Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Ποιοι θα δουν αύξηση στις αποδοχές τους το 2024

31.12.2023, 23:42

Αναλυτικά οι κατηγορίες και το ύψος των αυξήσεων

Αυξήσεις στις αποδοχές θα δει η πλειονότητα των υπαλλήλων και των συνταξιούχων από το νέο έτος. Παράλληλα, περισσότερα χρήματα στους λογαριασμούς τους θα δουν και αρκετοί εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, όπως εκείνοι που συμπληρώνουν 3ετίες μετά το «ξεπάγωμα» του μέτρου, όπως και σε δεύτερο χρόνο εκείνοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.

Οι αυξημένες αποδοχές για τον Ιανουάριο του 2024 αφορούν εκτός των άλλων 630.000 δημόσιους υπαλλήλους -για πρώτη φορά ύστερα από 14 χρόνια- και περίπου 1,8 εκατ. συνταξιούχους, με το συνολικό ποσό της ενίσχυσης των εισοδημάτων για το σύνολο του έτους να ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ.

Αναλυτικά οι κατηγορίες όσων θα λάβουν αυξήσεις, καθώς επίσης και το ύψος τους:

Δημόσιοι υπάλληλοι: Με βάση το νέο μισθολόγιο για τους δημόσιους υπαλλήλους, από τον Ιανουάριο του 2024 θα λάβουν αύξηση 70 ευρώ στο βασικό μισθό, μεγαλύτερο επίδομα τέκνων από 20 έως 50 ευρώ, αλλά και έμμεση αύξηση από 6,4 έως 18,3 ευρώ λόγω της μειωμένης παρακράτησης στο ποσό του φόρου από την αύξηση του αφορολογήτου κατά 1.000 ευρώ για τις οικογένειες με παιδιά. Όπως προκύπτει από το νέο μισθολόγιο, το ετήσιο όφελος σε μέσα επίπεδα, ανά υπάλληλο, ανέρχεται σε 2.084 ευρώ μικτά ή 1.476 ευρώ καθαρά.

Συνταξιούχοι: Περίπου 1,8 εκατ. συνταξιούχοι που δεν έχουν προσωπική διαφορά ή προσωπική διαφορά έως 10 ευρώ, από την 1η Ιανουαρίου του 2024 θα έχουν αυξήσεις στις μηνιαίες τους αποδοχές περίπου 3%.

Κατάργηση πέναλτι: Καταργείται η μείωση 30% επί των συντάξεων για τους απασχολούμενους συνταξιούχους και αντικαθίσταται με εισφορά 10% επί των πρόσθετων αμοιβών που λαμβάνουν από την εργασία τους.

Τριετίες: Το μέτρο με το «ξεπάγωμα» αφορά σε βάθος χρόνου, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου περισσότερους από 600.000 εργαζόμενους που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.

Κατώτατος μισθός: Νέα αύξηση, που εκτιμάται ότι θα κυμανθεί από 5% έως 6% στις κατώτατες αμοιβές, θα έρθει εντός του 2024. Στο ποσοστό αυτό θα ενσωματωθεί ο τρέχον πληθωρισμός, αλλά και ένα μέρος της αύξησης της παραγωγικότητας. Η σχετική διαδικασία για την αύξηση του κατώτατου μισθού θα ξεκινήσει στο τέλος Ιανουαρίου του 2024 και θα τεθεί σε εφαρμογή από τον Μάιο του 2024. Με δεδομένα αυτά τα ποσοστά των αυξήσεων, ο νέος μισθός θα κυμανθεί από τα 820 έως τα 830 ευρώ, οπότε θα απομένουν 120 έως 130 ευρώ – επιπλέον – έως το 2027 για να επιτευχθεί στόχος για κατώτατο μισθό στα 950 ευρώ.

Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα: Ήδη έχει δοθεί αύξηση 8% του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Το μέτρο αφορά 200.000 πολίτες που ζουν από αυτά τα χρήματα.

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 ώρα
Οικονομία

Τέλος τα μετρητά στην πόρτα – Τι αλλάζει σε courier, efood και Wolt

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Οικονομία

Τι αλλάζει σε προσλήψεις, αμοιβές και μισθούς από 1η Νοεμβρίου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ελλάδα

Άννα Βίσση στο ΟΑΚΑ: Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ η διοργάνωση

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Style

Τα ζώδια που βιάζονται πάντα να κάνουν νέες σχέσεις

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κόσμος

Τραγωδία στη Βρετανία: Τρεις αδελφές αυτοκτόνησαν μαζί 16 χρόνια μετά τον θάνατο της μητέρας τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κρήτη

Τι μπορούμε να δούμε στον ουρανό της Κρήτης λίγο πριν τα μεσάνυχτα – Τα μυστικά μιας νύχτας χωρίς φεγγάρι

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Καιρός

Σάκης Αρναούτογλου: Οι βροχές επιστρέφουν – Ποιες περιοχές θα πλήξουν αρχικά οι μπόρες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Οικονομία

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στο Δημόσιο: Πότε έρχεται- Τι αλλάζει για τους υπαλλήλους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ελλάδα

Φωτιά στη Δεσκάτη Γρεβενών: Σηκώθηκαν δύο ελικόπτερα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κόσμος

Pfizer: Προχωρά σε 330 απολύσεις στην Ιταλία

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →