Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Ποιες τροφές προκαλούν άνοια

24.08.2024, 15:53

Νέα μελέτη 

Στις αναπτυγμένες χώρες η αύξηση του προσδόκιμου επιβίωσης έφερε στο προσκήνιο την άνοια. Παγκοσμίως στις μέρες μας υπάρχουν 50 εκατομμύρια άνθρωποι, που ζουν με τη νόσο.

Ομάδα Βραζιλιάνων ερευνητών παρακολούθησε ένα δείγμα 10.000 ανθρώπων επί 10 χρόνια και συγκεκριμένα από το 2008 έως το 2019. Κρατώντας στοιχεία για τη διατροφή τους, οι μελετητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι λάμβαναν το ένα τέταρτο των συνολικών προσλαμβανόμενων θερμίδων από επεξεργασμένες τροφές, όπως για παράδειγμα κοτομπουκιές και αναψυκτικά, παρουσίαζαν μεγαλύτερη γνωστική έκπτωση κατά 28% συγκριτικά με εκείνους που κατανάλωναν λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Οι συμμετέχοντες ήταν χωρισμένοι ανά φύλο, ηλικίας 51 ετών κατά μέσο όρο και ζούσαν σε έξι πόλεις της Βραζιλίας. Καθένας κατανάλωνε κατά μέσο 785 θερμίδες επεξεργασμένων τροφίμων την ημέρα, που αντιστοιχούσε σε ποσοστό 27% της συνολικής διατροφής τους.

Τι δεν πρέπει να τρώμε, για να αποφύγουμε την άνοια

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα ορίστηκαν ως «βιομηχανικές συνθέσεις» ουσιών τροφίμων (έλαια, λίπη, σάκχαρα, άμυλο και άλλα), που περιέχουν ελάχιστα ή καθόλου ολόκληρα τρόφιμα και συνήθως περιλαμβάνουν αρωματικές χρωστικές, γαλακτωματοποιητές και άλλα καλλυντικά πρόσθετα. Τηγανητές πατάτες, χάμπουργκερ, παγωτά, καραμέλες και αναψυκτικά είναι μερικά από αυτά.

Κάθε συμμετέχων συμπλήρωσε ένα ερωτηματολόγιο πριν από την έναρξη της μελέτης και ένα μετά την ολοκλήρωσή της, δίνοντας πληροφορίες για τις διατροφικές του συνήθειες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι κατανάλωναν τα περισσότερα επεξεργασμένα τρόφιμα – περισσότερο από το ένα τέταρτο της συνολικής ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων – παρουσίαζαν ταχύτερη γνωστική έκπτωση συγκριτικά με όσους κατανάλωναν μικρότερη ποσότητα. Κατέγραφαν, επίσης, 25% ταχύτερο ρυθμό μείωσης των εκτελεστικών λειτουργιών τους.

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα εμπεριέχουν υψηλές περιεκτικότητες σε ζάχαρη, αλάτι και λίπος. Όπως εξηγεί η Δρ Natalia Goncalves, παθολόγος στο Πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο, που ηγήθηκε της μελέτης «όλα αυτά προάγουν τη συστημική φλεγμονή, την πιο σημαντική ίσως απειλή για την υγιή γήρανση σώματος και εγκεφάλου».

πηγή:ygeiamou.gr

Διαβάστε επίσης:

6 συμβουλές για τα πιο νόστιμα πασχαλινά κουλουράκια 

Γαλακτομπούρεκο της γιαγιάς 

Παραδοσιακά Λαζαράκια από τον Άκη Πετρετζίκη 

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 4 λεπτά
Ταξίδια

Μετά τον Δεκαπενταύγουστο πού πάμε διακοπές; 7 μέρη στην Ελλάδα που τώρα μπαίνουν στην καλύτερη περίοδό τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 10 λεπτά
Style

Ζώδια: Ποια δέχονται ένα τυχερό μήνυμα που αλλάζει τη διάθεσή τους σήμερα 15/8

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Κρήτη

Κρήτη κάτω από τη θάλασσα: Οι αρχαίες πόλεις και τα λιμάνια που σήμερα βρίσκονται βυθισμένα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Ελλάδα

Οριοθετημένη η φωτιά στην Κω – Σε επιφυλακή η Πυροσβεστική

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Οικονομία

Πληρωμές e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ποιοι θα λάβουν χρήματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 27 λεπτά
Style

Ζώδια: Για 4 έρχεται η στιγμή να πάρουν μια μεγάλη απόφαση – Ποιοι αλλάζουν σελίδα στη ζωή τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Ελλάδα

Απαγορευτικό απόπλου σήμερα 15 Αυγούστου για Ραφήνα και Λαύριο – Τροποποιήσεις στον Πειραιά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Κόσμος

Ο Τραμπ θέλει τα Στενά του Ορμούζ έδαφος των ΗΠΑ και απειλεί το Ιράν με νέα χτυπήματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 40 λεπτά
Ελλάδα

Από σήμερα αρχίζει η «δεύτερη» περίοδος των διακοπών: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί αξίζουν περισσότερο μετά τις 15 Αυγούστου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 46 λεπτά
Κόσμος

Ισχυρός σεισμός 7,7 Ρίχτερ στην Ινδονησία: Τουλάχιστον δύο νεκροί, σοβαρές ζημιές σε κτίρια (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →