Η προθεσμία για τον καθαρισμό των οικοπέδων και την υποβολή της σχετικής δήλωσης στο ψηφιακό μητρώο λήγει στις 15 Ιουνίου 2026
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για χιλιάδες ιδιοκτήτες οικοπέδων, καθώς σε λίγες ημέρες λήγει η προθεσμία για τον υποχρεωτικό καθαρισμό και την υποβολή της σχετικής δήλωσης στην ειδική πλατφόρμα.
Με την αντιπυρική περίοδο να βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, η αμέλεια μπορεί να κοστίσει ακριβά, καθώς τα πρόστιμα φτάνουν σε κάποιες περιπτώσεις χιλιάδες ευρώ, ενώ προβλέπονται ακόμη και ποινικές συνέπειες.
Η προθεσμία για τον καθαρισμό των οικοπέδων και την υποβολή της σχετικής δήλωσης στο ψηφιακό μητρώο λήγει στις 15 Ιουνίου 2026.
Καθαρισμός οικοπέδων 2026: Πού κάνετε δήλωση
Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες:
- Απομάκρυνση ξερών χόρτων, φύλλων και κλαδιών
- Κοπή και απομάκρυνση ξερών ή σπασμένων δέντρων
- Κλάδεμα δέντρων και απομάκρυνση κλαδιών κοντά σε κτίσματα
- Αραίωση πυκνής θαμνώδους βλάστησης
- Απομάκρυνση εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων
- Συλλογή και ασφαλής μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού
- Υποβολή δήλωσης καθαρισμού στην πλατφόρμα akatharista.apps.gov.gr
Ποιους αφορά
- Ιδιοκτήτες οικοπέδων
- Επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές
- Οικόπεδα εντός σχεδίου και εντός οικισμών (έως 100 μέτρα από τα όρια)
- Εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα (που δεν υπάγονται στη δασική νομοθεσία)
Εξαιρούνται:
- Συντηρούμενοι κήποι κατοικιών / πολυκατοικιών
Ακαθάριστα οικόπεδα 2026: Τα πρόστιμα
- 1€ ανά τ.μ. για μη καθαρισμό οικοπέδου (Ελάχιστο: 200€ / Μέγιστο: 2.000€)
- Μη καθαρισμός & μη δήλωση: 500€
- Καθαρισμός χωρίς δήλωση: 100€
- Ψευδείς δηλώσεις: 5.000€
- Διαβίβαση σε Εισαγγελικές Αρχές
- Φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών
- Χρέωση στον ιδιοκτήτη αν ο Δήμος προχωρήσει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό
Καθαρισμός οικοπέδων 2026: Η μεγάλη αλλαγή φέτος
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές αφορά την επιμήκυνση και ενοποίηση της προθεσμίας τόσο για τον καθαρισμό όσο και για την υποβολή της σχετικής δήλωσης.
Πλέον, οι υπόχρεοι έχουν στη διάθεσή τους 76 ημέρες για να ολοκληρώσουν όλες τις διαδικασίες.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτέλεσε πρόταση της ΠΟΜΙΔΑ και προβλέπεται δυνατότητα περαιτέρω παράτασης, εφόσον κριθεί αναγκαίο.
Εφόσον η προθεσμία παρέλθει χωρίς την υποβολή δήλωσης, τεκμαίρεται ότι ο υπόχρεος συναινεί στον αυτεπάγγελτο καθαρισμό του ακινήτου του από τον οικείο δήμο.
- Η προθεσμία για καθαρισμό οικοπέδων λήγει στις 15 Ιουνίου 2026, με πρόστιμα έως 5.000 ευρώ για παραβάσεις.
- Οι ιδιοκτήτες πρέπει να καθαρίσουν τα οικόπεδα τους και να υποβάλουν δήλωση στο akatharista.apps.gov.gr.
- Πρόστιμα περιλαμβάνουν 1€/τ.μ. για μη καθαρισμό, 500€ για μη καθαρισμό και δήλωση, και 5.000€ για ψευδείς δηλώσεις.
- Η νέα ρύθμιση παρέχει 76 ημέρες για ολοκλήρωση διαδικασιών, με δυνατότητα παράτασης αν κριθεί αναγκαίο.

Δημοφιλή
Φράγμα Αποσελέμη: Πάνω από 6,6 εκατ. κυβικά νερού από την κακοκαιρία και παράλληλη στήριξη από τον ΟΑΚ στους παραγωγούς!
Η ζωή γίνεται πολύ καλύτερη για 5 ζώδια μέχρι τις 23 Οκτωβρίου
Ποιο είναι το βαθύτερο σημείο της θάλασσας γύρω από την Κρήτη και τι υπάρχει εκεί κάτω;
Κύκλωμα που εξαπατούσε τον ΕΦΚΑ: Αδαμαντίδης, Θώδη, Ηλιάδη, Στανίση και ακόμη 9 τραγουδιστές εμφανίζονταν ως ασφαλισμένοι
Μεσαρά: Έκλεισε το Φράγμα Φανερωμένης – Πόσο νερό έχει σήμερα
Σε έκτακτη ανάγκη Βασιλειές και Σκαλάνι στον Δήμο Ηρακλείου
Θλίψη στο Ηράκλειο: «Έφυγε» ο Γιάννης Ηλιάκης – Πένθος για τη Βαγγελιώ Σχοιναράκη
Νικόλαος Νικολαΐδης στο CRETAONE 102,3: «Χάνουμε εκατομμύρια κυβικά νερού από κακοδιαχείριση και διαρροές»
Γαστρεντερίτιδα στο Ρέθυμνο: 70 περιστατικά σε μία ημέρα – Ψάχνουν την πηγή, ελέγχουν την ύδρευση