Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Διαλειμματική νηστεία: Κάνει καλό στην υγεία μας;

20.04.2024, 0:11

Δείτε τι λένε οι ειδικοί

Η διαλειμματική νηστεία είναι από τις δημοφιλέστερες δίαιτες τα τελευταία χρόνια καθώς είναι αποτελεσματική στην απώλεια βάρους, αλλά τώρα, οι επιστήμονες βρήκαν ότι μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα, αμφισβητώντας προηγούμενες πεποιθήσεις σχετικά με τα οφέλη της για την υγεία της καρδιάς.

Η ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον Victor Zhong της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Jiao Tong της Σαγκάης, ανέλυσε στοιχεία από περίπου 20.000 ενήλικες που συμμετείχαν στην Εθνική Έρευνα για την Υγεία και τη Διατροφή των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα ευρήματά τους που παρουσιάστηκαν στο φετινό συνέδριο Lifestyle and Cardiometabolic Health Scientific Sessions της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας στο Σικάγο, ο περιορισμός του φαγητού σε ένα χρονικό διάστημα 8 ωρών συνδέεται με 91% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο.

Η χρονικά περιορισμένη σίτιση (16:8) επιτρέπει την κατανάλωση φαγητού μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό «παράθυρο» 8-10 ωρών μέσα στην ημέρα, για παράδειγμα μεταξύ 08.00 και 18.00.

Πολλοί άνθρωποι ακολουθούν ένα τέτοιο μοντέλο χωρίς να το ξέρουν, λόγω των συνθηκών ζωής και του ωραρίου εργασίας.

Προηγούμενες μελέτες υποστήριζαν ότι αυτό το διατροφικό πρότυπο μειώνει τους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά, όπως η χοληστερόλη και η αρτηριακή πίεση, αλλά τώρα οι ερευνητές προτείνουν να «απλώνετε» τα γεύματά σας σε 12 έως 16 ώρες.

Μειονεκτήματα της διαλειμματικής νηστείας

Η διαλειμματική δίαιτα δεν είναι για όλους και μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία ορισμένων ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων των διαβητικών, των εγκύων, των γυναικών που θηλάζουν, καθώς και εκείνων που έχουν στο ιστορικό τους ή αντιμετωπίζουν διατροφικές διαταραχές.

Ένα τέτοιο μοτίβο δίαιτας είναι, επίσης, δύσκολο να τηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και μπορεί να επηρεάσει την όρεξη και τη διάθεσή σας.

Περάστε μερικές ώρες νηστικοί και πιθανότατα θα παρατηρήσετε ότι νιώθετε νευρικότητα.

Όταν παραλείπετε κάποιο γεύμα, ο οργανισμός σας επικεντρώνεται στις βασικές λειτουργίες που πρέπει να κρατήσει ενεργοποιημένες.

Έτσι, η νευρικότητα είναι ο τρόπος του οργανισμού σας να σας ειδοποιήσει ότι χρειάζεται «καύσιμα».

Το κύριο καύσιμο για τον εγκέφαλό σας είναι η γλυκόζη, την οποία παίρνετε μέσω της διατροφής, ιδιαίτερα από τις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες που εντοπίζονται στα φρούτα, τα λαχανικά και τα τρόφιμα ολικής άλεσης είναι εξαιρετική πηγή ενέργειας του οργανισμού, επειδή οι φυτικές ίνες που περιέχουν βοηθούν στη διατήρηση του σακχάρου στο αίμα σε σταθερά επίπεδα.

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 3 λεπτά
Ελλάδα

Μενίδι: Φωτιά στο στρατόπεδο ΚΑΠΟΤΑ – Εστάλη μήνυμα από το 112

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Ελλάδα

Τραγωδία στη Χαλκιδική: Νεκρή λουόμενη στη Βεργιά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Ελλάδα

Στη Λάρισα έφτασαν οι καπνοί από τη φωτιά στην Χαλκιδική, δείτε δορυφορικές εικόνες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Style

Ιωάννα Τούνη: Ανάποδες βουτιές που εντυπωσιάζουν

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Κρήτη

Μεγάλη καταστροφή στο Ρέθυμνο: Για δεύτερη φορά κάηκαν οι αμπελώνες – Είχαν πληγεί ξανά το 2022

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στη Σίβηρη: Τρεις πυροσβέστες στο νοσοκομείο λόγω τραυματισμών και αναπνευστικών – Βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Ελλάδα

Δεν βγαίνει από τη φυλακή ο Κώστας Πάσσαρης: Νέο «μπλόκο» των δικαστών στη Ρουμανία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 37 λεπτά
Ελλάδα

Παλλήνη: Κομμένο καλώδιο προκάλεσε φωτιά στην οδό Ελαιώνων

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 47 λεπτά
Ελλάδα

Τζόκερ 13/8: Σήμερα η κλήρωση για 3,3 εκατ. ευρώ – Μέχρι τι ώρα το δελτίο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 52 λεπτά
Style

Αυτά τα ζώδια δεν ξεπερνούν ποτέ τον μεγάλο τους έρωτα

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →