Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Τι θα πάθετε αν τρώτε πράσινες μπανάνες και κρύα μακαρονάδα

01.03.2025, 22:06

Τι είναι το ανθεκτικό άμυλο και γιατί αξίζει να έχει θέση στην καθημερινή διατροφή μας

Η αυξημένη κατανάλωση ενός δύσπεπτου υδατάνθρακα που λέγεται ανθεκτικό άμυλο μπορεί να παρέχει ορισμένα σημαντικά οφέλη στην υγεία, σύμφωνα με μία νέα, μικρή μελέτη.

Ο υδατάνθρακας αυτός αναπτύσσεται στις πατάτες, τα ζυμαρικά και το ρύζι, όταν κρυώνουν μετά το μαγείρεμα.

Επιπλέον, υπάρχει εκ φύσεως σε ορισμένα τρόφιμα, όπως:

  • Τα φασόλια
  • Τα δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Η ωμή βρώμη
  • Οι άγουρες (πράσινες) μπανάνες

Το ανθεκτικό άμυλο είναι δύσπεπτο και δεν μπορεί να απορροφηθεί από το λεπτό έντερο. Έτσι φτάνει στο παχύ έντερο, όπου το διασπούν τα βακτήριά του. Αυτό σημαίνει ότι ταξινομείται στα πρεβιοτικά.

Προγενέστερες μελέτες είχαν δείξει ότι ο συγκεκριμένος υδατάνθρακας μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους. Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Jiao Tong της Σαγκάης θέλησαν να επαληθεύσουν αυτό το εύρημα και να μελετήσουν τις επιδράσεις του στο μικροβίωμα του εντέρου.

Η νέα μελέτη

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στην ιατρική επιθεώρηση Nature Metabolism. Στη σχετική μελέτη εντάχθηκαν 37 υπέρβαροι εθελοντές. Δύο φορές την ημέρα, πριν από ισάριθμα κύρια γεύματα, έπρεπε να παίρνουν ένα συμπλήρωμα με ανθεκτικό άμυλο.

Αυτό γινόταν επί οκτώ εβδομάδες. Τις επόμενες οκτώ έπαιρναν ένα άλλο συμπλήρωμα που περιείχε κοινό άμυλο, για να γίνει σύγκριση μεταξύ των δύο.

Όλοι οι εθελοντές ακολουθούσαν μια ισορροπημένη διατροφή, με τρία κύρια γεύματα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης, οι ερευνητές τούς υπέβαλλαν σε διάφορες εξετάσεις.

Τα ευρήματα

Όπως έδειξαν τα στοιχεία, μετά από οκτώ εβδομάδες κατανάλωσης του συμπληρώματος με το ανθεκτικό άμυλο, το σωματικό βάρος τους είχε μειωθεί κατά 2,8 κιλά κατά μέσον όρο. Μετά τα γεύματα, εξ άλλου, παρουσίαζαν μικρότερη αύξηση της γλυκόζης (σακχάρου) στο αίμα.

Η μεταγευματική γλυκόζη αποτελεί σημαντικό δείκτη της ρύθμισης των επιπέδων σακχάρου από τον οργανισμό.

Επιπλέον, αναλύσεις κοπράνων στους εθελοντές έδειξαν πως με το ανθεκτικό άμυλο αυξάνονταν οι αποικίες ορισμένων ωφέλιμων βακτηρίων στο έντερο. Όταν τα βακτήρια αυτά μεταμοσχεύθηκαν σε ποντίκια που ακολουθούσαν πλούσια σε λιπαρά διατροφή, φάνηκε να μειώνουν το βάρος τους.

Πάντως δεν μπορούν όλοι να καταναλώσουν ανθεκτικό άμυλο, αναφέρει η διαιτολόγος Dr. Rebecca McManamon, εκπρόσωπος της Βρετανικής Διαιτητικής Εταιρείας (BDA). Οι πάσχοντες από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, λ.χ., μπορεί να εκδηλώσουν τυμπανισμό και δυσφορία, επειδή τα βακτήρια του παχέος εντέρου εκλύουν αέρια κατά την διάσπασή του. Επομένως, αν αντιμετωπίζετε πεπτικά προβλήματα, συμβουλευθείτε τον γιατρό σας πριν το καταναλώσετε.

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 9 λεπτά
Ηράκλειο

Αναπληρωτές με μια βαλίτσα στο χέρι: Κάθε χρόνο μια νέα αρχή, κάθε χρόνο η ίδια… αγωνία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: «Μπλόκο» σε 32χρονο με 382 γραμμάρια πιθανής κοκαΐνης – Τον εντόπισε σκύλος του Λιμενικού

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Ελλάδα

Συναγερμός στις Αρχές: Εντοπίστηκε σορός άνδρα στον Ισθμό της Κορίνθου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Οικονομία

Σύστημα IRIS: Διευκρινίσεις από την ΑΑΔΕ για τις μεταφορές χρημάτων μεταξύ συγγενών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 25 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στην Κασσάνδρα – Στο νοσοκομείο ένας πυροσβέστης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Κρήτη

Δεκαπενταύγουστος στην Κρήτη: Τα μέρη όπου αξίζει να βρεθείς στις 14 και 15 Αυγούστου – Τι θα ζήσεις εκεί

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 30 λεπτά
Κόσμος

Ιταλία: Έκρηξη σε εργοστάσιο πυρομαχικών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Αθλητικά

O Eρασιτέχνης ΟΦΗ δήλωσε κανονικά στην Α’ Εθνική, την ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών του ΟΦΗ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 35 λεπτά
Ελλάδα

Δυτική Αττική: Τι θα γίνει με τα 113.000 καμένα στρέμματα πριν από τις πρώτες βροχές

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 35 λεπτά
Ελλάδα

Μεγάλη φωτιά στη Χαλκιδική: Οι φλόγες έφτασαν κοντά σε σπίτια – Απεγκλωβισμοί από τη θάλασσα

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →