Πώς μια οικογενειακή επιχείρηση εξελίσσεται παραμένοντας σταθερή στις αξίες της
Από την Κωνσταντινούπολη του 19ου αιώνα μέχρι την Κρήτη… η πορεία της εταιρείας «Ταλιάνης» αποτελεί μια συγκινητική διαδρομή γεμάτη συνέπεια, ευελιξία και επιχειρηματική διορατικότητα που άντεξε στον χρόνο!
Η ιστορία της επιχείρησης ξεκινάει από τον Δημήτριο Ταλιάνη, ο οποίος έφυγε από την Κωνσταντινούπολη, πήγε στη Μυτιλήνη κι έπειτα κατέληξε στην Κρήτη, όπου και ξεκίνησε το εμπόριο ελαιολάδου και την παραγωγή σαπουνιών.
Τα θεμέλια του «Οίκου Δημητρίου Ταλιάνη», λοιπόν, είχαν ήδη δημιουργηθεί από το 1890 με το γενικό εμπόριο και τις εισαγωγές – εξαγωγές, ενώ συνεχίζει μέχρι σήμερα ως Ταλιάνης ΑΕΒΕ, στην τέταρτη πλέον γενιά.
Η ιστορία της εταιρείας – Από τα χαρούπια στα μπαχαρικά και ακόμα παραπέρα
Ήδη από παλιά, γύρω στο 1890, η επιχείρηση ασχολούταν με εξαγωγές χαρουπιών και αρωματικών φυτών, σε μια εποχή που τα εμπορεύματα μεταφέρονταν με μαούνες, δηλαδή ξύλινες βάρκες με μηχανή.
Στις αρχές του 20ού αιώνα, περίπου το 1900, ο Δημήτριος Ταλιάνης συνεργάστηκε με τους Λιαπάκη και Βασιλάκη – Αλεπουδέλη (τον πατέρα του νομπελίστα Οδυσσέα Ελύτη) και ίδρυσαν το εργοστάσιο «Αθηνά», το οποίο υπήρξε ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια στην Ελλάδα.
Ωστόσο, η οικογένεια Ταλιάνη ακολούθησε αυτόνομη πορεία στον χώρο, επενδύοντας στον πλούτο της κρητικής γης, καθώς συνέχισε από το 1936 υπό τον Ευστράτιο και Μιχαήλ Ταλιάνη την εξαγωγή χαρουπιών και αρωματικών φυτών στο νησί ενώ από το 1984 έως και σήμερα το 2025 η επιχείρηση έχει πια περάσει στην επόμενη γενιά, τον Μανώλη Ταλιάνη.
Η νέα γενιά έβαλε το λιθαράκι της στην οικογενειακή επιχείρηση
Το cretaone.gr συνομίλησε με τα νεότερα στελέχη της εταιρείας, την Φωτεινή και τον Μιχάλη Ταλιάνη, οι οποίοι έκαναν λόγο για τους στόχους, τη φιλοσοφία της εταιρείας αλλά και τις προκλήσεις της επιχειρηματικότητας που καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν.
Πρόκειται για δύο νέα παιδιά με σπουδές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και μεταπτυχιακούς τίτλους στο εξωτερικό, οι οποίοι έχουν φέρει στη διοίκηση και γενικότερα στην εταιρεία μια νέα αντίληψη: όχι μόνο γνώση, αλλά και νοοτροπία πρόβλεψης και προσαρμογής στο επιχειρείν.
«Η αντίληψη είναι καθοριστικός παράγοντας στο πως να αντιμετωπίσουμε την καθημερινότητα», όπως επισημαίνουν στο cretaone.gr.
«Προσπαθούμε να προλαμβάνουμε καταστάσεις και αυτό έχει βοηθήσει την εταιρεία να προχωράει με σταθερά βήματα. Ένα στοιχείο που θέλουμε να κρατήσουμε στην εταιρεία είναι η παραγωγική διαδικασία με τα ήδη υπάρχοντα αλλά και με νέα προϊόντα».
Επιχειρηματικότητα και προκλήσεις στην Κρήτη
«Κάθε εποχή έφερνε και νέες ανάγκες, έτσι η επιχείρηση μεγάλωνε μαζί με τις ανάγκες της αγοράς», όπως αναφέρουν στο cretaone.gr.
Συγκεκριμένα, τη δεκαετία του ’90 και του 2000, με την ύφεση της αγροτικής παραγωγής στην Κρήτη το 2007 και την άνοδο του τουρισμού, η εταιρεία έκανε στροφή, δεν περιορίστηκε μόνο σε εξαγωγές αρωματικών φυτών και χαρουπιών αλλά επένδυσε σε εισαγωγές και επεξεργασία μπαχαρικών, δημιουργώντας νέες συνεργασίες και εμπορικές σχέσεις με άλλες εταιρείες.
«Η μεγάλη άνοδος του τουρισμού ήταν μία πρόκληση για εμάς ώστε να ασχοληθούμε με εμπορεύματα που είχαν σχέση με τον τουρισμό, κι έτσι αρχίσαμε να επενδύουμε στην εισαγωγή και στην επεξεργασία των μπαχαρικών», όπως δηλώνουν χαρακτηριστικά.
Συνεχίζουν λέγοντας: «Σαν εταιρεία προσπαθήσαμε να αξιοποιήσουμε το υπάρχον δίκτυο διανομής ώστε να εμπλουτίσουμε την γκάμα των εμπορευμάτων αλλά και των συνεργατών μας. Από τα αρωματικά φυτά και τα μπαχαρικά, λοιπόν, πλέον πωλούνται ζωοτροφές για σκύλους και γάτες, ενώ πρόσφατα επεκτάθηκαμε και σε τροφές για οικόσιτα πτηνά και δημητριακά πρωινού».
Η γεωγραφική θέση της Κρήτης είναι τόσο προνόμιο όσο και πρόκληση. Όπως τονίζουν τα σημερινά στελέχη της εταιρείας, «η τοποθεσία στην Κρήτη συνεπάγεται μεγαλύτερο κόστος μεταφοράς και ανάγκη για διπλάσια οργάνωση, ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά». «Δεν αρκεί να αγοράζουμε σωστά. Πρέπει να ψάχνουμε πολύ, να προνοούμε, να είμαστε ακριβείς στις παραδόσεις και στις τιμές. Πρέπει να είμαστε σωστοί και στους πελάτες και στους προμηθευτές», σημειώνουν.
Άλλωστε όπως καταλήγουν στο cretaone.gr, «η φιλοσοφία της εταιρείας βασίζεται στη μακροπρόθεσμη εμπιστοσύνη με προμηθευτές, πελάτες και συνεργάτες».
«Πολλοί από τους πελάτες μας είναι μαζί μας πάνω από 50 χρόνια. Έχουμε συνεργασίες με πελάτες στο εξωτερικό που κρατούν μέχρι και 80 χρόνια». Στόχος της εταιρείας είναι πάντα η ποιότητα, η σταθερότητα και η ευελιξία – στοιχεία που έκαναν την «Ταλιάνης ΑΕΒΕ» γνωστή στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η πραγματική τύχη όμως, όπως παραδέχεται και ο πατέρας των δύο παιδιών, κ. Μανώλης Ταλιάνης, ήταν η συνέχεια της επιχείρησης μέσα στην οικογένεια. «Αυτό είναι και το μεγαλύτερο δώρο, να αποσύρεσαι και να βλέπεις τα παιδιά σου να προχωρούν καλύτερα και πιο μπροστά από σένα.»
Σύνοψη άρθρου
- Η εταιρεία «Ταλιάνης» ξεκίνησε από τον Δημήτριο Ταλιάνη το 1890, με εμπόριο ελαιολάδου και σαπουνιών, και συνεχίζει μέχρι σήμερα στην τέταρτη γενιά.
- Η οικογένεια Ταλιάνη επένδυσε στον πλούτο της κρητικής γης, εξάγοντας χαρούπια και αρωματικά φυτά, ενώ επεκτάθηκε και σε εισαγωγές μπαχαρικών.
- Η νέα γενιά της εταιρείας, με σπουδές στο εξωτερικό, εισήγαγε νοοτροπία πρόβλεψης και προσαρμογής, διατηρώντας την εταιρεία ανταγωνιστική.
- Η γεωγραφική θέση της Κρήτης αποτελεί πρόκληση για την εταιρεία, που βασίζεται στην εμπιστοσύνη με μακροχρόνιους συνεργάτες και πελάτες.
Δημοφιλή
Κατ’ οίκον περιορισμός 13,5 ετών για τον Γιάννη Ξυδάκη – Ένοχος για απόπειρα ανθρωποκτονίας
Δημήτρης Αλεξάνδρου: «Σφόδρα ενοχλημένος» με την εμφάνιση της Ιωάννας Τούνη με το νέο σύντροφό της και τον γιο τους αγκαλιά
Στα Χανιά προσγειώθηκε το πρωί της Δευτέρας (13/10) το «Air Force»
Κρήτη: Βαρύ πένθος για τον πρόεδρο των Διευθυντών ξενοδοχείων, Γιώργο Πελεκανάκη
Γνωστός ηθοποιός παντρεύτηκε με πολιτικό γάμο τη σύντροφό του
Ρέθυμνο: Η νύφη πριν τον γάμο έκανε στάση στο δημαρχείο και το γλέντι ξεκίνησε με χορούς - Δείτε βίντεο
Κρήτη: Έφυγε από την ζωή αστυνομικός
Χανιά: Βαρύ πένθος για τον τραγικό θάνατο γνωστού επιχειρηματία που πέθανε σε δυστύχημα
Κρήτη: 30χρονη Χανιώτισσα «δεν μάσησε» από την επιστροφή ΕΝΦΙΑ και ξεσκέπασε τον απατεώνα