Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

ΕΝΦΙΑ: Ποιοι κερδίζουν έκπτωση έως 20% το 2025

20.12.2024, 11:23

Μετά τις γιορτές θα ανοίξει η πλατφόρμα

Στην εφαρμογή myPROPERTY της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), θα πρέπει να εισέλθουν με τους κωδικούς του Taxis, αμέσως μετά τις γιορτές, οι φορολογούμενοι που έχουν ασφαλίσει τα ακίνητά τους από φυσικές καταστροφές, προκειμένου να υποβάλλουν αίτηση για να εξασφαλίσουν την έκπτωση του 20% από τον ΕΝΦΙΑ, σύμφωνα με το ertnews.

Το θέμα αφορά εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες κατοικιών με αντικειμενική αξία έως 500.000 ευρώ, οι οποίοι είχαν ασφαλίσει τα ακίνητά τους για φυσικές καταστροφές καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024.

Μπαίνοντας στην εφαρμογή, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επιλέξουν τον Αριθμό Ταυτότητας Ακινήτου (ΑΤΑΚ) που αντιστοιχεί στην ασφαλισμένη κατοικία τους και να τον συσχετίσουν με τον αριθμό του αντίστοιχου ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Αν στην ίδια κατοικία αντιστοιχούν περισσότερα ασφαλιστήρια συμβόλαια, θα πρέπει να επαναλάβουν τη διαδικασία για κάθε αριθμό συμβολαίου, ενώ σε περίπτωση που υπάρχουν άλλες ασφαλισμένες κατοικίες, η διαδικασία επαναλαμβάνεται για κάθε ακίνητο ξεχωριστά.

Εάν υπάρχουν και άλλοι δικαιούχοι της ασφαλισμένης κατοικίας (συνιδιοκτήτες, επικαρπωτές κ.λπ.), θα πρέπει να δηλώσουν τα ΑΦΜ τους, προκειμένου να ενημερωθούν μέσω της ΑΑΔΕ και να υποβάλουν αίτηση μέσω της πλατφόρμας με τους δικούς τους κωδικούς.

Τα στοιχεία των ιδιοκτητών θα διασταυρωθούν με αυτά που θα αποστείλουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στην ΑΑΔΕ έως το τέλος Ιανουαρίου, προκειμένου οι υπηρεσίες να προχωρήσουν στην έκδοση των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ με τον μειωμένο φόρο καθώς θα σταλούν νωρίτερα δεδομένου ότι οι πληρωμές θα αρχίσουν να «τρέχουν» από το τέλος Μαρτίου και η εξόφληση θα γίνει σε 12 μηνιαίες δόσεις.

Με βάση το νέο καθεστώς, οι φορολογούμενοι με ασφαλισμένες έναντι φυσικών καταστροφών κατοικίες, θα έχουν έκπτωση 20% (από 10% πέρυσι) στο συνολικό ποσό του κύριου και του «συμπληρωματικού» φόρου (ο οποίος επιβάλλεται όταν η αντικειμενική αξία ενός ακινήτου υπερβαίνει τις 400.000 ευρώ και προσαυξάνεται με συγκεκριμένους συντελεστές), εφόσον πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:

• Οι κατοικίες είναι ασφαλισμένες για σεισμό, πυρκαγιά και πλημμύρα.

• Η ασφάλιση αφορά το προηγούμενο έτος και έχει διάρκεια τουλάχιστον τριών μηνών. Αν η διάρκεια της ασφάλισης είναι μικρότερη του ενός έτους, η μείωση του ΕΝΦΙΑ είναι αναλογική. Ακίνητο ασφαλισμένο για λιγότερες από 90 ημέρες δεν δικαιούται έκπτωση.

• Η ασφάλιση καλύπτει το σύνολο της αξίας του ακινήτου, η οποία δεν μπορεί να υπολείπεται των 1.000 ευρώ ανά τ.μ. (η αξία του ακινήτου αναφέρεται στην αξία του κτίσματος ή των κτισμάτων – κυρίων και βοηθητικών χώρων – και δεν περιλαμβάνει την αξία του οικοπέδου).

Για όσους έχουν στην κατοχή τους ασφαλισμένες κατοικίες φορολογητέας αξίας άνω των 500.000 ευρώ, η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ παραμένει στο 10%.

• Ωστόσο, εάν δεν τις ασφαλίσουν έναντι φυσικών καταστροφών μέχρι την 1η Ιουνίου 2025, δεν θα αποζημιώνονται από το κράτος για ζημιές από θεομηνίες.

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 9 λεπτά
Κόσμος

Ισχυρότατος σεισμός στον Παναμά μεγέθους 7,7 Ρίχτερ, προειδοποίηση για τσουνάμι από το Μεξικό μέχρι και τη Χαβάη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Κόσμος

Συμφωνία Τραμπ με Πούτιν: Η Ρωσία θα διαθέσει άμεσα 300.000 τόνους ντίζελ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Ελλάδα

Προσοχή στα κινητά: Το SMS που μοιάζει να έρχεται από το gov.gr και μπορεί να σας αδειάσει τον λογαριασμό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Ελλάδα

Μεγάλο «χτύπημα» του ελληνικού FBI στη Λούτσα: Εντόπισαν κοκαΐνη 2,5 εκατ. ευρώ από την Ισπανία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 30 λεπτά
Υγεία

Αντιγριπικό εμβόλιο 2026: Πότε πρέπει να γίνει και ποιοι έχουν προτεραιότητα – Τι ισχύει για παιδιά και ηλικιωμένους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Οικονομία

Λογαριασμός ρεύματος: Οι 5 συσκευές που «φουσκώνουν» την κατανάλωση – Πόσο κοστίζει η χρήση τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 41 λεπτά
Ελλάδα

Επίδομα Παιδιού: Συμπληρωματική πληρωμή σε σχεδόν 50.000 δικαιούχους την Παρασκευή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 47 λεπτά
Ελλάδα

Αλλαγή ώρας 2026: Πότε γυρίζουμε τα ρολόγια μία ώρα πίσω – Τι πρέπει να προσέξουμε

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 53 λεπτά
Οικονομία

Πετρέλαιο θέρμανσης: Στα 1,60 ευρώ το λίτρο η τιμή εκκίνησης; – Πόσο θα κοστίζουν 500 και 1.000 λίτρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Style

Τα ζώδια που δεν σηκώνουν κουβέντα σε καυγά

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →