Ηράκλειο: 24oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Το ελληνικό ελαιόλαδο που «παίρνει μέρος» σε έρευνα για τον καρκίνο του παχέος εντέρου

06.02.2025, 14:53

Μια συγκεκριμένη ποικιλία κερκυραϊκού ελαιόλαδου συμμετέχει σε επιστημονική έρευνα για τον καρκίνο του παχέος εντέρου

Το κερκυραϊκό ελαιόλαδο βρέθηκε πρόσφατα και για μια ακόμα φορά στο επίκεντρο του ερευνητικού ενδιαφέροντος στις ΗΠΑ σχετικά με την επίδραση του στην προστασία από τον καρκίνο.

Πιο συγκεκριμένα το ελαιόλαδο που παράγεται από την τοπική ποικιλία «Λιανολιά Κέρκυρας» στην περιοχή του Αγίου Ματθαίου χρησιμοποιήθηκε ως πρώτη ύλη για την παραγωγή ενός εκχυλίσματος και για την απομόνωση καθαρής ελαιοκανθάλης.

Οι ουσίες που απομονώθηκαν από το ελαιόλαδο χρησιμοποιήθηκαν από επιστήμονες του πανεπιστημίου της Λουιζιάνα για να μελετηθεί η επίδραση τους στον καρκίνο του παχέος εντέρου. Αυτή η μορφή καρκίνου είναι η τρίτη πιο διαδεδομένη μορφή καρκίνου στις ΗΠΑ και η δεύτερη σε επικινδυνότητα με πάνω από 150.000 νέες περιπτώσεις κάθε έτος.

Αντίθετα στις χώρες που οι πληθυσμοί ακολουθούν την παραδοσιακή μεσογειακή δίαιτα με κύρια πηγή λίπους το ελαιόλαδο, έχει βρεθεί από επιδημιολογικές μελέτες ότι έχουν πολύ μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου. Το γεγονός αυτό ώθησε τους ερευνητές να μελετήσουν την επίδραση των φαινολικών συστατικών του ελαιολάδου σε αυτή τη μορφή καρκίνου σε πειραματόζωα. Μάλιστα επιλέχθηκε εκείνη η μορφή καρκίνου του παχέος εντέρου με τις μεταλλάξεις εκείνες που οδηγούν στη χειρότερη πρόγνωση και για τις οποίες υπάρχει η μικρότερη δυνατότητα θεραπευτικής αντιμετώπισης.

Τα αποτελέσματα που δημοσιοποιήθηκαν πριν λίγες ημέρες σε έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Nutrients έδειξαν ότι τόσο η καθαρή ελαιοκανθάλη, όσο και το ολικό φαινολικό εκχύλισμα χορηγούμενα από το στόμα στα πειραματόζωα είχαν την ικανότητα να μειώσουν μέσα σε 15 ημέρες το μέγεθος των όγκων κατά 72%. Επιπλέον μετά την χειρουργική αφαίρεση των όγκων, η συνέχιση της χορήγησης των ουσιών για 40 ημέρες κατέστειλε την επανεμφάνιση των όγκων, γεγονός που αποτελεί πολύ συνηθισμένο πρόβλημα της συγκεκριμένης μορφής καρκίνου.

Τα ευρήματα της μελέτης αυτής έρχονται να επιβεβαιώσουν μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί και στην Ελλάδα, τόσο σε ζώα όσο και σε ανθρώπους και έχουν δείξει την προστατευτική δράση του πολυφαινολικού ελαιολάδου σε διάφορες μορφές καρκίνου.

Είναι γεγονός πλέον ότι σταδιακά συνεχώς εμπλουτίζονται τα επιστημονικά δεδομένα που θα καταστήσουν το υψηλά φαινολικό ελαιόλαδο ως μια απαραίτητη και ασφαλή διατροφική σύσταση για την πρόληψη και τη διαχείριση διαφόρων μορφών καρκίνου, ενώ παράλληλα ανοίγει ο δρόμος για τη φαρμακευτική αξιοποίηση των φαινολικών συστατικών του ελαιολάδου.

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 3 ώρες
Πολιτική

Ο υφυπουργός Χάρης Θεοχάρης και 17 ακόμη Έλληνες εγκλωβισμένοι στο Ιράκ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Αθλητικά

Με μπροστάρη τον Φουρνιέ ο Ολυμπιακός 102-92 τον Παναθηναϊκό, ένα βήμα πιο κοντά στον τίτλο (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Style

Μη χωρίσεις ποτέ αυτό το ζώδιο!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Ελλάδα

Καιρός: Ξεπέρασε τους 35°C το θερμόμετρο τη Δευτέρα, οι περιοχές με τις υψηλότερες θερμοκρασίες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Ελλάδα

«Ανακαινίζω 2026»: 7 σημεία κλειδιά για τους δικαιούχους – Όροι και προϋποθέσεις

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Αθλητικά

Γιαννακόπουλος: «Είμαι ο μόνος ιδιοκτήτης ομάδας που τιμωρείται στην τελική ευθεία της σεζόν, εκεί που όλα κρίνονται»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Κρήτη

Κρήτη: Αυτός είναι ο 37χρονος Παλαιστίνιος που συνελήφθη ως μέλος της Χαμάς

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Πολιτική

Πατριάρχης Ιεροσολύμων στη συνάντηση με Μητσοτάκη: «Ο Τραμπ έχει διάθεση να επισκεφθεί την Ελλάδα»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Ελλάδα

Εύβοια: Τουλάχιστον 96 σπίτια έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές από τους πρόσφατους σεισμούς

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Ελλάδα

ΕΛ.ΑΣ.: Ελήφθησαν τα ενδεδειγμένα μέτρα αστυνόμευσης για την αποτροπή ενδεχόμενων κινδύνων

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →