Πως συμβαίνει αυτό Όσο κι αν ακούγεται παράξενο, το όνομα που μας δίνουν οι γονείς μας επηρεάζει αρκετά τη ζωή μας, σε κάθε στάδιό της.
Το όνομά μας μπορεί να επηρεάσει την επιλογή επαγγέλματος, την επιλογή συντρόφου, τις προτιμήσεις μας σε διάφορα πράγματα, τις ευκαιρίες που μας δίνονται στην καριέρα μας και πολλά ακόμα, σύμφωνα με μελέτες, γράφει το γερμανικό tagesschau.de.
Άλλωστε, συνήθως, το όνομά μας είναι το πρώτο πράγμα που μαθαίνουν για εμάς οι άλλοι άνθρωποι.
Όπως έχουν δείξει μελέτες της ψυχολογίας, τα ονόματα δεν είναι μια απλή «ταμπέλα», καθώς μπορούν να επηρεάσουν πολλούς τομείς της ζωής μας.
Η ψυχολογία του ίδιου μας του ονόματος
Υπάρχουν αρκετά στοιχεία που δείχνουν πώς το ίδιο μας το όνομα επηρεάζει τη συμπεριφορά μας.
Μια αμερικανική μελέτη έδειξε πως άτομα με ονόματα όπως Denis και Dena καταλήγουν συχνά να γίνουν οδοντίατροι (dentists), ενώ άτομα με ονόματα όπως Lawrence και Laura γίνονται συχνά δικηγόροι (lawyers).
Άλλη μελέτη έδειξε πως τα ονόματα επηρεάζουν και την επιλογή συντρόφου: πολλοί παντρεύονται άτομα με παρόμοια φωνητικά επώνυμα. Για παράδειγμα, δύο Smith παντρεύονται μεταξύ τους δύο φορές πιο συχνά απ’ ό,τι ένας Smith με μια Brown ή μια Jones.
Η επίδραση του ονόματος φτάνει μέχρι και τις καταναλωτικές μας επιλογές: Μια μελέτη μάρκετινγκ έδειξε ότι ο ήχος του ονόματος, ακόμα και το αρχικό γράμμα του μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις μας.
Η οικειότητα φέρνει εμπιστοσύνη
Οι ερευνητές αποδίδουν το φαινόμενο αυτό στο αίσθημα οικειότητας. Όταν συναντάμε λέξεις που μας θυμίζουν το όνομά μας, τις βρίσκουμε πιο συμπαθητικές. Αυτό λειτουργεί σαν προκαταβολική εμπιστοσύνη. Το επιβεβαιώνουν μελέτες σε περισσότερες από 12 χώρες: όταν οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για τα αγαπημένα τους γράμματα, αναφέρθηκαν σε αυτά που περιλαμβάνονται στο όνομά τους – κυρίως τα αρχικά τους. Αυτό επηρεάζει αποφάσεις σε διάφορες καταστάσεις, είτε πρόκειται για επάγγελμα, σύντροφο ή φαγητό.
Το ίδιο ισχύει και για ονόματα που δεν είναι δικά μας, αλλά μας ακούγονται οικεία.
Η σημασία του ονόματος
Δεν παίζει ρόλο μόνο η φωνητική ή η οικειότητα ενός ονόματος, αλλά και το νόημά του. Σε μελέτη που ανέλυσε 223.000 προφίλ στο γερμανικό επαγγελματικό δίκτυο Xing, διαπιστώθηκε ότι άτομα με «αριστοκρατικά» επώνυμα, όπως Fürst (πρίγκιπας), König (βασιλιάς), Kaiser (αυτοκράτορας) και Ritter (ιππότης) είχαν συχνότερα διευθυντικές θέσεις από άτομα με ονόματα όπως Bauer (αγρότης), Becker (φούρναρης) ή Koch (μάγειρας). Ευτυχώς, τονίζουν οι ερευνητές, αυτό δεν είναι το μοναδικό κριτήριο για την επαγγελματική επιτυχία.
Δημοφιλή
Ηράκλειο: Σοκ για γαμπρό στις Μαλάδες - Η νύφη ήταν... ο πεθερός του! Δείτε βίντεο
Θλίψη στην Μεσαρά για τον χαμό του αγαπητού δασκάλου
Ηράκλειο: Τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό γυναίκας στον δρόμο προς Χάρακα
Αν γεννήθηκες μία από αυτές τις 6 μέρες τότε σε περιμένουν πολλά λεφτά
Ιερέας εκτός εαυτού μπούκαρε σε καφετέρια όταν είδε την 14χρονη κόρη του με νεαρό
Κρήτη: Έρχονται αλλαγές με συγχωνεύσεις στα νοσοκομεία του Λασιθίου – Τι προβλέπει η εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας
Τραγωδία στην άσφαλτο: Νεκρός 45χρονος μοτοσικλετιστής - Η μηχανή του «καρφώθηκε» με μεγάλη ταχύτητα σε φανάρι
Θλίψη στη Μεσαρά για τον θάνατο του Λεωνίδα Σταθωράκη
Τραγωδία στη Σαντορίνη: Πνίγηκε παιδάκι 4 ετών σε πισίνα