφερε ο πρώτος μειοδότης.
Στην προκειμένη περίπτωση, η εταιρεία που μειοδότησε και η οποία σημειωτέον δεν εδρεύει στην Κρήτη (παράμετρος που και αυτή εγείρει επίσης έναν προβληματισμό στη Λότζια) προσέφερε τη μεγαλύτερη εργολαβική έκπτωση ύψους 24,77%.
Ο δήμος Ηρακλείου κάλεσε εγγράφως τον πρώτο μειοδότη να δώσει εξηγήσεις για την τιμή και το κόστος της προσφοράς που κατέθεσε, παρέχοντας διευκρινήσεις για την μέθοδο κατασκευής, τις τεχνικές λύσεις που προτείνει. Η εν λόγω εργοληπτική εταιρεία καλείται να παρέχει τις εξηγήσεις που ζητά ο δήμος Ηρακλείου εντός προθεσμίας 20 ημερών, ώστε να ακολουθήσει η μελέτη και αξιολόγηση τους. Αυτό σημαίνει, όπως γίνεται αντιληπτό, μια μικρή σχετική…καθυστέρηση στις διαγωνιστικές διαδικασίες που τρέχουν για το έργο ανάπλασης της μισής λεωφόρου Καλοκαιρινού.
Το συγκεκριμένο έργο, θυμίζουμε, αφορά σε μια έκταση μήκους περίπου 255 μέτρων και περιλαμβάνει διαπλάτυνση πεζοδρομίων, δημιουργία όδευσης τυφλών, νέες δαπεδοστρώσεις, νέες φυτεύσεις, νέο ηλεκτροφωτισμό και αναβάθμιση των υδραυλικών δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης και ομβρίων. Παράλληλα, το έργο συναρθρώνεται με δυο ακόμη σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή, την ανάπλαση και του δεύτερου τμήματος της Λ. Καλοκαιρινού, από τη Γιαμαλάκη μέχρι τη Χανιόπορτα, αλλά και τη διαμόρφωση της οδού Μάχης Κρήτης από την Πλατεία Κόρακα μέχρι την οδό Εφόδου.
Η ανάπλαση στοχεύει στο να αλλάξει ριζικά, αισθητικά και λειτουργικά, την μισή Καλοκαιρινού, από την Ίδης μέχρι τη Γιαμαλάκη. Πρόκειται για μια παρέμβαση που αφενός αποτελεί πάγιο αίτημα μεγάλης μερίδας δημοτών και εμπόρων . Και αφετέρου , αποτελεί μια σημαντική εκκρεμότητα αφού η συγκεκριμένη προωθούμενη ανάπλαση αποτελεί την αρμονική συνέχεια της ανάπλασης που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στο ιστορικό κέντρο της πόλης, Δικαιοσύνη-Ίδης κτλ.
Με την ολοκλήρωση των έργων που αποσκοπούν στην ισόρροπη ανάπτυξη του εμπορικού κέντρου, θα αλλάξει ριζικά η εικόνα της κεντρικής λεωφόρου, θα αναζωογονηθεί η τοπική επιχειρηματικότητα και θα ενισχυθεί η εμπορική κίνηση.

Ανάπλαση Καλοκαιρινού: Η χρηματοδότηση και τα 3 υπο-έργα
Το έργο της αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης της Λ. Καλοκαιρινού, στο τμήμα από την Ίδης έως τη Γιαμαλάκη, χρηματοδοτείται κατά 100% από το Πρόγραμμα «Κρήτη 2021-2027» και έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους 12 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.
Η πίστωση του ποσού των 1.8 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ περιλαμβάνει ουσιαστικά ένα τρίπτυχο υπο-έργων:
-Το βασικό έργο είναι η «Αισθητική και Λειτουργική Αναβάθμιση Λ. Καλοκαιρινού (Τμήμα Α’ – από Ίδης έως Γιαμαλάκη)» ποσού 1.620.000,00, με φορέα υλοποίησης τον δήμο Ηρακλείου.
-Ένα 2ο υποέργο αφορά στην «Υπογειοποίηση Δικτύων Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. Α.Ε.» ποσού 130.419,06 ευρώ , με φορέα υλοποίησης επίσης τον δήμο Ηρακλείου.
-Το 3ο υποέργο αφορά σε «Αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες της ΕΦ.Α.Η.» ποσού 18.000 ευρώ, με φορέα υλοποίησης την Εφορία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου

Το προφίλ της ανάπλασης της Καλοκαιρινού από την Ίδης ως την Γιαμαλάκη
Το συνολικό μήκος της Καλοκαιρινού που θα αναπλαστεί αισθητικά και λειτουργικά είναι 255 μέτρων, ενώ η συνολική επιφάνεια της παρέμβασης αναβάθμισης αγγίζει τα 3.400 τ.μ.
Οι εργασίες που θα εκτελεστούν στοχεύουν τόσο στην αισθητική αναβάθμιση του αστικού χώρου, όσο και στη λειτουργική του αναβάθμιση. Περιλαμβάνουν διευθέτηση της κίνησης πεζών και οχημάτων, με διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζοδρομίων, νέες δαπεδοστρώσεις, νέες φυτεύσεις, νέο ηλεκτροφωτισμό και αναβάθμιση των υδραυλικών δικτύων (ύδρευση- αποχέτευση- όμβρια). Οι διαμορφώσεις ακολουθούν το ίδιο μοτίβο με αυτό που έχει ήδη υλοποιηθεί στους παρακείμενους δρόμους, εξασφαλίζοντας ενιαία εικόνα για την ευρύτερη περιοχή.
Σύμφωνα ειδικότερα με τον σχεδιασμό, με βάση και την αναθεωρημένη κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης Ηρακλείου, το τμήμα της οδού Καλοκαιρινού από τη συμβολή της με την οδό Ίδης έως την οδό Καζάνη πεζοδρομείται, το υφιστάμενο κατάστρωμα του δρόμου περιορίζεται στα 5,00 μ. πλάτος και τα πεζοδρόμια διαπλατύνονται με μέσο πλάτος 3,50 μ. Το υπόλοιπο τμήμα της, από την οδό Καζάνη έως τη διασταύρωση με τις οδούς Γιαμαλάκη και Αγίου Μηνά, διαμορφώνεται ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, πλάτους 5,50 μ., μονής κατεύθυνσης, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας μέσου πλάτους 2,75 μ. Προβλέπεται φύτευση 63 νέων δέντρων, δημιουργία όδευσης τυφλών και τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού και στις δύο πλευρές των πεζοδρομίων. Το κατάστρωμα του δρόμου θα κατασκευαστεί με πρόβλεψη κλίσης ομβρίων και από τις δύο πλευρές, με κράσπεδο πλάτους 0,27 μ., φάλτσο 4 εκ. και υψομετρική διαφορά από το πεζοδρόμιο 2 εκ. Ο φωτισμός θα γίνει με αμφίπλευρη τοποθέτηση μονόφωτων φωτιστικών LED άμεσου φωτισμού σε ιστούς ύψους 6 μ. χωρίς βραχίονα. Τέλος, προβλέπεται η κατασκευή νέων αγωγών ύδρευσης-αποχέτευσης και ομβρίων.
Οι διαμορφώσεις του εν λόγω τμήματος της λ. Καλοκαιρινού ακολουθούν το ίδιο “μοτίβο” υλικών και τρόπου τοποθέτησης με αυτό που έχει ήδη υλοποιηθεί στους παρακείμενους δρόμους, εξασφαλίζοντας τη συνοχή όλης της ευρύτερης περιοχής. Το έργο στοχεύει στο βέλτιστο αποτέλεσμα με τη χρήση φυσικών υλικών με σχεδιαστική ποιότητα, κατασκευαστική αρτιότητα και αντοχή στον χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη και το βιοκλιματικό παράγοντα με την αύξηση του πρασίνου και την επιλογή κατάλληλων υλικών

Δημοφιλή
Απίστευτες εικόνες στο κέντρο του Ηρακλείου: Στο κενό αυτοκίνητο μετά από καθίζηση του οδοστρώματος - Δείτε φωτογραφίες και βίντεο
Κρήτη: Κλείνει αύριο Πέμπτη 4/12 ο ΒΟΑΚ λόγω εργασιών
Τραγωδία στην Μεσαρά - Πατέρας τριών παιδιών πέθανε την ώρα που μάζευε ελιές
Τραγωδία στην Πτολεμαΐδα: Εξετράπη λεωφορείο με 25 εργαζομένους της ΔΕΗ
Σοκ στην Αργολίδα: Θύμα αρπαγής και βιασμού από 5 άτομα έπεσε 17χρονη
Συναγερμός στην Ιεράπετρα από την κακοκαιρία: Κατολισθήσεις και απροπέλαστοι δρόμοι - Εγκλωβίστηκε οδηγός στα Φερμά (βίντεο)
Ο θρήνος της αδερφής για τον 19χρονο: «Δεν έκανε τίποτα λάθος- Είναι δυνατόν να μην υπάρχει θυμός;»
Σοβαρό τροχαίο με τραυματισμό στο Ηράκλειο (φωτογραφίες)
Σοβαρό τροχαίο στο Ρέθυμνο: Εγκλωβίστηκε γυναίκα στα συντρίμμια Ι.Χ.