Ηράκλειο: 25oC

Τι είναι αυτά τα «μπιμπίκια» στα λάστιχα του αυτοκινήτου – Σε τι χρησιμεύουν

24.03.2025, 13:05

Τα καινούργια λάστιχα βγαίνουν από το εργοστάσιο με μικρά εξογκώματα

Στα καινούργια και ελαφρώς μεταχειρισμένα λάστιχα παρατηρούμε μικρά εξογκώματα που μοιάζουν με μικρά καρφιά και περιβάλλουν την επιφάνεια του ελαστικού. Αυτό που οι περισσότεροι ενδεχομένως δεν γνωρίζουν είναι ότι η τραχύτητα της επιφάνειας είναι αποτέλεσμα της διαδικασίας παραγωγής των ελαστικών.

Πιο συγκεκριμένα, για την κατασκευή ενός ελαστικού, χρησιμοποιείται ένα καλούπι που καλύπτεται με διαδοχικά φύλλα καουτσούκ, συμπεριλαμβανομένων των μεταλλικών μερών που δίνουν σχήμα και ακαμψία, τόσο στα πλαϊνά τοιχώματα όσο και στο πέλμα.

Όλο το ελαστικό υπόκειται σε μεγάλη θερμοκρασία και πίεση στη φάση της παραγωγής, προκειμένου να δημιουργηθεί το πέλμα του ελαστικού, τα πλευρικά του τοιχώματα κ.λπ. Και όπως φαντάζεστε, δεν μπορούν να υπάρχουν αστοχίες σε αυτή τη διαδικασία παραγωγής.

Αν και σε όλη τη διαδικασία υπάρχει εξοπλισμός ελέγχου με λέιζερ, ακτίνες Χ και κάμερες, το κλειδί για τη σωστή κατασκευή ενός ελαστικού είναι η ενδεδειγμένη διαδικασία σκλήρυνσης σε υψηλή θερμοκρασία.

Προκειμένου οι ατμοί από τη διαδικασία να μην σχηματίζουν φυσαλίδες που επηρεάζουν τη δομή του ελαστικού – και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του οχήματος – υπάρχουν μικροσκοπικές τρύπες κατανεμημένες σε όλο το καλούπι, από τις οποίες «δραπετεύει» λίγο καουτσούκ.

Τι θα συμβεί όμως εάν αφαιρέσετε αυτά τα καρφάκια; Απολύτως τίποτα. Τα μικρά τριχίδια των καινούργιων ελαστικών φθείρονται γρήγορα και μετά από μερικά χιλιόμετρα διαδρομής θα έχουν εξαφανιστεί σχεδόν τελείως. Για αυτά που βρίσκονται στο πλαϊνό τμήμα, δεν τίθεται κάποιο θέμα ανησυχίας. Είναι περιττό να κάτσετε να τα αφαιρέσετε.

Από την άλλη, η αφαίρεσή τους μπορεί να είναι επικίνδυνη για το ελαστικό εάν τα βγάλουμε με δύναμη: το κόψιμο με λεπίδα ή το τρίψιμο μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού. Ζημιά που θα έχει μόνο -πολύ περιορισμένο- αισθητικό αποτέλεσμα στα μάτια του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

Η σύστασή μας είναι να μην κάνετε τίποτα και να θυμάστε τον λόγο για τον οποίο είναι εκεί κάθε φορά που τα βλέπετε. Να θυμάστε ότι χωρίς αυτά, τα ελαστικά δεν θα μπορούσαν να έχουν την απόδοση και την ποιότητα που απολαμβάνουμε σήμερα.

Παρακάτω ακολουθεί ένα βίντεο από το κανάλι History of Simple Things στο Youtube που εξηγεί με περισσότερες λεπτομέρειες γιατί δημιουργούνται αυτές οι μικρές προεξοχές στα ελαστικά κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους.

πριν από 36 λεπτά
Ελλάδα

Τραυματίστηκε σε τροχαίο η Αφροδίτη Λατινοπούλου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Style

Τι σημαίνει η λέξη «παρόλα»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Υγεία

Αυτές οι 6 τροφές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β12

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Ελλάδα

Τροχαίο στην Πιερία με νεκρό 9χρονο κοριτσάκι: Μάχη να κρατηθεί στη ζωή η 11χρονη αδερφή της – Εκτός κινδύνου η μητέρα τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Ελλάδα

Γιατί έκανε «βουτιά» ο τζίρος στην εστίαση;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Style

Ιωάννα Τούνη για τον γιο της: «Πόσο ευλογημένη είμαι που με έκανες μαμά» – To τρυφερό video

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Ελλάδα

Βόρεια Προάστια: Ληστής προσπαθεί να κάνει διάρρηξη αλλά αποτυγχάνει – Δείτε βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Ελλάδα

Ξεσπά η αδερφή της 36χρονης που δολοφονήθηκε στον Βόλο: «Είναι τέρας, θανατική ποινή πρέπει να πάρει»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Κόσμος

Αγγλία: Κρατούσε νεκρά μωρά στο σαλόνι και τα έβαζε να «δουν» κινούμενα σχέδια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Οικονομία

ΟΠΕΚΕΠΕ: Επιδοτήσεις μέχρι και σε ΚΤΕΟ – Διπλασιασμοί επιδοτήσεων

Διαβάστε περισσότερα