Άλλοι πατάνε γκάζι για να «προλάβουν», άλλοι φρενάρουν απότομα
Το πορτοκαλί φανάρι είναι ίσως η μεγαλύτερη παγίδα της καθημερινής οδήγησης.
Άλλοι πατάνε γκάζι για να «προλάβουν», άλλοι φρενάρουν απότομα, δημιουργώντας πιο επικίνδυνες καταστάσεις από το ίδιο το κόκκινο.
Το φως αυτό, το οποίο εμφανίζεται ανάμεσα στο πράσινο και το κόκκινο, δεν είναι διακοσμητικό ούτε απλώς προαιρετικό.
Ο ρόλος του είναι να προειδοποιήσει εγκαίρως τον οδηγό για την επερχόμενη διακοπή της κυκλοφορίας, ώστε να προλάβει να ακινητοποιήσει το όχημά του με ασφάλεια, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν.
Παρά τη συχνότητά του, όμως, λίγοι γνωρίζουν με ακρίβεια τι προβλέπει ο ΚΟΚ για αυτή τη φάση του φωτεινού σηματοδότη.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όταν το πορτοκαλί (ή κίτρινο) φως ανάψει, ο οδηγός οφείλει να σταματήσει πριν από τη διάβαση πεζών ή, αν δεν υπάρχει τέτοια, σε απόσταση που να βλέπει καθαρά το φανάρι.
Ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική εξαίρεση που πολλοί “έξυπνοι” επωφελούνται από αυτή.
Αν το όχημα βρίσκεται τόσο κοντά στο φανάρι ώστε η ακινητοποίηση να μην μπορεί να γίνει με ασφάλεια, τότε ο οδηγός επιτρέπεται να συνεχίσει την πορεία του.
portokali-fanari
Υπάρχει όμως και η περίπτωση που το πορτοκαλί φως αναβοσβήνει, κάτι που βλέπουμε συνήθως σε φανάρια εκτός λειτουργίας ή σε σημεία με μειωμένη κυκλοφορία ειδικά τις νυχτερινές ώρες.
Σε αυτήν την περίπτωση, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να μειώσει την ταχύτητας του οχήματος και να κινηθεί με ιδιαίτερη προσοχή, παραχωρώντας προτεραιότητα τόσο στους πεζούς όσο και στα οχήματα με τα οποία διασταυρώνεται.
Αξίζει τώρα να δούμε τι προβλέπεται σε περίπτωση που κάποιος παραβιάσει τις διατάξεις του νέο ΚΟΚ που σχετίζονται με το πορτοκαλί φανάρι.
Σε αντίθεση με το κόκκινο, όπου οι κυρώσεις είναι αυστηρές, εδώ ο Κώδικας εμφανίζεται πιο ελαστικός.
Το προβλεπόμενο πρόστιμο ανέρχεται στα 30 ευρώ και δεν συνοδεύεται από αφαίρεση της άδειας οδήγησης, γεγονός που καθιστά την παράβαση λιγότερο «επώδυνη» σε νομικό επίπεδο.
Όσον αφορά την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ το πρόστιμο είναι 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ήμερες.
Τη δεύτερη φορά το πρόστιμο ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ και το δίπλωμα αφαιρείται για 6 μήνες ενώ την τρίτη φορά το πρόστιμο αυξάνεται στις 2.000 ευρώ και η άδεια οδήγησης αφαιρείται για 1 έτος.
Πηγή: CAR AND MOTOR GR
Σύνοψη άρθρου
- Το πορτοκαλί φανάρι προειδοποιεί τους οδηγούς για την επερχόμενη διακοπή κυκλοφορίας, απαιτώντας άμεση αντίδραση.
- Ο νέος ΚΟΚ ορίζει ότι οι οδηγοί πρέπει να σταματούν στο πορτοκαλί φως, εκτός αν η ακινητοποίηση δεν είναι ασφαλής.
- Όταν το πορτοκαλί φως αναβοσβήνει, οι οδηγοί πρέπει να μειώνουν ταχύτητα και να παραχωρούν προτεραιότητα.
- Το πρόστιμο για παραβίαση του πορτοκαλί φαναριού είναι 30 ευρώ, χωρίς αφαίρεση άδειας οδήγησης.
Δημοφιλή
Απόφαση σταθμός για τους άνω των 60 - Ποιοι δεν βγαίνουν στη σύνταξη
Νησιά σε καθεστώς… take away - Οι τουρίστες γυρνούν την πλάτη στην εστίαση
Τι λέει ο Γεωργιάδης για τη γυναίκα έχασε τη ζωή της στην Αίγινα εξαιτίας έλλειψης οδηγού ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας
Ηράκλειο: Συγκίνηση για τον θάνατο του Θεόδωρου Χαλκιαδάκη
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική αντικατάστασή τους
Με αίμα βάφτηκε ξανά η άσφαλτος: Νεκρός 30χρονος οδηγός μηχανής σε τροχαίο
ΕΦΚΑ: Σήμερα η πληρωμή των αναδρομικών – Ποιους αφορά
ΟΠΕΚΕΠΕ: Λιγότεροι κατά 100 χιλιάδες οι αγρότες που υπέβαλαν αιτήσεις επιδότησης
Viral ο μικρός Κρητικός που φλερτάρει νεαρή κοπέλα με μπικίνι - «Έλα να πάμε στο νησί»