Η κακή συνήθεια που πρέπει να κόψουν
Πολλοί είναι οι οδηγοί που υποτιμούν τη σημασία των σωστών αποστάσεων μεταξύ των οχημάτων στον δρόμο, ωστόσο μόλις μερικά εκατοστά μπορούν να αποβούν μοιραία.
Η καθημερινή μετακίνηση στην πόλη, και δη στην Αθήνα, ισοδυναμεί με δεκάδες χαμένες ώρες μηνιαίως που υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής χιλιάδων οδηγών. Αποτέλεσμα της ολοένα και χειρότερης κατάστασης στον δρόμο είναι και ορισμένες παρατυπίες των οδηγών που σχετίζονται ενδεχομένως με τα νεύρα που προκαλεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Μία αρκετά συχνή παρατυπία είναι η μη τήρηση της ενδεδειγμένης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, είτε γιατί θεωρούμε ότι το αυτοκίνητό μας θα «κοκαλώσει» μόλις του το ζητήσουμε, είτε γιατί εκείνη την ώρα δεν εστιάζουμε την προσοχή μας στον δρόμο και δεν αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο που διατρέχουμε.
Η σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα εξασφαλίζει την έγκαιρη αντίδραση σε μια δύσκολη στιγμή, ενώ κάνει και πιο ξεκούραστη την οδήγηση λόγω του μεγαλύτερου χρόνου που έχει ο εγκέφαλός μας να επεξεργαστεί τα δεδομένα που λαμβάνει από τον δρόμο και την ροή της κίνησης.
Σύμφωνα με τα όσα μαθαίνουμε στις σχολές οδήγησης, η σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μετριέται σε χρόνο και αυτός είναι τα 2 και πλέον δευτερόλεπτα. Εάν για παράδειγμα κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο με 100 χλμ./ώρα, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι εκείνη την στιγμή διανύουμε 27,8 μέτρα το δευτερόλεπτο.
Φυσικά αυτό δεν είναι ποτέ αρκετό, καθώς πρέπει να συνυπολογίσουμε ένα ακόμη δευτερόλεπτο (δηλαδή άλλα 28 μέτρα), που χρειαζόμαστε από τη στιγμή που θα αντιληφθούμε τον κίνδυνο, μέχρι την στιγμή που θα πατήσουμε το πεντάλ του φρένου. Επομένως, πρέπει να υπολογίζουμε και τον χρόνο αντίδρασης.
Συνολικά αυτό μεταφράζεται σε τουλάχιστον δύο δευτερόλεπτα (ιδανικά τρία) ή -όπως αναφέρουν οι σχολές οδηγών- σε 56 μέτρα απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι αν οδηγούμε σουπερμίνι (έχουν 4 μέτρα μήκος) θα πρέπει να έχουμε απόσταση 14 αυτοκινήτων. Με αυτή τη δικλείδα ασφαλείας, δεν διατηρούμε ασφαλή μόνο τον εαυτό μας και τους επιβάτες στο όχημά μας, αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Στην παράγραφο 8 του άρθρου 19 του Κ.Ο.Κ. αναφέρεται ότι «ο οδηγός οχήματος, το οποίο κινείται πίσω από άλλο, υποχρεούται να τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης αν, το προ αυτού κινούμενο όχημα, μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του».
Επίσης, στην επόμενη παράγραφο, αναφέρεται και ένας ακόμη λόγος που πρέπει να τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις. Αυτός είναι η διευκόλυνση του προσπεράσματος, καθώς οι οδηγοί πρέπει να τηρούν αρκετή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, «ώστε τα άλλα οχήματα που τους προσπερνούν να μπορούν ακίνδυνα να κινηθούν στον μπροστινό χώρο του οχήματός τους».
Η μη συμμόρφωση με τις παραπάνω διατάξεις τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι υφίσταται ήδη η τεχνολογία με την οποία ηλεκτρονικά μέσα μπορούν να καταγράφουν όσους οδηγούς δεν τηρούν την απαιτούμενη απόσταση ασφαλείας, βεβαιώνοντας την παράβαση.
Πηγή: carandmotor.gr
Δημοφιλή
Απόφαση σταθμός για τους άνω των 60 - Ποιοι δεν βγαίνουν στη σύνταξη
Νησιά σε καθεστώς… take away - Οι τουρίστες γυρνούν την πλάτη στην εστίαση
Τι λέει ο Γεωργιάδης για τη γυναίκα έχασε τη ζωή της στην Αίγινα εξαιτίας έλλειψης οδηγού ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική αντικατάστασή τους
ΕΦΚΑ: Σήμερα η πληρωμή των αναδρομικών – Ποιους αφορά
Με αίμα βάφτηκε ξανά η άσφαλτος: Νεκρός 30χρονος οδηγός μηχανής σε τροχαίο
ΟΠΕΚΕΠΕ: Λιγότεροι κατά 100 χιλιάδες οι αγρότες που υπέβαλαν αιτήσεις επιδότησης
Συντάξεις Σεπτεμβρίου: Τι ώρα θα μπουν σήμερα Τρίτη (26/8) τα λεφτά στους λογαριασμούς των συνταξιούχων
Viral ο μικρός Κρητικός που φλερτάρει νεαρή κοπέλα με μπικίνι - «Έλα να πάμε στο νησί»