Ο τρόπος για να μπει τέλος στις καθημερινές διαφημιστικές κλήσεις
Δεν είναι λίγες οι φορές που, σχεδόν σε καθημερινή βάση, θα λάβουμε ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις, κυρίως για διαφημιστικούς σκοπούς και όχι μόνο…
Για τους περισσότερους συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, οι ανεπιθύμητες κλήσεις έχουν μετατραπεί το τελευταίο -μεγάλο- διάστημα σε μόνιμη ενόχληση. Από νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ, ακόμη και σε ώρες και ημέρες ακατάλληλες, δεχόμαστε τηλεφωνήματα από εταιρείες που προσπαθούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους, είτε αυτά έχουν να κάνουν συνήθως με ηλεκτρική ενέργεια κ.ά. είτε με υπηρεσίες τηλεφωνίας και διάφορα ακόμη προϊόντα. Υπηρεσίες, όμως, που δεν ζήτησε κανείς μας.
Η αλήθεια είναι πως, το 2018, όταν έληξε η προθεσμία που είχε η Ελλάδα για να συμμορφωθεί με τον ευρωπαϊκό κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων (GDPR), οι περισσότεροι πείστηκαν ότι θα πάψουν να δέχονται κλήσεις από τηλεφωνικά κέντρα που προωθούν τα προαναφερθέντα προϊόντα. Ωστόσο, παρά την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου, είχε προδιαγραφεί ότι οι εταιρείες, που επιλέγουν να λειτουργούν στη γκρίζα ζώνη, δεν θα σταματούσαν τις πωλήσεις και την προώθηση προϊόντων μέσω τηλεφώνου.
Τι εννοούμε, όμως, με τον όρο «γκρίζα ζώνη»;
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα πεδίο απ’ όπου αντλούνται στοιχεία που αφορούν τις κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς. Ο εκπρόσωπος ενός call center, δηλαδή, που πραγματοποιεί τυχαίες τηλεφωνικές κλήσεις μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα, επειδή δεν γνωρίζει σε ποιον ανήκει ο τηλεφωνικός αριθμός. Και, επομένως, δεν είναι σε θέση να συνδέσει τον τηλεφωνικό αριθμό με κάποιο πρόσωπο.
Υπάρχει ασπίδα προστασίας μας απέναντι σε αυτό;
Η απάντηση είναι «ναι». Η ένταξη στο «μητρώο 11», δηλαδή στο άρθρο 11 του νόμου 3471/2006, αποτελεί μονόδρομο ώστε να πάψει ένας πολίτης να δέχεται διαφημιστικές κλήσεις στο σταθερό ή το κινητό τηλέφωνο.
Τί είναι το «Μητρώο 11» και πώς κάνουμε εγγραφή
Επί της ουσίας πρόκειται για μια λίστα την οποία οφείλει να τηρεί κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, καταγράφοντας τα στοιχεία των συνδρομητών που έχουν ζητήσει να μη δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς.
Προκειμένου να εγγραφούμε στο εν λόγω μητρώο, και να βγούμε δηλαδή από την παραπάνω «γκρίζα ζώνη», θα πρέπει να απευθυνθούμε στον πάροχό μας, ακολουθώντας την παρακάτω διαδικασία:
Οι συνδρομητές μπορούν α) να καταθέσουν αίτηση ηλεκτρονικά ή σε υποκατάστημα του παρόχου τους, β) να καλέσουν στον ειδικό πενταψήφιο αριθμό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης ή γ) να αποστείλουν email ακολουθώντας τις οδηγίες για το «μητρώο 11» που περιγράφονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας τηλεπικοινωνίας που ανήκουν.
Συνήθως, για να ολοκληρωθεί το αίτημα εγγραφής στο μητρώο μπορεί να απαιτηθούν ως και 30 ημέρες.
Σε περίπτωση που πράξουμε αναλόγως, οι εταιρείες προώθησης προϊόντων, κατά τη διαμόρφωση της τελικής λίστας με τους τηλεφωνικούς αριθμούς προς τους οποίους πρόκειται να πραγματοποιηθούν κλήσεις, εξαιρούν με τη χρήση ειδικού λογισμικού τους τηλεφωνικούς αριθμούς στους οποίους δεν επιτρέπεται να πραγματοποιηθούν κλήσεις.
Σε αντίθετη περίπτωση, οι εταιρείες που παραβαίνουν τον νόμο βρίσκονται αντιμέτωπες με την επιβολή διοικητικών προστίμων από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Πέραν αυτού, τα θύματα μπορούν να καταθέσουν αγωγή και μήνυση διεκδικώντας αποζημίωση για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων»
Σημειώνεται, πάντως, ότι η ένταξη στο εν λόγω μητρώο δεν προσφέρει προστασία από εταιρείες και call centers που βρίσκονται ή εμφανίζονται να βρίσκονται στο εξωτερικό, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με κλήσεις που δεχόμαστε το τελευταίο διάστημα από χώρες όπως η Πολωνία, Ολλανδία, Τσεχία, Ιταλία κ.ά.
Απόκρυψη αριθμού και μπλοκάρισμα κλήσεων
Επίσης, οι συνδρομητές μπορούν να ζητήσουν από την εταιρεία τους να μπλοκάρει τις κλήσεις με απόκρυψη αριθμού. Όποιος καλεί με αυτό τον τρόπο, θα ακούει μήνυμα κατειλημμένου.
Αν, παρ’ όλα αυτά, συνεχιστούν οι ενοχλήσεις, ο συνδρομητής μπορεί να ζητήσει προσωρινή εμφάνιση των στοιχείων του καλούντος για να προχωρήσει σε καταγγελία ή νομική ενέργεια.
Η διαδικασία στην Cosmote για εγγραφή στο Μητρώο 11
Οι πελάτες σταθερής ή κινητής που επιθυμούν να καταχωρηθεί η τηλεφωνική τους σύνδεση στο Μητρώο μπορούν να εγγραφούν σε αυτό:
- με αίτησή τους σε οποιοδήποτε Κατάστημα COSMOTE ή ΓΕΡΜΑΝΟΣ, ή
- καλώντας στο 13888 (Εξυπηρέτηση Οικιακών Πελατών) ή στο 13818 (Εξυπηρέτηση Εταιρικών Πελατών), ή
- ηλεκτρονικά μέσω της φόρμας επικοινωνίας ή
- Μέσω της εφαρμογής για κινητά (mobile application) COSMOTE/What’s Up/Frog (ανάλογα με την σύνδεση σας), στο προφίλ συνδρομητή, ενότητα «Προσωπικά δεδομένα» – «Διαφημιστικές επικοινωνίες»
- Μέσω του Site www.cosmote.gr στην ενότητα My Cosmote – «Συχνές επιλογές» – «Προσωπικά δεδομένα» – «Διαφημιστική επικοινωνία»
Σύμφωνα με την Cosmote «η επιλογή αναφορικά με τo Μητρώο καταχωρείται άμεσα από τον ΟΤΕ στα συστήματά τους. Εντούτοις, δεδομένου ότι οι διαφημιζόμενες εταιρείες αναζητούν κατά κανόνα το Μητρώο σε τακτά χρονικά διαστήματα, πχ ενός μηνός, ενδέχεται να δεχθείτε διαφημιστικές κλήσεις για περιορισμένο χρονικό διάστημα μετά την εγγραφή της σύνδεσής σας στο Μητρώο. Για παράδειγμα εάν ένας συνδρομητής καταχωρήσει την σύνδεσή του στο Μητρώο στις 15/3, αλλά ο διαφημιζόμενος αναζήτησε το Μητρώο στις 13/3, η σύνδεση του συνδρομητή δεν θα περιλαμβάνεται στο αρχείο που παρέλαβε ο διαφημιζόμενος, με αποτέλεσμα ο συνδρομητής να λάβει για περιορισμένο χρονικό διάστημα διαφημιστικές κλήσεις».
- Για αναλυτικές οδηγίες πατήστε εδώ
Η διαδικασία στη Vodafone για εγγραφή στο Μητρώο 11
Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να ενταχθεί / εξαιρεθεί από το συγκεκριμένο μητρώο, επιλέγοντας έναν από τους παρακάτω τρόπους:
- μέσω της εφαρμογής My Vodafone app/My CU app/ My Account/ My home account
- καλώντας στην εξυπηρέτηση πελατών (13830 ή 1399)
- απευθυνόμενος σε κατάστημα Vodafone
- αποστέλλοντας e-mail στη διεύθυνση: data.privacy.gr@vodafone.com με θέμα “Ένταξη/Απένταξη στο Μητρώο 11”, και θα πρέπει να αναφερθούν τα στοιχεία της συνδρομής (ονοματεπώνυμο, αριθμός ΑΤ, Δ/νση, ΑΦΜ), να επισυναφθεί φωτοτυπία της ΑΤ και να επιλεχθεί μία από τις κάτωθι επιλογές (α) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ VF, (β) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ, (γ) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ
- Για αναλυτικές οδηγίες πατήστε εδώ
Η διαδικασία στη Nova για εγγραφή στο Μητρώο 11
Οι συνδρομητές που δεν επιθυμούν να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς μπορούν:
- Να επικοινωνήσουν με την Εξυπηρέτηση Πελατών Nova
- Να επισκεφθούν ένα κατάστημα Nova
- Να αποστείλουν γραπτό ενυπόγραφο αίτημα, συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο διπλής όψης ΑΔΤ ή Διαβατηρίου, είτε μέσω Live Chat είτε ταχυδρομικά στη διεύθυνση: Nova MAE, Λ. Αθηνών 106, Αθήνα, Αττικής, ΤΚ 10442
Συνδρομητές, οι οποίοι καταχωρούνται στο Μητρώο 11 και στη συνέχεια επιθυμούν να αλλάξουν την επιλογή τους και να διαγραφούν από το Μητρώο 11, μπορούν να το αιτηθούν είτε τηλεφωνικά είτε επιλέγοντας την αποστολή αιτήματος, ηλεκτρονικά ή μέσω ταχυδρομείου, με έναν από τους παραπάνω τρόπους.
- Για αναλυτικές οδηγίες πατήστε εδώ
Πηγή: news247.gr

Δημοφιλή
Κρήτη: Η μαντινάδα που τραγούδησε ο Σαμόλης «έλιωσε» το Tik Tok
«Βόμβα μεγατόνων» στο Βενιζέλειο
Κλείνει ο ΒΟΑΚ αύριο 20/11 λόγω ανατινάξεων
Βορίζια: Η χήρα του Καργάκη αποκάλυψε πως έγινε η φονική συμπλοκή
Κρήτη: Η μερακλίνα που «μάγεψε» το κοινό με το χορό της - Δείτε βίντεο
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από δάσκαλο στα Βορίζια: «Εφυγα από το σχολείο νύχτα, κυνηγημένος»
«Είχαμε σχεδιάσει με Καρυστιανού να ανακοινώσει κόμμα στις 24 Ιουλίου στα Χανιά» - Αποκαλύψεις Καραχάλιου για το «Κύμα»
Βορίζια: Στο δικαστήριο για συμπληρωματική κατάθεση η σύζυγος του 39χρονου Φανούρη Καργάκη
Βορίζια: Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια της 56χρονης πριν ξεψυχήσει