Τι ισχύει για τις φορολογικές δηλώσεις 2026 και ποιοι έχουν δικαίωμα έκπτωσης
Η προθεσμία για έκπτωση 3% για τις φορολογικές δηλώσεις 2026 έληξε. Ήταν μέχρι τη Δευτέρα 15 Ιουνίου και ίσχυε για όσους πληρώσουν τον φόρο εφάπαξ έως τις 31 Ιουλίου. Πλέον, για δηλώσεις που θα υποβληθούν έως τις 15 Ιουλίου, η έκπτωση περιορίζεται σε 2%. Σημειώστε ότι η γενική προθεσμία για την υποβολή των δηλώσεων λήγει στις 15 Ιουλίου 2026.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα υποβολής των φορολογικώνδηλώσεων 2026:
- έκπτωση 4% κατοχύρωσαν όσοι έχουν υποβάλει ήδη αρχική δήλωση έως 15 Μαΐου και εξοφλήσουν εφάπαξ τον φόρο έως 31 Ιουλίου
- έκπτωση 3% έχουν όσοι υπέβαλλαν τη δήλωση στο διάστημα από 16 Μαΐου έως 15 Ιουνίου, εφόσον επιλέξουν εφάπαξ πληρωμή έως 31/7/2026.
- έκπτωση 2% δικαιούνται όσοι υποβάλουν Ε1 από 16 Ιουνίου και έως 15/7/2026, πάλι με εφάπαξ εξόφληση έως 31/7/2026.
Ως προς την πληρωμή, ο φόρος εισοδήματος καταβάλλεται είτε εφάπαξ είτε σε έως οκτώ μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη έως Παρασκευή 31 Ιουλίου 2026 και τελευταία δόση στα τέλη Φεβρουαρίου.
Φορολογικές δηλώσεις: Τι έδειξε η εκκαθάριση
Από τις εκκαθαρισμένες φορολογικές δηλώσεις που έχουν ως τώρα εκδοθεί, 1 στα 3 εκκαθαριστικά έχουν βγει χρεωστικά (περίπου 1,5 εκατομμύριο ή 32,3%) με το μέσο ποσό πρόσθετου φόρου να ανέρχεται στα 1785 ευρώ. Αναλογεί, δηλαδή, μέση έκπτωση 53 ευρώ για όσους υποβάλουν και εξοφλήσουν «μια και έξω». Μικρότερη έκπτωση (35 ευρώ) θα έχουν όσοι υποβάλουν από Τρίτη 16 Ιουνίου και μετά, ενώ διπλάσια έκπτωση (70 ευρώ) κατοχύρωσαν όσοι υπέβαλαν έως 15 Μαΐου και εξοφλήσουν τον φόρο πριν το τέλος Ιουλίου.
Στον αντίποδα, πάντως, εξίσου υψηλό είναι εφέτος και το ποσοστό των εκκαθαριστικών που προκύπτουν πιστωτικά (31,7%). Το μέσο ποσό επιστροφής που λαμβάνουν οι φορολογούμενοι να ανέρχεται στα 290 ευρώ περίπου. Οι υπόλοιπες δηλώσεις (36%) βγαίνουν μηδενικές, χωρίς να προκύπτει υποχρέωση πληρωμής ή επιστροφής φόρου.
Οι τροποποιητικές δηλώσεις
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στα αναδρομικά του 2024. Η ΑΑΔΕ έχει ανοίξει στην πλατφόρμα myAADE την εφαρμογή για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων που αφορούν αναδρομικές αποδοχές μισθών και συντάξεων του έτους 2024, με προθεσμία έως τις 31 Δεκεμβρίου 2026. Τα ποσά αυτά μπορεί να εμφανίζονται στο ενημερωτικό εισοδημάτων του 2026 για τα εισοδήματα του 2025, αλλά πρέπει να δηλωθούν ξεχωριστά στο φορολογικό έτος στο οποίο ανάγονται και όχι στο έτος καταβολής.
Ένα ακόμη σημείο που απαιτεί έλεγχο αφορά τις προσυμπληρωμένες και προεκκαθαρισμένες δηλώσεις μισθωτών και συνταξιούχων. Η ΑΑΔΕ είχε προχωρήσει τον Μάιο στην αυτοματοποιημένη υποβολή 889.036 προεκκαθαρισμένων φορολογικών δηλώσεων, που αφορούσαν συνολικά 999.523 φυσικά πρόσωπα (ΑΦΜ). Ωστόσο η ευθύνη για την ορθότητα των στοιχείων παραμένει στον φορολογούμενο, ο οποίος οφείλει να ελέγξει τα προσυμπληρωμένα δεδομένα και, αν χρειάζεται, να τα διορθώσει.
Οι φορολογούμενοι θα πρέπει επίσης να προσέξουν ότι, αν διαπιστώσουν ελλείψεις ή ανακρίβειες στα στοιχεία της προσυμπληρωμένης φορολογικής δήλωσης, μπορούν να προχωρήσουν σε τροποποιητική δήλωση χωρίς κυρώσεις, έως τις 15 Ιουλίου 2026.
- Η προθεσμία για έκπτωση 3% στις φορολογικές δηλώσεις 2026 έληξε στις 15 Ιουνίου, με τη γενική προθεσμία υποβολής να είναι στις 15 Ιουλίου.
- Οι εκπτώσεις ποικίλουν ανάλογα με την ημερομηνία υποβολής και πληρωμής, με δυνατότητα έκπτωσης 4%, 3% ή 2% για εφάπαξ εξόφληση έως τις 31 Ιουλίου.
- Ποσοστό 32,3% των εκκαθαρισμένων δηλώσεων είναι χρεωστικό, με μέσο πρόσθετο φόρο 1785 ευρώ, ενώ 31,7% είναι πιστωτικό με μέση επιστροφή 290 ευρώ.
- Οι φορολογούμενοι μπορούν να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις για αναδρομικά έως 31 Δεκεμβρίου 2026 και έχουν τη δυνατότητα διόρθωσης προσυμπληρωμένων δηλώσεων χωρίς κυρώσεις έως 15 Ιουλίου 2026.

Δημοφιλή
100 ελαιόδεντρα: Πόσα χρήματα μπορούν πραγματικά να αφήσουν σε έναν παραγωγό
Αν αδειάζαμε τη Μεσόγειο, τι θα βλέπαμε ανάμεσα στην Κρήτη και την Αφρική;
Χερσόνησος: Ακρωτηριάστηκε τελικά ο 25χρονος μετά το σοβαρό τροχαίο (εικόνες)
Σοβαρό τροχαίο τώρα στην Χερσόνησο με πιθανό ακρωτηριασμό - Στο σημείο σπεύδει το ΕΚΑΒ
Ο Νίκος Καρβέλας ζητάει 200.000 - 300.000 ευρώ από την Άννα Βίσση: Το παρασκήνιο για την οικονομική διαφορά
Εξελίξεις στον θάνατο της 19χρονης Μυρτώς στην Κεφαλονιά: «Το εκτελέσανε οι γιατροί, κανείς δεν ήταν στο νοσοκομείο»
Πώς να φορτίσετε το κινητό σας χωρίς ρεύμα στο σπίτι
Πότε συμφέρει έναν παραγωγό να μαζέψει νωρίς τις ελιές και πότε να περιμένει
Ηράκλειο: Σήμερα το τελευταίο «αντίο» στα δυο παιδιά που «έσβησαν» στην άσφαλτο