Ηράκλειο: 34oC

Κρήτη: Η κυβέρνηση πετάει την μπάλα στην …εξέδρα για τον ΒΟΑΚ!

27.03.2025, 15:11

Προς αναβολή οδεύει ξανά η εκδίκαση των προσφυγών για τον ΒΟΑΚ στο Συμβούλιο Επικρατείας

Την μπάλα στην …εξέδρα δείχνει να πετάει  η κυβέρνηση για τον ΒΟΑΚ, σε ότι αφορά στη δικαστική διαμάχη με τους δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου αφού συνεχίζει την τακτική των καθυστερήσεων , οδηγώντας , όπως όλα δείχνουν αυτή τη στιγμή, σε νέα αναβολή της εκδίκασης των προσφυγών  στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Την ώρα που τα τερτίπια του καιρού και οι ισχυροί νοτιάδες ακύρωσαν την πτήση και κράτησαν στο Ηράκλειο τον δήμαρχο Ηρακλείου κι οδήγησαν σε αναβολή της προγραμματισμένης για σήμερα συνάντησης του Αλέξη Καλοκαιρινού με τον αρμόδιο εισηγητή του ΣτΕ, ολοταχώς προς αναβολή πάει, όπως όλα δείχνουν, κι αυτή καθεαυτή η εκδίκαση .

Οι προσφυγές τόσο του δήμου Ηρακλείου όσο αντίστοιχα και του δήμου Μαλεβιζίου, με τις οποίες ζητούν να ακυρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη του νέου ΒΟΑΚ για το επιμέρους τμήμα της λεγόμενης παράκαμψης Ηρακλείου , είναι να εκδικαστούν , εξ’ αναβολής, στις 2 Απριλίου .

Οι προσφυγές ήταν να εκδικαστούν στο Συμβούλιο Επικρατείας στα  τέλη του περασμένου Νοεμβρίου. Τότε ωστόσο είχε δοθεί αναβολή από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας. Την αναβολή την είχε ζητήσει παραδόξως το ελληνικό δημόσιο κι είχε γίνει αποδεκτή, με την εκδίκαση να μετατίθεται από τον Νοέμβριο για τις 2 Απριλίου.
Η κίνηση αυτή εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου είχε προκαλέσει περίεργη εντύπωση, μιας και θεωρητικά το δημόσιο που πιέζεται και από τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης , θα ήταν λογικό να θέλει να τελειώσει πιο γρήγορα η σημαντική αυτή δικαστική εκκρεμότητα γύρω από το μεγάλο έργο του νέου ΒΟΑΚ, ώστε να προχωρήσουν απρόσκοπτα , και χωρίς έγνοιες , οι διαδικασίες δρομολόγησης του έργου.

Παραδόξως , στην κυβέρνηση και στο δημόσιο όχι μόνο δεν δείχνουν να βιάζονται, αλλά ίσα-ίσα, παίζουν μάλλον το παιχνίδι των καθυστερήσεων, εκτός κι αν πρόκειται απλώς για αδράνεια η ολιγωρία ! Όπως και να έχει, μέχρι την ώρα που γραφόταν αυτό το κείμενο, δεν είχαν κατατεθεί οι προτάσεις από πλευράς του ελληνικού δημοσίου ενόψει της εκδίκασης. Η κατάθεση των προτάσεων αποτελεί προϋπόθεση για την εκδίκαση. Οπότε, αν δεν έχουμε κάποια θεαματική ανατροπή της τελευταίας στιγμής με αιφνιδιαστική κατάθεση προτάσεων έστω στο…νήμα από πλευράς δημοσίου, τότε οδεύουμε προς νέα αναβολή.

Νέα αναβολή μάλιστα κι ενώ είναι προ των πυλών η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του έργου Χανιά-Χερσόνησος του νέου ΒΟΑΚ. Όπως έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση, σύντομα, μέσα στον Απρίλιο, αναμένεται να πέσουν επιτέλους οι πολυπόθητες υπογραφές της σύμβασης του έργου παραχώρησης Κίσσαμος Χανίων-Χερσόνησος του νέου ΒΟΑΚ, με τον ανάδοχο παραχωρησιούχο, τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

θα επιμείνει λοιπόν η κυβέρνηση  σε ένα ρίσκο , να πάει σε υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και κατόπιν στην έγκριση της ενώ θα υπάρχει τέτοια μεγάλη εκκρεμοδικία με το έργο;

γέφυρα ΒΟΑΚ γιοφυρο

Το σκεπτικό των προσφυγών στο ΣτΕ για τον ΒΟΑΚ 

Θυμίζουμε πως οι  δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, έχουν καταθέσει 2 παρόμοιες ουσιαστικά, στο σκεπτικό τους, προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με τις οποίες ζητούν να ακυρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη του έργου παραχώρησης Χανιά-Χερσόνησος του νέου ΒΟΑΚ, ως προς ειδικά το επιμέρους κομμάτι της παράκαμψης Ηρακλείου. Οι δυο δήμοι διεκδικούν πρωτίστως την εν μέρει υπογειοποίηση (μέσω των λεγόμενων στεγάστρων Cut & Covers) του νέου ΒΟΑΚ , ώστε να μην συνεχιστεί αυτό το παράδοξο, αντι-αναπτυξιακό σημερινό σκηνικό, όπου ο αυτοκινητόδρομος διχοτομεί στα δυο τόσο το Ηράκλειο όσο και το Μαλεβίζι.

Όπως έχουμε  γράψει, η Λότζια  έχει ενισχύσει την προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου με πρόσθετους λόγους οι οποίοι αναφέρονται σε κυκλοφοριακά και υδραυλικά ζητήματα (δηλαδή ζητήματα που άπτονται της πολιτικής προστασίας), τα οποία παρουσιάζονται μέσω εμπεριστατωμένης τεχνικής έκθεσης, μαζί με τις απαιτούμενες βελτιώσεις, οι οποίες έχουν ήδη κατατεθεί με σχετικά υπομνήματα στον Πρωθυπουργό και στο Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και αφορούν:

Στον επανασχεδιασμό και κατασκευή κόμβων, η λειτουργία των οποίων σχετίζεται με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη.
Στον επανασχεδιασμό και το συνακόλουθο κατασκευαστικό έργο σε κάτω διαβάσεις, των οποίων ο σχεδιασμός και οι διαστάσεις είναι σήμερα από ελλιπείς έως επικίνδυνες.
Με δεδομένο ότι τα παραπάνω ακόμα και αν σχεδιασθούν και εκτελεστούν σωστά δεν θα επαρκέσουν, στον σχεδιασμό και την κατασκευή στεγάστρων (Covers), καθώς θα αποδώσουν εγκάρσιες κινήσεις εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ αλλά και σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.
Στην κατασκευή πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου.
Στον σχεδιασμό και την κατασκευή των υδραυλικών έργων για απορροή και διόδευση των ομβρίων υδάτων από τον ΒΟΑΚ, κρίσιμο ζήτημα πολιτικής προστασίας της πόλης.
Στην τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την προστασία από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.

 

 

Advertisment