Ηράκλειο: 19oC

Διαδίκτυο: Τι αγοράζουν πιο πολύ οι Έλληνες

18.03.2024, 0:17

Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat

Δύο στους τρεις χρήστες Internet στην Ελλάδα πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές μέσα στο 2023, με το ποσοστό διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου να παραμένει σταθερά σε υψηλά επίπεδα παρά την πλήρη επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων.

Μάλιστα, οι Έλληνες πλέον, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, όχι μόνο πραγματοποιούν αγορές αγαθών και υπηρεσιών, αλλά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και για τις αγοραπωλησίες από φυσικά πρόσωπα, άλλους ιδιώτες, κυρίως μεταχειρισμένων αντικειμένων ή υπηρεσιών βραχυπρόθεσμης ενοικίασης. Σε ό,τι αφορά, πάντως, τις αγορές αγαθών αυτό που κερδίζει σταθερά έδαφος είναι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες έτοιμων γευμάτων, με τον ανταγωνισμό να είναι ιδιαίτερα έντονος ανάμεσα στις πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το 2023 το 66,72% των χρηστών Internet στην Ελλάδα πραγματοποίησε αγορές αγαθών και υπηρεσιών από το Διαδίκτυο, ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από αυτό του 2021 (68,52%), κάτι που σχετίζεται με το γεγονός ότι τότε υπήρχαν ακόμη περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, αλλά πολύ υψηλότερο από αυτό που ίσχυε 10 χρόνια πριν και ήταν 40,13%, το 2013. Πάντως, το ποσοστό παραμένει αρκετά χαμηλό σε σύγκριση με τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ενωση (75,14% το 2023), με την Ελλάδα να κατατάσσεται με βάση αυτό το κριτήριο στην 22η θέση μεταξύ των «27».

Είδη ένδυσης είναι αυτό που αγοράζουν κυρίως από το Internet οι Ελληνες καταναλωτές, κάτι που σχετίζεται σε σημαντικό βαθμό με τις πληθωριστικές πιέσεις και την αναζήτηση στο Διαδίκτυο χαμηλότερων τιμών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, αγορές ειδών ένδυσης, συμπεριλαμβανομένων και των αθλητικών ειδών ένδυσης, έκανε το 35,52%.

Στη δεύτερη θέση με συνεχή ανάπτυξη βρίσκονται οι ηλεκτρονικές παραγγελίες έτοιμων γευμάτων και ροφημάτων για διανομή κατ’ οίκον (το γνωστό μας delivery) με το 21,31% να προβαίνει σε τέτοιες αγορές.

Το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 10,23% το 2020, αυξήθηκε σε 15,45% το 2021 για να ξεπεράσει το 20% και να φτάσει το 20,54% το 2022.

Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα είδη αθλητικού εξοπλισμού (13,16% το 2023), έχοντας χάσει λίγο έδαφος σε σχέση με το 2022 (15,24%), κάτι που οφείλεται πιθανόν στην επαναφορά των συνηθειών που υπήρχαν πριν από τα lockdowns. Αμέσως μετά ακολουθούν με 13,14% τα είδη τεχνολογίας, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η αγορά τηλεοπτικού περιεχομένου από πλατφόρμες («κατέβασμα» ή streaming) με 12,71%. Το ποσοστό στην εν λόγω κατηγορία έχει τετραπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2020 (3,16%), ενώ αυξήθηκε σημαντικά και σε σχέση με το 2022 (6,92%).

Τέλος, ολοένα και περισσότεροι Ελληνες χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες που παρέχουν διάφορες πλατφόρμες για την αγορά αγαθών και κυρίως υπηρεσιών από ιδιώτες με το σχετικό ποσοστό να ανέρχεται σε 15,99% το 2023 από μόλις 7,50% το 2021.

Πηγή: moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

πριν από 1 λεπτό
Αθλητικά

Σερβία – Αλβανία: Με Ζίβκοβιτς και Στρακόσα οι ενδεκάδες των δύο ομάδων

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 λεπτά
Πολιτική

Αλέξης Τσίπρας: Από ποια κόμματα παίρνει ψηφοφόρους – Τα στελέχη που θα έχει μαζί του στο νέο κόμμα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Τεχνολογία

Πρώην στέλεχος της Google προειδοποιεί τι θα συμβεί αν κάποιος διδάξει στην ΑΙ πώς να σκοτώνει

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Αθλητικά

Ο Αντετοκούνμπο στο πλατό του Αρναούτογλου: «Έστειλα έναν φίλο μου στη Μαράια και μου έριξε χυλόπιτα»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Style

Οι 11 συμβουλές για καλύτερη ερωτική ζωή μετά τα 50

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Κόσμος

Ισραήλ: Περίπου 4 ώρες θα καθίσει ο Τραμπ το πρωί της Δευτέρας – Τι προβλέπει το πρόγραμμά του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ελλάδα

Σαντορίνη: Πώς πνίγηκε ο 5χρονος στην πισίνα του ξενοδοχείου (Βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Ελλάδα

Πλεύρης: «Αν γίνει Χούντα, θέλω να είμαι επικεφαλής εκτελεστικού αποσπάσματος – Πρέπει να εκτελεστεί κόσμος»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 25 λεπτά
Ελλάδα

Αγωνία για την Ελλάδα: Δεύτερη φτωχότερη χώρα της ΕΕ με εκρηκτική διαφορά στην αγοραστική δύναμη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Κόσμος

Βούλιαξε το εμβληματικό πειρατικό πλοίο «Marigalante» – Δείτε βίντεο από τη στιγμή της βύθισης

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →