Η Κομισιόν επιδιώκει να προστατεύσει έναν παραδοσιακά ευάλωτο κλάδο
Η προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να προστατεύσει τη δική της χαλυβουργία κινδυνεύει να πλήξει την καρδιά της ευρωπαϊκής βιομηχανίας: την αυτοκινητοπαραγωγή.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Τρίτη σχέδιο για αύξηση των δασμών στον εισαγόμενο χάλυβα και δραστικό περιορισμό των ποσοστώσεων, στο πλαίσιο πολιτικής «ισχυρής και μόνιμης προστασίας» του ευρωπαϊκού κλάδου.
Η πρόταση περιλαμβάνει περιορισμό των αφορολόγητων εισαγωγών στις 18,3 εκατ. τόνους ετησίως, μείωση κατά 47% σε σχέση με το 2024, και διπλασιασμό των δασμών στο 50% για κάθε υπέρβαση των ποσοστώσεων.
Το νέο αυτό πλαίσιο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους κόλπους των αυτοκινητοβιομηχανιών, που φοβούνται άνοδο του κόστους και απώλεια ανταγωνιστικότητας.
Αντίδραση της ACEA
Η ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) προειδοποίησε ότι τα μέτρα θα αυξήσουν το κόστος παραγωγής και θα επιβαρύνουν τις διαδικασίες των εταιρειών.
Η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries, τόνισε ότι το 90% των ποσοτήτων χάλυβα που χρησιμοποιούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προέρχεται από την Ε.Ε., και πως το νέο πλαίσιο «θα έχει πληθωριστικές επιπτώσεις στις τιμές της ευρωπαϊκής αγοράς».
«Δεν αμφισβητούμε την ανάγκη κάποιας προστασίας για έναν κλάδο όπως ο χάλυβας», είπε, «όμως τα προτεινόμενα όρια πάνε υπερβολικά μακριά».
Η ACEA ζητά από την Κομισιόν «μια καλύτερη ισορροπία» ανάμεσα στα συμφέροντα των παραγωγών και των χρηστών χάλυβα.
Πιέσεις στα ταμπλό
Η ανησυχία αποτυπώθηκε άμεσα στις αγορές. Ο ευρωπαϊκός δείκτης Stoxx Automobiles & Parts υποχώρησε 1,8% το μεσημέρι της Τετάρτης, οδηγώντας τις απώλειες στα χρηματιστήρια.
Η BMW έκανε βουτιά 8%, μετά και από προειδοποίηση για μειωμένα κέρδη λόγω αργής ανάπτυξης στην Κίνα και αμερικανικών δασμών. Πρόκειται για τη χειρότερη ημέρα της μετοχής από τον Σεπτέμβριο του 2024.
Ο αναλυτής της ING Rico Luman χαρακτήρισε την ανακοίνωση της BMW «απογοητευτική», προσθέτοντας ότι «το κλίμα αισιοδοξίας του β΄ τριμήνου φαίνεται πλέον να έχει εξαφανιστεί».
Οι Mercedes-Benz, Porsche και Volkswagen υποχώρησαν περίπου 2%, η Renault έχασε 2,5%, ενώ η Stellantis κατέγραψε οριακές απώλειες 0,3%.
Λεπτές ισορροπίες
Η Κομισιόν επιδιώκει να προστατεύσει έναν παραδοσιακά ευάλωτο κλάδο, ωστόσο οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες φοβούνται ότι θα είναι εκείνες που θα πληρώσουν το τίμημα.
Το διακύβευμα, όπως το έθεσε η ACEA, είναι αν η Ευρώπη μπορεί να προστατεύσει τα θεμέλια της βαριάς βιομηχανίας της χωρίς να πυροβολήσει τα δικά της «μοτέρ».
Πηγή ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Σύνοψη άρθρου
- Η Κομισιόν σκοπεύει να αυξήσει τους δασμούς στον εισαγόμενο χάλυβα για να προστατεύσει την ευρωπαϊκή χαλυβουργία, προκαλώντας ανησυχίες στην αυτοκινητοβιομηχανία.
- Η πρόταση περιλαμβάνει μείωση των αφορολόγητων εισαγωγών και διπλασιασμό των δασμών, εντείνοντας ανησυχίες για αυξημένο κόστος παραγωγής αυτοκινήτων.
- Η ACEA προειδοποιεί ότι τα μέτρα θα αυξήσουν το κόστος και θα επιβαρύνουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ζητώντας καλύτερη ισορροπία συμφερόντων.
- Ανησυχίες στις αγορές οδήγησαν σε πτώση των μετοχών αυτοκινητοβιομηχανιών, με τη BMW να σημειώνει σημαντικές απώλειες.
Δημοφιλή
Ηράκλειο: Ξάδερφος του Λευτέρη Σουλτάτου ο ήρωας που έσωσε την γυναίκα από τον σύζυγο της
Σοκ σε Γυμνάσιο του Ηρακλείου: 15χρονος έκανε κεφαλοκλείδωμα σε 14χρονη συμμαθήτριά του
Κρητικός Δήμαρχος «ράβει»... βουλευτικό κοστούμι;
«Βόμβα» στο ΠΑΓΝΗ: Μαζικές αποχωρήσεις νοσηλευτών
Με αίμα βάφτηκε ξανά η άσφαλτος: Νεκρή 46χρονη σε τροχαίο δυστύχημα
Κρήτη: Απίστευτο προσκλητήριο γάμου σε... κηδειόχαρτο - Το χιούμορ δεν «πεθαίνει»
Αναβλήθηκε η εκταφή της σορού του γιου του Πάνου Ρούτσι
Σοκ στα Χανιά: 49χρονη βρέθηκε αιμόφυρτη στο κλιμακοστάσιο – Δίνει μάχη στη ΜΕΘ
Ηράκλειο: Θρήνος για τον πρόωρο χαμό της 35χρονης Ιωάννας