Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

ΕΝΦΙΑ: Ποιοι θα δουν μείωση από 70% έως 100%

04.10.2025, 8:39

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων

Περισσότεροι από 2.000.000 ιδιοκτήτες ακινήτων εκτιμάται ότι, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, θα απαλλαγούν οριστικά από τον ΕΝΦΙΑ σε ποσοστό 50% έως και 75% ή ακόμη και πλήρως, σταματώντας να καταβάλλουν τον συγκεκριμένο φόρο.

Η μείωση του ΕΝΦΙΑ κύριας κατοικίας κατά 50% το 2026, η πλήρης κατάργησή του το 2027 για μόνιμα διαμένοντες σε οικισμούς με πληθυσμό μέχρι 1.500 κατοίκους και η μείωση τεκμηρίων διαβίωσης για κατοικίες και Ι.Χ. αυτοκίνητα, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από τη ΔΕΘ.

Τι αλλάζει στον ΕΝΦΙΑ

  • Από το 2026 μειώνεται κατά 50% και από το 2027 καταργείται πλήρως ο ΕΝΦΙΑ για τα δικαιώματα επί ακινήτων που αποτελούν κύριες κατοικίες και βρίσκονται σε οικισμούς με πληθυσμό έως 1.500 κατοίκους, εξαιρουμένων των οικισμών που βρίσκονται στην Περιφέρεια Αττικής (εκτός της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων). Δικαιούχοι είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, των οποίων οι κύριες κατοικίες βρίσκονται στους οικισμούς.
  • Πάρα πολλοί φορολογούμενοι είτε άγαμοι είτε εξαρτώμενα τέκνα είτε έγγαμοι με 1 ή 2 παιδιά, θα γλιτώσουν ΕΝΦΙΑ. Την έκπτωση αυτή δικαιούνται, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, όσοι κάτοικοι των συγκεκριμένων οικισμών έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία σε συνολική επιφάνεια κτισμάτων μέχρι 150 τετραγωνικά μέτρα και δήλωσαν για το φορολογικό έτος 2024 συνολικό ετήσιο καθαρό οικογενειακό εισόδημα:
  1. μέχρι 9.000 ευρώ αν ήταν άγαμοι χωρίς εξαρτώμενα τέκνα
  2. έως 10.000 ευρώ αν ήταν έγγαμοι χωρίς εξαρτώμενα τέκνα
  3. έως 11.000 ευρώ αν ήταν έγγαμοι με εξαρτώμενα τέκνα
  4. έως 12.000 ευρώ αν ήταν έγγαμοι με δύο εξαρτώμενα τέκνα.
  • Περισσότεροι από 2.000.000 ιδιοκτήτες ακινήτων θα δουν μείωση ή πλήρη απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ τα επόμενα δύο χρόνια.
  • Από το 2026, ο ΕΝΦΙΑ για κύριες κατοικίες σε μικρούς οικισμούς μειώνεται κατά 50% και καταργείται πλήρως το 2027.
  • Η κατάργηση αφορά ιδιοκτήτες σε οικισμούς έως 1.500 κατοίκων, εξαιρουμένων αυτών στην Περιφέρεια Αττικής.
  • Οι μειώσεις ισχύουν για συγκεκριμένα επίπεδα εισοδήματος και επιφάνειας κατοικίας.
Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 3 λεπτά
Κόσμος

Eurogroup: Αυστηρές συστάσεις στη Γαλλία για το χρέος και τη διεύρυνση της απόκλισης των ομολόγων

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Οικονομία

«Φωτιά» το πετρέλαιο θέρμανσης: Αυξημένο έως 50 λεπτά το λίτρο – Τα σενάρια της επιδότησης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά σε διαμέρισμα στη Θεσσαλονίκη – Γυναίκα στο νοσοκομείο με εγκαύματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 14 λεπτά
Πολιτική

Χάρης Μαμουλάκης: Τι απέγιναν οι ελληνικές διεκδικήσεις από τη Βουλγαρία, για τα κειμήλια και τις σορούς των Κολοκοτρώνη και Βελισσαρίου;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Οικονομία

Ακίνητα: Έρχεται η Τράπεζα Αξιών για τη διασύνδεση εμπορικών και αντικειμενικών τιμών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Κόσμος

Μεξικό: Τουλάχιστον δέκα νεκροί από αιματηρή σύγκρουση σε φυλακή της Σιναλόα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Ελλάδα

Γκράβα: «Λουκέτο» και σήμερα στο σχολείο – Τι συμβαίνει με την οσμή αερίου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Κρήτη

Κρήτη: Αίσιο τέλος για τον 50χρονο Ιταλό που πήγε για πεζοπορία στο φαράγγι της Ίμπρου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Οικονομία

ΕΛΓΑ: Παράταση για την εξόφληση της ασφαλιστικής εισφοράς του 2025

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Κόσμος

Νέα Υόρκη: Τραυματισμός άνδρα από πυρά πράκτορα της ICE στο Μπρονξ

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →