Τι έδειξε πρόσφατη έρευνα
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της NielsenIQ με τίτλο «From Aisles to Islands – Shopper Behavior of Tourists in Greece», οι τουρίστες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη χώρα μας, πραγματοποιούν ουσιαστικές αγορές ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG).
Η έρευνα διεξήχθη το καλοκαίρι του 2025 σε 14 τουριστικές περιοχές της χώρας με δείγμα 2.010 τουρίστες από 11 εθνικότητες και αποτυπώνει τις αγοραστικές συνήθειες των επισκεπτών, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% του συνολικού τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, το 94% των επισκεπτών αγόρασε είδη Grocery, με το εμφιαλωμένο νερό να καταγράφει διείσδυση 82%, ενώ η μπίρα ακολουθεί με 41%.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι αγορές αυτές δεν είναι τυχαίες. Οι τουρίστες επιλέγουν προϊόντα με βάση την ελληνική προέλευση, την τιμή και τη διαθεσιμότητα, ενώ η αυθόρμητη αγορά κυριαρχεί, ιδιαίτερα σε κατηγορίες όπως τα αναψυκτικά και τα σνακ.
Πηγή: pexels
Οι τύποι καταστημάτων
Οι τύποι καταστημάτων που επιλέγονται για τις αγορές διαφοροποιούνται ανάλογα με την ανάγκη και το προφίλ του ταξιδιώτη.
Οι υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ αποτελούν τον βασικό προορισμό για προγραμματισμένες αγορές και εφοδιασμό, συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης (40%).
Τα mini markets και τα περίπτερα εξυπηρετούν κυρίως αυθόρμητες αγορές, προσφέροντας ευκολία και ταχύτητα, ενώ τα φαρμακεία και τα καταστήματα καλλυντικών προσελκύουν τουρίστες που αναζητούν premium προϊόντα και είδη προσωπικής φροντίδας.
Οι φούρνοι και οι λαϊκές αγορές, από την άλλη, αποτελούν επιλογές για φρέσκα και τοπικά προϊόντα, ενισχύοντας την εμπειρία του επισκέπτη με αυθεντικά ελληνικά στοιχεία.
Το snacking είναι η πιο συχνή επιλογή
Η μελέτη καταγράφει επίσης τις συνήθειες κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, οι τουρίστες καταναλώνουν κυρίως στα καταλύματα ή on-the-go, με το snacking να είναι η πιο συχνή επιλογή. Παράλληλα, η εμπειρία στο κατάστημα αξιολογείται θετικά, με πάνω από 90% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ικανοποιημένοι από την ποικιλία και την ευκολία εντοπισμού των προϊόντων.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν οι μισοί τουρίστες (48%) επισκέπτονται την Ελλάδα για πρώτη φορά.
Οι αγοραστικές τους συνήθειες διαμορφώνονται από το είδος του ταξιδιού, τη διάρκεια παραμονής και τη σύνθεση της παρέας, με σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα και περιοχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σύνοψη άρθρου
- Οι τουρίστες στην Ελλάδα προτιμούν να αγοράζουν ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα όπως εμφιαλωμένο νερό και μπίρα, με έμφαση στα ελληνικά προϊόντα.
- Οι υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ είναι οι κύριοι προορισμοί για προγραμματισμένες αγορές, ενώ τα mini markets και τα περίπτερα εξυπηρετούν αυθόρμητες αγορές.
- Οι φούρνοι και οι λαϊκές αγορές προσφέρουν αυθεντικά ελληνικά προϊόντα, ενώ τα φαρμακεία προσελκύουν τουρίστες για premium είδη προσωπικής φροντίδας.
- Η συνήθεια του snacking είναι διαδεδομένη, με τους τουρίστες να δηλώνουν ικανοποιημένοι από την ποικιλία των προϊόντων στα καταστήματα.

Δημοφιλή
Γαμήλιες χαρές στον ΣΥΡΙΖΑ - Με ποια βουλευτή παντρεύεται ο Γιάννης Ραγκούσης
Θρίλερ με την εξαφάνιση του 33χρονου γιατρού: «Περιμένουμε σήμερα να μάθουμε αν είναι ζωντανός» λέει ο πατέρας του
Έξαλλη η Καλλιμάνη στην Κρήτη: «Τα πήρε» με πελάτη που της πέταξε λουλούδια και νερό στο πρόσωπο - Δείτε το βίντεο
Θλίψη στην Κρήτη για τον θάνατο του λυράρη Μανώλη Σκουλά
Συνέβη και αυτό στην Κρήτη: Κατάστημα κερνούσε ... ρακές σε οδηγούς που είχαν κολλήσει στην κίνηση - Δείτε βίντεο
Πένθος στη Μεσαρά για τον θάνατο του 38χρονου Νίκου που «έφυγε» ανήμερα Χριστουγέννων
Θλίψη στο Ηράκλειο: Πέθανε ο Γεώργιος Διβόλης, ιδιοκτήτης της ταβέρνας «Αντιγόνη»
Κρήτη: Νέα μαρτυρία για τον αγνοούμενο 33χρονο γιατρό – Πού εθεάθη για τελευταία φορά
Όταν ο πασίγνωστος αγροτοσυνδικαλιστής έδινε συνεντεύξεις ως... «πολυεκατομμυριούχος»