Ηράκλειο: 27oC

Κρήτη: Νέες «θολές» εξαγγελίες για τα διαχωριστικά κολωνάκια στον ΒΟΑΚ που είχαν εξαγγελθεί τον Αύγουστο!

12.05.2025, 13:39

Εξαγγελίες χωρίς χρονοδιαγράμματα  για τα προσωρινά μέτρα ασφαλείας με τα  κολωνάκια που ήταν να μπουν μέχρι το καλοκαίρι

Ωραίες και καλοδεχούμενες οι υπογραφές για το έργο του νέου ΒΟΑΚ που έπεσαν την Παρασκευή στο Ηράκλειο παρουσία του πρωθυπουργού, όμως την ίδια ώρα δεν πέρασαν απαρατήρητες οι νέες και δη «θολές» εξαγγελίες για τα περίφημα μέτρα οδικής ασφάλειας κόστους 30 εκατ. ευρώ με τα κολωνάκια που είχαν εξαγγελθεί τον περασμένο Αύγουστο αλλά ακόμα …αγνοούνται!

Τον Αύγουστο του 2024, στη βαριά σκιά, τότε,  του πολύνεκρου θανατηφόρου δυστυχήματος στα Χανιά και συγκεκριμένα στον ΒΟΑΚ στο ύψος του Γαλατά  που στοίχισε τη ζωή σε 3 νέα παιδιά, είχαμε μια έντονη κυβερνητική κινητοποίηση, Έγιναν συσκέψεις, με τη συμμετοχή και των τοπικών φορέων. Έγιναν δηλώσεις, συνεντεύξεις . Και εξαγγέλθηκαν τότε άμεσα μέτρα ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ, μέτρα προσωρινού χαρακτήρα φυσικά μέχρι να πάρει σε μερικά χρόνια από σήμερα «σάρκα και οστά» ο νέος αυτοκινητόδρομος.

Το βασικό μήνυμα που είχε σταλεί ως δέσμευση από κυβερνητικά χείλη, προεξέχοντος του τότε υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα ήταν ότι θα δρομολογούνταν άμεσα οι παρεμβάσεις αυτές, στα πρότυπα μάλιστα των αντίστοιχων παρεμβάσεων που είχαν γίνει στον οδικό Άξονα Πάτρα – Πύργος .

Κορωνίδα των μέτρων θα ήταν η τοποθέτηση προσωρινών διαχωριστικών, ένα είδος δηλαδή διαχωριστικό στηθαίο προσωρινού χαρακτήρα, όχι με τσιμέντο βεβαίως αλλά  με πλαστικά κολωνάκια  σε επιλεγμένα τμήματα του σημερινού ΒΟΑΚ , ώστε να αποτρέπονται η ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας από τους οδηγούς και οι επικίνδυνες προσπεράσεις στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Στην περίπτωση της Πατρών-Πύργου επιλέχθηκε η λύση με τα κολωνάκια. Ουσιαστικά η  εθνική οδός χωρίστηκε στα δύο και τοποθετήθηκαν μόνιμα κολωνάκια. Ανά κάποια χιλιόμετρα ο δρόμος και στα δύο διαθέτει δύο λωρίδες για να μπορεί να απο-συμφορείται κυκλοφοριακά. Αυτό δίνει  τη δυνατότητα στους οδηγούς να μπορούν να κάνουν με ασφάλεια προσπέραση σε φορτηγά, αγροτικά ή άλλα Ι.Χ. οχήματα.

Το μέτρο που εφαρμόστηκε στον οδικό άξονα Πάτρας -Πύργου ,όπως υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας, είχε ένα κόστος της τάξης των 30 εκατ. ευρώ, όπως θα είναι και στην περίπτωση του ΒΟΑΚ, ενώ απέδωσε πολύ στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων.

Παράλληλα με τα πλαστικά κολωνάκια εν είδη διαχωριστικού πάνω στον ΒΟΑΚ, θα προχωρούσαν παρεμβάσεις αναβάθμισης της σήμανσης και του φωτισμού καθώς και βελτιωτικά μέτρα σε κόμβους.

Αν και υπήρξε έντονος σκεπτικισμός, επιφυλάξεις και αντιδράσεις για το πραγματικό αντίκρυσμα των προσωρινών αυτώ μέτρων, οι τοπικοί φορείς και η τοπική κοινωνία κράτησαν τις εξαγγελίες ως παρακαταθήκη, περιμένοντας να γίνουν πράξη.

Θυμίζουμε, ότι ο τότε υπουργός Υποδομών είχε δεσμευτεί ότι τα προσωρινά αυτά μέτρα θα έτρεχαν γρήγορα, και ένα μέρος αυτών μάλιστα , όπως είχε υποσχεθεί ,θα ήταν έτοιμο μέχρι το καλοκαίρι του 2025.

Το καλοκαίρι λοιπόν έχει σχεδόν φτάσει. Και παραδόξως αντί να δούμε τις παρεμβάσεις αυτές να έχουν ξεκινήσει ή να είναι προ των πυλών, ακούσαμε απλώς νέες αόριστες εξαγγελίες.

Επί της ουσίας, στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης του νέου ΒΟΑΚ  που έλαβε χώρα την Παρασκευή στο Πολιτιστικό-Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, ακούσαμε με έκπληξη να εξαγγέλλονται , δίκην… επανάληψης, εκ νέου τα ίδια μέτρα που είχαν εξαγγελθεί τον Αύγουστο του 2024, δηλαδή πριν από 8 μήνες!

Το ακόμα πιο παράδοξο δε είναι ότι οι νέες εξαγγελίες των εξαγγελθέντων παρεμβάσεων έγιναν σε τελείως αόριστο πλαίσιο. Δεν δόθηκαν δηλαδή, ούτε δια στόματος του Κυριάκου Μητσοτάκη που έκανε αναφορά , ούτε δια στόματος του Υπουργού Υποδομών–Μεταφορών Χρίστου δήμα, συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα .

Χρήστος Σταϊκούρας

Η  προ 8 μηνών εξαγγελία Σταϊκούρα για τις παρεμβάσεις με τα κολωνάκια στον ΒΟΑΚ 

Για την ιστορία , απλώς να παραθέσουμε τα όσα επισήμως είχε πει και υποσχεθεί ο Χρήστος Σταϊκούρας, από το βήμα της βουλής τον Σεπτέμβριο του 2024.

Είχε αναφέρει, λοιπόν τότε :

«Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα, αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του, πρέπει να μεσολαβήσουν, στα πιο κρίσιμα τμήματα της οδού, επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία που απαιτούνται ιδιαίτερες εργασίες οδικής ασφάλειας, όπως είναι η ολοκλήρωση των Κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, καθώς, και στην εν εξελίξει Σύμβαση, εργασίες οδικής ασφάλειας, που περιλαμβάνουν και 10 πεζογέφυρες στο οδικό Τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές, στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Παράλληλα, το Υπουργείο έχει ήδη δρομολογήσει την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών σε επικίνδυνα τμήματα του οδικού άξονα Χανιά – Ηράκλειο, καθώς και Χανιά – Κίσσαμος, τα οποία με τη βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχουμε εντοπίσει, και τα οποία – σύντομα – θα παρουσιασθούν στις τοπικές αρχές, καθώς η υλοποίησή τους απαιτεί τη συνεργασία και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών.

Ταυτόχρονα, προβαίνουμε στην διασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης και στην ωρίμανση ανάθεσης του φυσικού αντικειμένου που θα προκύψει.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα είναι αντίστοιχα με αυτά που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στον Οδικό Άξονα Πάτρα – Πύργος και θα έχουν σχετικά άμεση εφαρμογή και απόδοση, καθόσον δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση και πρόσθετες απαλλοτριώσεις.

Αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, επί συνόλω ή μερικώς, ανάλογα με την εφικτότητα και την αναγκαιότητα, με βάση και τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμό κόμβων και τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων και αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος.

Εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι» 

 

 

 

 

 

Advertisment

Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα