Ηράκλειο: 34oC

ΒΟΑΚ: Αναβλήθηκε για την 1η Οκτωβρίου η εκδίκαση των προσφυγών των δήμων

02.04.2025, 14:34

Δεν εκδικάστηκαν, με ευθύνη του δημοσίου , οι προσφυγές των δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου για τον ΒΟΑΚ 

Από το Φθινόπωρο στην άνοιξη και από την άνοιξη στο Φθινόπωρο πηγαίνει …«μπαλάκι» η εκδίκαση των προσφυγών των  δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου για τον ΒΟΑΚκαθώς αναβλήθηκε εκ νέου σήμερα στο Συμβούλιο της Επικρατείας  για τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα η εκδίκαση ορίστηκε  εξ’ αναβολής για την 1η Οκτωβρίου, σε μια υπόθεση που δυστυχώς παραπέμπει γάντι στη ρήση «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι»

Η νέα αναβολή προέκυψε ξανά με υπαιτιότητα του δημοσίου, όπως είχε συμβεί και με την προηγούμενη αναβολή που είχε δοθεί τον περασμένο Νοέμβριο. Το ελληνικό δημόσιο δεν δέησε ούτε τώρα να καταθέσει τις απόψεις του, με συνέπεια η αναβολή να καταστεί αναπόφευκτη.

Είναι μια εξέλιξη , την οποία είχαμε προαναγγείλει «προφητικά» πριν από λίγες ημέρες με σχετικό δημοσίευμα εδώ στο cretaone.gr, όπου αναφέραμε χαρακτηριστικά

«Την μπάλα στην …εξέδρα δείχνει να πετάει  η κυβέρνηση για τον ΒΟΑΚ, σε ότι αφορά στη δικαστική διαμάχη με τους δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου αφού συνεχίζει την τακτική των καθυστερήσεων , οδηγώντας , όπως όλα δείχνουν αυτή τη στιγμή, σε νέα αναβολή της εκδίκασης των προσφυγών  στο Συμβούλιο της Επικρατεία. Την ώρα που τα τερτίπια του καιρού και οι ισχυροί νοτιάδες ακύρωσαν την πτήση και κράτησαν στο Ηράκλειο τον δήμαρχο Ηρακλείου κι οδήγησαν σε αναβολή της προγραμματισμένης για σήμερα συνάντησης του Αλέξη Καλοκαιρινού με τον αρμόδιο εισηγητή του ΣτΕ, ολοταχώς προς αναβολή πάει, όπως όλα δείχνουν, κι αυτή καθεαυτή η εκδίκαση».

Θυμίζουμε πως οι  δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, έχουν καταθέσει 2 παρόμοιες ουσιαστικά, στο σκεπτικό τους, προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με τις οποίες ζητούν να ακυρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη του έργου παραχώρησης Χανιά-Χερσόνησος του νέου ΒΟΑΚ, ως προς ειδικά το επιμέρους κομμάτι της παράκαμψης Ηρακλείου. Οι δυο δήμοι διεκδικούν πρωτίστως την εν μέρει υπογειοποίηση (μέσω των λεγόμενων στεγάστρων Cut & Covers) του νέου ΒΟΑΚ , ώστε να μην συνεχιστεί αυτό το παράδοξο, αντι-αναπτυξιακό σημερινό σκηνικό, όπου ο αυτοκινητόδρομος διχοτομεί στα δυο τόσο το Ηράκλειο όσο και το Μαλεβίζι.

Οι προσφυγές ήταν να εκδικαστούν στο Συμβούλιο Επικρατείας στα  τέλη του περασμένου Νοεμβρίου. Τότε ωστόσο είχε δοθεί αναβολή από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας. Την αναβολή την είχε ζητήσει παραδόξως το ελληνικό δημόσιο κι είχε γίνει αποδεκτή, με την εκδίκαση να μετατίθεται από τον Νοέμβριο για τις 2 Απριλίου.
Με το δημόσιο  να συνεχίζει να κωλυσιεργεί , φτάσαμε σε νέα αναβολή σήμερα και πλέον θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την 1η Οκτωβρίου για να εκδικαστούν οι προσφυγές και να βγει η απόφαση(αν γίνει βεβαίως τότε η εκδίκαση) αρκετούς μήνες μετά.

γέφυρα ΒΟΑΚ γιοφυρο

Τι ζητά ο δήμος Ηρακλείου με την προσφυγή για τον ΒΟΑΚ 

Όπως έχουμε  γράψει, η Λότζια  έχει ενισχύσει την προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου με πρόσθετους λόγους οι οποίοι αναφέρονται σε κυκλοφοριακά και υδραυλικά ζητήματα (δηλαδή ζητήματα που άπτονται της πολιτικής προστασίας), τα οποία παρουσιάζονται μέσω εμπεριστατωμένης τεχνικής έκθεσης, μαζί με τις απαιτούμενες βελτιώσεις, οι οποίες έχουν ήδη κατατεθεί με σχετικά υπομνήματα στον Πρωθυπουργό και στο Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και αφορούν:
Στον επανασχεδιασμό και κατασκευή κόμβων, η λειτουργία των οποίων σχετίζεται με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη.
Στον επανασχεδιασμό και το συνακόλουθο κατασκευαστικό έργο σε κάτω διαβάσεις, των οποίων ο σχεδιασμός και οι διαστάσεις είναι σήμερα από ελλιπείς έως επικίνδυνες.
Με δεδομένο ότι τα παραπάνω ακόμα και αν σχεδιασθούν και εκτελεστούν σωστά δεν θα επαρκέσουν, στον σχεδιασμό και την κατασκευή στεγάστρων (Covers), καθώς θα αποδώσουν εγκάρσιες κινήσεις εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ αλλά και σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.
Στην κατασκευή πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου.
Στον σχεδιασμό και την κατασκευή των υδραυλικών έργων για απορροή και διόδευση των ομβρίων υδάτων από τον ΒΟΑΚ, κρίσιμο ζήτημα πολιτικής προστασίας της πόλης.
Στην τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την προστασία από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.

Advertisment