«Το ποσό αυτό αποτελεί την απαίτηση του αναδόχου και όχι το τελικό ποσό αποζημιώσεων»
O Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, με εκτεταμένη επιφάνεια δραστηριότητας και υψηλές τεχνικές απαιτήσεις.
Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «το τμήμα “Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος Λασιθίου” εκτελείται ως δημόσιο έργο και το τμήμα “Χερσόνησος – Νεάπολη” πραγματοποιείται ως έργο ΣΔΙΤ και σε αυτά τα δύο τμήματα, σήμερα, λειτουργούν εργοτάξια.
Η σύμβαση παραχώρησης για το μεγαλύτερο τμήμα, Χανιά – Ηράκλειο υπεγράφη τον Μάιο του 2025, ενώ αυτή την περίοδο τελεί υπό έγκριση η περιβαλλοντική αδειοδότηση των μελετών για το τμήμα της προαίρεσης, Κίσσαμος – Χανιά. Η έναρξη παραχώρησης εκκινεί μετά την έγκριση της περιβαλλοντικής και την υπογραφή της σύμβασης προαίρεσης.
Επιπλέον, οι μελέτες για το τμήμα Παχιά ‘Αμμος – Σητεία υλοποιούνται από τον ΟΑΚ με χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Όσον αφορά στα περί αποζημιώσεων των αναδόχων, από τις πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διευκρινίζονται τα εξής:
«Για το οδικό έργο του ΒΟΑΚ “Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος” έχουν αναγνωρισθεί στον ανάδοχο του έργου θετικές ζημίες ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί δημοσίων έργων και τη σύμβαση. Αυτές οφείλονται στη μη έγκαιρη απόδοση των απαλλοτριωμένων εργοταξιακών χώρων, λόγω χρονοβόρων δικαστικών διαδικασιών και αρχαιολογικών ερευνών. Για το οδικό έργο Χερσόνησος – Νεάπολη υπάρχει απαίτηση του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης της τάξης των 124 εκατ. ευρώ. Αυτή, πέραν των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ερευνών, οφείλεται και σε άλλους παράγοντες και τεχνικές παραμέτρους σε μεγάλα υπόγεια έργα».
Τονίζεται, ωστόσο, από τις πηγές του υπουργείου, ότι «το ποσό αυτό αποτελεί την απαίτηση του αναδόχου και όχι το τελικό ποσό αποζημιώσεων που θα οριστικοποιηθεί όταν θα εξεταστούν τα αιτήματα από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, βάσει της κείμενης νομοθεσίας και των συμβατικών στοιχείων του έργου. Ως εκ τούτου, το ακριβές ύψος των αποζημιώσεων δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί και οποιοσδήποτε επιχειρεί να προσθέσει τις αξιώσεις στα εγκεκριμένα ποσά υποκύπτει σε καταφανές σφάλμα. Η ανάγκη ορισμένων να προκαταβάλλουν τη μέγιστη επιβάρυνση του δημοσίου, μόνο το δημόσιο συμφέρον δεν υπηρετεί».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Σύνοψη άρθρου
- Το ποσό των αποζημιώσεων που αναφέρεται είναι απαίτηση του αναδόχου και όχι το τελικό ποσό που θα οριστικοποιηθεί.
- Το έργο ΒΟΑΚ περιλαμβάνει διάφορα τμήματα, μερικά εκ των οποίων εκτελούνται ως δημόσια έργα και άλλα ως έργα ΣΔΙΤ.
- Αναγνωρίστηκαν θετικές ζημίες ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ στο τμήμα "Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος" λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις.
- Για το έργο "Χερσόνησος – Νεάπολη" υπάρχει απαίτηση αποζημίωσης 124 εκατ. ευρώ, που οφείλεται σε πολλούς παράγοντες και δεν αποτελεί τελικό ποσό.

Δημοφιλή
Γαμήλιες χαρές στον ΣΥΡΙΖΑ - Με ποια βουλευτή παντρεύεται ο Γιάννης Ραγκούσης
Κρήτη: Νέα στοιχεία για τον εντοπισμό του 33χρονου γιατρού που αγνοείται από τις 7/12
Τραγωδία στα Χανιά: Τον βρήκαν νεκρό στην άκρη του δρόμου
Κρήτη: Οργισμένες αντιδράσεις για προσβλητικό βίντεο εις βάρος της Ραφαέλας
Αυτός είναι ο 22χρονος που κατηγορεί τον Μαζωνάκη για ανήθικες προτάσεις (βίντεο)
Εξαφάνιση 33χρονου γιατρού στο Ηράκλειο: Νέες αποκαλύψεις - Ντοκουμέντα από τις «κβαντικές συσκευές» του «ερευνητή»
Θρίλερ με την εξαφάνιση του γιατρού στο Ηράκλειο: «Εντοπίστηκε ίχνος του – Περπατάει γρήγορα»
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ στο Ηράκλειο: Μαρτυρία «βόμβα» στο Cretaone - Εικονικές εταιρίες, παράνομες επιδοτήσεις και ασύλληπτα χρηματικά ποσά
Ηράκλειο: Πρωινή καραμπόλα στον κόμβο της Παπαναστασίου - Κυκλοφοριακό κομφούζιο στην περιοχή